Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@15:28:01 GMT

درک حجاب

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۰۵۸۶

درک حجاب

آدم باید دلش پاک باشه! چادری‌ها از همه بدترند! به جای این حرف‌ها بروید جلوی اختلاس‌ها را بگیرید! ممکن است هنگام یادآوری رعایت حجاب با چنین جملاتی مواجه شویم و سؤالاتی همچون آیا دل افراد بدحجاب پاک است؟ آیا بانوان محجبه از همه بدتر هستند؟ و... در ذهن‌مان نقش ببندد که نتوان پاسخ آن را با بله یا خیر داد اما تعریف هر کدام از این دو حالت ما را به پاسخ مشترکی برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*آدم باید دلش پاک باشه! آیا دل افراد بدحجاب پاک است؟ درصورتی‌که تصور کنیم دل افراد بدحجاب پاک نیست پس او ارزش انسانی خود را درک نکرده، دچار انحراف شده و به ماهیت جامعه اسلامی و انسانی آسیب رسانده است. کسی که دل ناپاک و ظاهر بدحجاب دارد، فهم درستی از شأن و شخصیت زن در خانواده و اجتماع نداشته و با حضور گرگ‌گونه در جامعه، باعث خدشه‌دار شدن حیثیت خانواده‌ها شده است؛ اما درصورتی‌که فرض کنیم افراد بدحجاب دل پاکی دارند نیز انتخاب غلط نوع پوشش، نشان‌دهنده عدم آگاهی و درک درست جایگاه یک بانوی پاک‌سرشت است. پوشش نامناسب باعث رعایت نشدن شأن و شخصیت پاک کسی است که فکر می‌کند دل پاکی دارد. بنابراین، فرد بدحجاب هرچند دلش پاک باشد یا نباشد به واسطه جهالت و ناآگاهی خود گرفتار پوشش نامناسب و ترویج آسیب‌های اجتماعی است.
@خود چادری‌ها از همه بدترن! آیا بانوان محجبه از همه بدتر هستند؟ پاسخ این سؤال را نیز نمی‌توان با بله یا خیر داد اما تعریف هر کدام از این دو حالت ما را به پاسخ مشترکی می‌رساند: اگر بدانیم که بانویی محجبه و اخلاق‌گر است اما دیگران از سر لجاجت در وصف او بگویند که او از بقیه بدتر است پس آنها گرفتار گناه افترا، خود برتربینی و لجاجت هستند و با این جمله می‌کوشند فرافکنی کرده و گناهان خود را تبرئه کنند. چنین افرادی برای سرپوش گذاشتن بر گناهشان چاره‌ای نداشتند جز اینکه خود را به نادانی بزنند. و اما در صورت دوم اگر فرض کنیم فردی که در ظاهر حجاب کامل خود را رعایت کرده است، واقعاً دچار مشکلات دیگری است و مشکلات اخلاقی او به حدی عمیق است که گویی اگر یک فرد لاابالی با او مقایسه شود سنگینی گناه فردی که تنها حجاب ظاهری خود را رعایت کرده سنگین‌تر به نظر می‌رسد! در این صورت جمع ضدین پیش می‌آید، چراکه حجاب نشانه دین‌مداری و اخلاق‌گرایی است.
چادر پوشش رسمی هر بانوی نمازگزار و اهل ایمان است و در قرآن آیات متعددی به صراحت بانوان مؤمن را با پوشش کامل و به دور از خودآرایی معرفی می‌کند. نتیجه اینکه حجاب گرفتن کسی که مقید به اخلاق نیست یک حرکت غیر منطقی است، اما غیر منطقی‌تر از او کسی است که این موضوع را برای خود حجت و دلیل می‌کند و بسط به تام می‌دهد و می‌گوید: خود چادری‌ها از همه بدترند! بنابراین، چه یک بانوی محجبه از همه بدتر باشد یا نباشد، کسی که این موضوع را برای خود دلیل می‌کند، فردی غیر منطقی بوده که تنها خود را به نادانی زده است.
به جای این حرف‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرید! اصل نهی از منکر به معنی جلوگیری کردن از ترویج زشتی‌ها و گناهان است. هر فرد مسلمانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، یک آرمان و آرزو بیشتر ندارد و آن اینکه زشتی‌ها، بدی‌ها، گناهان و ناهنجاری‌ها ریشه‌کن شوند و جای خودشان را به خوبی‌ها، درستکاری‌ها و ایمان و تقوا بدهند. اگر منظور کسی که می گوید: «به جای این حرفها بروید جلوی اختلاس‌ها را بگیرید» این باشد که در زمینه نهی از دیگر منکرات هم تلاش کنید، پس قصد داشته یادآوری وظیفه کند چون که نهی از منکر شامل نهی از تمامی گناهان و زشتی‌هاست و مطمئناً تمام مؤمنانی که قصد امر به معروف و نهی از منکر دارند مخالف اختلاس‌ها و یا دیگر گناهان هستند.
کسی که قصد دلسوزی برای دین دارد و امر به معروف می‌کند برایش فرقی ندارد که جلوی کدامین گناه را می‌گیرد. او تلاش می‌کند دیگران را به راه راست هدایت کند و از گمراهی در امان نگه دارد. پس در این صورت گفتن این جمله به یک آمر به معروف و ناهی از منکر کاربردی ندارد. اما اگر فرض کنیم منظور کسی که می‌گوید «به جای این حرف‌ها بروید جلوی اختلاس‌ها را بگیرید» این است که مؤمنان باید به بهانه نهی از منکر اختلاس، نهی از منکر بدحجابی را فراموش کنند، باید بدانیم که خداوند برای نهی از منکر هیچ استثنایی قائل نیست و تمامی بدی‌ها و گناهان‌ها باید به‌طور یکسان زشت شمرده شده و تقبیح شوند. بنابراین، یک بار دیگر به این نتیجه می‌‌رسیم که استفاده از چنین جمله‌ای برای جلوگیری از نهی از منکر هیچ کاربردی نمی‌تواند داشته باشد.
یادداشت از حنانه سفرگر
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: درک حجاب چادری ها اختلاس آسیب های اجتماعی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از صدور رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی‌زاده، اظهار داشت: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به پرونده نامبرده در دادگاه بدوی و تجدیدنظر، این متهم به انفصال دایم از خدمات دولتی، رد مال، دو سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ  اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم قوه قضائیه مبارزه با فساد است، گفت: فرصت‌طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضایی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف:رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد /رئیس ستاد، وزیر کشور است /از طرح نور حمایت می کنیم اما از مأموران متخلف نه!
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • دبیر ستاد امر به معروف : اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد