Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رادیو بین المللی چین در گزارشی به عهدشکنی های پیاپی آمریکا در جریان مذاکرات تعرفه ای با چین پرداخت.

در این گزارش آمده است: آمریکا اخیرا بار دیگر از چوب «تعرفه گمرکی» استفاده کرده و درصدد است از یکم سپتامبر ۱۰ درصد تعرفه دیگر را بر کالاهای چین به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آمریکا مدعی شده خواهان گفت و گوی مثبت برای حصول توافقنامه همه جانبه اقتصادی و تجاری با چین است. منطق چنین اقدامی از سوی آمریکا به خاطر مغایرت با تفاهم صورت گرفته در دیدار رهبران دو کشور در اوزاکا مبنی بر تلاش برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب برای دو طرف همه را سر درگم کرده است. عمل کردن به تعهدات و تفاهم به دست آمده میان رهبران دو کشور پایه مذاکرات است اما آمریکا که بارها عهدشکنی کرده چطور می‌تواند قابل اعتماد باشد؟

چین در یک سال گذشته همواره به اجرای تعهدات خود پایبند بوده و با صداقت به رایزنی با آمریکا پرداخته است. با این حال، آمریکا چهار بار تا کنون عهدشکنی کرده و موجب مشکلاتی در رایزنی دو طرف شده است.

در ماه فوریه سال ۲۰۱۸، چین و آمریکا درباره گسترش واردات محصولات کشاورزی و انرژی آمریکا از سوی چین به تفاهم اولیه رسیدند اما هنوز چندی نگذشته بود که آمریکا در ماه مارس گزارش «تحقیقات ۳۰۱» را علیه چین منتشر کرد و مدعی شد که بر اساس این گزارش ۲۵ درصد تعرفه گمرکی بر کالاهای چین به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را افزایش خواهد داد.

در ۱۹ ماه مه سال ۲۰۱۸، چین و آمریکا با انتشار بیانیه‎ای مشترک، عدم برپایی جنگ تجاری بین دو طرف را اعلام کردند اما تنها ۱۰ روز بعد، کاخ سفید بیانیه یاد شده را نقض کرد و به ادامه برنامه خود برای افزایش تعرفه بر کالاهای چین پرداخت.

یکم دسامبر سال ۲۰۱۸، رهبران چین و آمریکا در آرژانتین به تفاهم مهم رسیدند که با توقف افزایش تعرفه بر کالاهای یکدیگر، طی یک مدت ۹۰ روزه برای لغو تمامی تعرفه‎های افزوده شده تلاش با یکدیگر گفت‎وگو کنند اما آمریکا پس از آن بارها به چانه زنی پرداخت و در ۱۰ ماه مه سال جاری خبر افزایش تعرفه گمرکی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد بر کالاهای چینی را اعلام کرد که یک شکست جدی در رایزنی اقتصادی و تجاری دو طرف به شمار می‎رفت.

در روز ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۹، رهبران دو کشور در دیداری در اوزاکا بار دیگر برای ازسرگیری رایزنی اقتصادی و تجاری بر اساس برابری و احترام متقابل موافقت کردند و آمریکا نیز پذیرفت که دیگر تعرفه کالاهای بیشتری از چین را افزایش ندهد. سپس دو طرف پس از پایان دوازدهمین دور رایزنی عالی اقتصادی و تجاری با انتشار بیانیه‎ای سازنده بودن این دور از مذاکرات را تأیید و با برگزاری دور بعدی مذاکرات در ماه سپتامبر در آمریکا موافقت کردند؛ با این حال، تنها با گذشت ۳۰ ساعت از این بیانیه، آمریکا باردیگر با عهدشکنی مسیر درست رایزنی‎های تجاری دو کشور را منحرف کرد.

همه این موارد نشان می‎دهد که آمریکا مسئول پیش آمدن مشکلات در مسیر رایزنی اقتصادی و تجاری دو کشور بوده است و عهدشکنی آمریکا باعث حیرت و شگفتی جامعه جهانی شده است.

تا کنون بسیاری از انجمن های صنفی آمریکا با انتشار بیانیه‎هایی با افزایش تعرفه آمریکا علیه کالاهای چین مخالفت و اعلام کرده‎اند که این اقدام آمریکا باعث شده کشاورزان، کارگران و مصرف‌کنندگان آمریکایی بیشتر زیان بینند. کمیسیون سراسری تجارت آمریکا و چین نیز نسبت به تأثیر افزایش تعرفه‎ها در از دست رفتن اعتبار شرکت‎های آمریکایی به عنوان بازرگانان قابل اعتماد ابراز نگرانی کرده است.

چین همواره بر این باور بوده است که افزایش تعرفه به حل مساله کمک نمی‎کند و تنها با رایزنی اختلافات حل و فصل می شود. چین از هیچ فشار و تهدیدی نمی‎ترسد و خود را برای مقابله با هرگونه چالش به طور همه جانبه آماده کرده است. چین قاطعانه از منافع اصلی ملی و مردم دفاع می کند. اگر برخی آمریکایی ها همچنان به عهدشکنی بپردازند، مذاکرات هیچ گاه به نتیجه خوبی نمی رسد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا تعرفه واردات گمرک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تالک از افغانستان به ترکیه

اداره راه آهن افغانستان اعلام کرد نخستین قطار تجاری افغانستان از طریق ایستگاه راه‌آهن «روزنک»، ۱۱۰۰ تُن سنگ معدنی تالک را به ترکیه فرستاد.

در مراسم ویژه‌ای که به همین مناسبت برگزار شده بود، محمد نسیم محمدی، رئیس راه‌آهن طالبان در هرات گفت: در ابتدا سطح حمل و نقل کالاهای تجاری از طریق راه آهن «روزنک» به صورت روزانه یک خط خواهد بود و با درنظرداشت حجم کالاهای تجارتی‌، سطح آن روزانه به دو ردیف افزایش می یابد.

پودر تالک (Talc) پودری شبیه پودر بچه است و از مواد اولیه لوازم آرایشی که پودر مانند هستند مانند سایه چشم، پنکیک، رژگونه استفاده می‌شود. 

پودر تالک رطوبت را به خود جذب می‌کند، پوست را خشک نگه می‌دارد و از کهیر زدن جلوگیری می‌کند. همچنین زبری پوست را کمتر می‌کند. این پودر به رنگ‌های مختلفی مانند سبز، سفید، خاکستری و بی رنگ در طبیعت یافت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری
  • رئیس سازمان نظام پرستاری: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند
  • صادرات تالک از افغانستان به ترکیه