Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@05:07:27 GMT

ارکستر«آهنگ حنانه» روی صحنه می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۲۵۱۵

به گزارش ایلنا، دومین «شب موسیقی ارسباران» با اجرای ارکستر «آهنگ حنانه» و رهبری امیر آهنگ با اجرای آثار موسیقی کلاسیک، موسیقی فیلم و موسیقی ملی ایران چهارشنبه 16 مرداد ساعت 21 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می‌شود.

ارکستر «آهنگ حنانه» از سال 1397  با مدیریت هنری و رهبری امیر آهنگ راه‌اندازی شد. این ارکستر اولین برنامه خود را در دومین شب موسیقی ارسباران روی صحنه می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساراباند برای ارکستر زهی، سرناد برای تک‌خوان تنور و ارکستر زهی، آریای لا دونا ای موبیله از اپرای ریگولتو، موسیقی فیلم‌های یکشنبه‌ها هرگز، لایم لایت، قیصراز جمله قطعاتی است که توسط ارکستر 40 نفره آهنگ حنانه به اجرا درمی‌آید.

امیر آهنگ از کودکی آموزش موسیقی را نزد بهروز کاظمی فراگرفت. وی سال ۱٣۵٩ وارد هنرستان موسیقی تهران شد و نزد اساتید موسیقی مصطفی کمال  پورتراب، غلامحسین فخیمی، سیاوش ظهیرالدینی، بهروز وحیدی آذر، لی‌لی سرکیسیان، شریف لطفی، محسن الهامیان بهره بُرد. وی سال ۱٣۶۶ نیز در رشته نوازندگی ویولون کلاسیک از هنرستان موسیقی فارغ التحصیل شد همچنین طی سال‌های ۱٣۶۵ تا ۱٣۶٨ دوره‌های تخصصی کمپوزیسیون را نزد مرتضی حنانه گذراند و نزد اساتید موسیقی حشمت سنجری، فریدون ناصری و فرهاد فخرالدینی به فراگیری دوره‌های تخصصی آموزشی پرداخت.

ساخت و تنظیم قطعات موسیقی ؛ آثار آکاپللا برای گروه کُر، آثاری برای موسیقی کودک، ارکستر سازهای ملی، ارکستر مجلسی، کُر فلوت و ارکستر سمفونیک،کسب مقام اول کنکور آهنگسازی ایران در سال 1385، رهبر برگزیده گروه کُر در سال 1385، تشکیل گروه کُر همسرایان ملی، کسب مقام اول با گروه حنانه در جشنواره موسیقی محله تهران، تشکیل بزرگترین گروه کُر ایران با 374 نفر در سال 1390، اجرای برنامه در اختتامیه جشنواره موسیقی شمسه، تقدیرنامه هنرمند عاشورایی در سال  1391توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه‌اندازی ارکستر آهنگ حنانه و داوری جشنواره‌های مختلف موسیقی را می‌توان برخی از فعالیت‌های «امیرآهنگ» برشمرد. 

وی در حال حاضر مدرس مبانی موسیقی و علوم کمپوزیسیون (هارمونی. فرم موسیقی. کنترپوان. ارکستراسیون. تئوری موسیقی و سلفژ) با سابقه بیش از سی سال تدریس و مدیر هنری و رهبر دائمی ارکستر آهنگ حنانه است.

این کنسرت با مشارکت انجمن موسیقی استان تهران و در راستای طرح هنر برای همه اجرا می‌شود و ورود برای علاقه مندان به این کنسرت آزاد است.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی سیدخندان، بالاتر از سیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند. تلفن گویای 20-22872818 داخلی 122 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: موسیقی موسیقی سنتی وزارت ارشاد فرهنگسرای ارسباران آلبوم کنسرت گروه کر دفتر موسیقی وزارت ارشاد مرتضی حنانه امیر آهنگ شب موسیقی ارسباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، در فروردین‌ماه امسال، ۱۶۲ نوبت کنسرت پاپ در سراسر کشور برگزار شد. این آمار تنها مختص به اجرای صحنه‌ای گونه پاپ است. البته که با توجه به تعطیلی‌های شب‌های قدر، از تاریخ ۱۱ تا ۱۹ فروردین، هیچ کنسرت پاپی در کشور به روی صحنه نرفت و بنابراین این آمار، متعلق به دو دهه از فروردین‌ماه است.

طبق این گزارش، ۱۲۲ نوبت اجرا در شهرستان و ۴۰ نوبت نیز در تهران به روی صحنه رفت. علیرضا طلیسچی با ۲۱ نوبت اجرا، پرکارترین خواننده فروردین‌ در حوزه برگزاری کنسرت به شمار می‌رود. مجید رضوی با ۱۴ نوبت و رضا صادقی با ۱۲ نوبت، در رده‌های بعدی این فهرست قرار می‌گیرند

علیرضا طلیسچی با ۲۱ نوبت اجرا، پرکارترین خواننده فروردین‌ماه در حوزه برگزاری کنسرت به شمار می‌رود. مجید رضوی با ۱۴ نوبت و رضا صادقی با ۱۲ نوبت، در رده‌های بعدی این فهرست قرار می‌گیرند.

حامیم و مسعود صادقلو نیز هر یک با ۱۱ نوبت، مشترکا در رتبه چهارم قرار گرفتند.

در فروردین‌ماه، ۳۰ خواننده در حوزه پاپ به روی صحنه رفتند و توانستند باتوجه به تداخل ماه مبارک رمضان با فروردین‌ماه و تعطیلات مناسبتی، آمار خوبی را در این ماه به ثبت برسانند.

نکته جالب‌توجه این آمار، نسبت سه‌برابری حجم اجرای موسیقی پاپ در شهرستان‌ها در برابر تهران است که این اتفاق در چندین استان مسافرخیز کشور رخ داد و سبب شد تا پراکندگی جغرافیایی خوبی به لحاظ برگزاری کنسرت در سطح کشور برقرار باشد.

البته که این رخداد، طی دو سال اخیر، با مهندسی فعالی اجرایی شده است تا بسیاری از استان‌های کشور، در بسیاری از شب‌ها، پذیرای خوانندگان گونه‌های مختلف موسیقی باشند و عدالت فرهنگی از این منظر، رشد موجهی را به خود ببیند. با توجه به کاهش تعطیلات مناسبتی طی اردیبهشت‌، انتظار می‌رود که این آمار با افزایش قابل‌توجهی مواجه شده و اجرای کنسرت تا نیمه‌های تیرماه که آغاز ماه محرم است، رشد تصاعدی خوبی را شاهد باشد.

کد خبر 846293 منبع: ایرنا برچسب‌ها موسیقی ایرانی كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد