Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کامیاران از کشف و ضبط ۱۸ قطعه کبک، ۱۲ عدد قفس چوبی، یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و ده عدد فشنگ از دو متخلف در سطح شهرستان خبر داد. ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

مهدی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کامیاران از کشف کبک‌های وحشی در سطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت: محیط‌بانان حفاظت محیط‌زیست با هماهنگی مقام قضایی 18 قطعه کبک، 12 عدد قفس چوبی، دو عدد شبکه چوبی، یک رشته دام زنده‌گیری پرندگان، یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و ده عدد فشنگ از دو متخلف که اقدام به زنده‌گیری، نگهداری و خرید و فروش غیرمجاز پرندگان می‌کردند، کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کبک‌ها پس از طی مراحل قانونی و قضائی و حصول اطمینان از سلامتی و دارا بودن شرایط بازگشت به زیستگاه طبیعی در طبیعت زیبای استان رهاسازی می‌شوند.

کردستان|28 قطعه کبک وحشی در طبیعت دهگلان رهاسازی شد16 قطعه کبک در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد رهاسازی شدیاسوج| 8 قطعه کبک وحشی در طبیعت دنای شرقی رهاسازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کامیاران با بیان اینکه اقدام این متخلفان به استناد قوانین و مقررات شکار و صید و آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی، بر خلاف قوانین و مقررات بوده، تصریح کرد: پرونده تخلف متهمان تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رستمی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده‌ چنین مواردی، محیط‌بانان محیط‌زیست را در جریان بگذارند.

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد