Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس جزئیات و زوایای مختلف ارسال نخستین محموله‌ی بنزین صادراتی کشور و آینده‌ی این رویداد تاریخی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، محمدعلی دادور در تشریح این خبر بیان کرد: بسیار خوشحالیم که بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس دارای چنان کیفیتی است که به عنوان نخستین محموله‌ی صادراتی ایرانی به کشورهای همسایه انتخاب و وارد رینگ بین المللی بورس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره کیفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه که سبب چنین انتخابی شده است، بیان کرد: بنزین یورو 5 ستاره خلیج فارس از نظر زیست‌محیطی از استاندارد یورو5 جهانی پاک‌تر است چرا که بنزنی که در بنزین یورو 5 باید زیر یک درصد باشد، در این پالایشگاه در محدوده 0.5 تا 0.7 درصد است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ادامه داد: همچنین آروماتیک در شرایط استاندارد باید 35 باشد اما در حال حاضر در بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس بین 29.5 تا 31.5 است و میزان گوگرد استاندارد در این نوع بنزین باید کمتر از 10 پی.پی.ام. باشد که در حال حاضر در بنزین ستاره خلیج فارس کمتر از یک پی.پی.ام. است.

وی درباره‌ی دلایل آغاز صادرات بنزین نیز خاطرنشان کرد: با توجه به این که نیاز داخل تامین شده و بازارهای ایران برای خرید بنزین اشباع است، با تصمیم مهندس صادق آبادی، معاون محترم وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی صادرات این فرآورده‌ی استراتژیک و ورود آن به رینگ صادراتی را پیگیری کردیم.

دادور فروش نخستین محموله‌ی صادراتی بنزین ایران را موفقیت‌آمیز دانست و عنوان کرد: خوشبختانه این محموله 20 دلار به ازای هر بشکه گران تر از نرخ نشریه «پلتس» به فروش رفت که نشان‌دهنده‌ی عملکرد صحیح در ورود به بازارهای جهانی است.

وی بیان کرد: بیش از یک قرن از کشف نفت در ایران می گذرد و ما بسیار خرسندیم که نخستین صادرات بنزین به عنوان اتفاقی تاریخی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس استفاده از تجربیات پیشین را چراغ راه آینده توصیف کرد و افزود: شرکت نفت ستاره خلیج فارس تجربه‌ی عرضه‌ی دیگر فرآورده‌ها را در رینگ داخلی و بین‌المللی دارد و همین موضوع می‌تواند سبب اتخاذ روش‌های صحیح در موضوع صادرات شود.

وی جلوگیری از خام‌فروشی را ترفندی برای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: در پی صادرات فرآورده‌ها ارزش افزوده‌ی بیشتری ایجاد خواهد شد که سبب ارزآوری و بهبود شرایط اقتصادی کشور می‌شود.

دادور خاطرنشان کرد: نخستین عرضه‌ی بنزین ستاره خلیج فارس در رینگ بیم المللی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی این موضوع را ثابت کرد که می‌توان ارزش افزوده‌ای بالاتر از پیش‌بینی‌های نشریات معتبر این حوزه برای بنزین صادراتی کسب کرد و امیدواریم در معاملات بعدی وضعیت به مراتب بهتر شود.

وی اضافه کرد: تجربه فروش گاز مایع در رینگ بین‌المللی به ما این موضوع را متذکر می شود که متقاضایان دریافت بنزین صادراتی ایران مطمئنا در معاملات بعدی بیشتر خواهند شد و این مساله باعث جلب خریداران و بالا رفتن قیمت ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزایش تعداد خریداران را سبب ورود بنزین ایران به بازارهای هدف با ارزآوری بیشتر ارزیابی کرد و گفت: امروز در صادرات فرآورده ها سهم خوبی را از بازار افغانستان و پاکستان داریم و کشورهای آفریقایی، ارمنستان و عراق نیز به‌تازگی به مشتریان ما افزوده شده اند.

دادور در پایان رعایت استانداردهای ایمنی را خط قرمز این پالایشگاه در تحویل فرآورده به مشتریان اعلام کرد و افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک سرمایه‌ی ملی است و اجازه نمی‌دهیم رعایت نشدن برخی استانداردها سبب صدمه به این دستاورد بزرگ صنعت پالایش کشور شود، از این رو چنان چه خریداران الزامات را رعایت نکرده باشند امکان تحویل محموله به آنان وجود نخواهد داشت.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بنزین پخش فرآورده های نفتی دلار منویات مقام معظم رهبری نفت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به استان فارس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، اعتبارات سفر نخست هیات دولت افزود: اعتبارات مصوب سفر دوم در مجموع افزون بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در مقابل ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر اول است که تمام استان را نیز شامل می‌شود.

او، با اشاره به پیگیری مصوبات سفر اول و دوم دولت به فارس در موضوعات مربوط به مسئولیت اجتماعی وزارت نفت که تصویب و توسط دولت ابلاغ شده ادامه داد: پروژه‌هایی که هم در سفر اول و هم سفر دوم به استان تعریف شده همه در جهت رفاه و آسایش مردم و حل مشکلات مردم در حوزه‌های مربوط به بهداشت، درمان و سلامت، ورزش، مدارس، روستا‌ها و به ویژه مناطق محروم است.

ایمانیه اظهار کرد: از ویژگی‌های سفر دولت به استان آن قسمت که مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است اینکه آنچه که به عنوان صورت وضعیت فعالیت‌هایی که در استان اتفاق می‌افتد به سرعت ارسال و تامین اعتبار می‌شود. 

استاندار فارس گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه بنا شده که سه درصد از تولید نفت و گاز هر استان به آن استان اختصاص یابد و امیدواریم با این مصوبه جدید مردم استان فارس بیشتر از منابع نفت و گاز خودشان بهره‌مند شوند.

ایمانیه افزود: استان فارس با توجه به منابعی که در حال اکتشاف است، به تدریج در حال تبدیل شدن به استان اول تولید گاز کشور است.

او اظهار کرد: قسمتی از اعتبارات وزارت نفت در بزرگراه شیراز- کوار- فیروزآباد - جم – عسلویه، بزرگراه شیراز- جهرم - لار – بندرعباس، بزرگراه شیراز – فسا- داراب – بندرعباس و بزگراه شیراز - کازرون - کنارتخته و بوشهرهزینه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 
  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود