Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز یکشنبه در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی تخصصی راهنمای گردشگری ۲۴ پایگاه جهانی کشور که با حضور سوتکوفسکی نماینده دفتر منطقه ای سازمان جهانی یونسکو در هتل لاله بیستون برگزار شد، بر برنامه هایی برای پرکردن اوقات فراغت گردشگران بعد از یک ساعت بازدید از ابنیه تاریخی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید در کنار اماکن تاریخی به فکر راه اندازی اماکن تفریحی - رفاهی مانند راه اندازی بازار صنایع دستی، کافی شاپ ها و گرو های موسیقی و غیره باشیم تا گردشگران وقتی به دیار ما می آیند لذت ببرند و جذب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه یکی از مشکلات حوزه گردشگری استان را تلفیق نبودن حوزه صنایع دستی، برنامه های فرهنگی با گردشگری دانست و گفت: باید این سه حوزه در کنار هر ابنیه تاریخی و مکان معروف استان باید همزمان حضور داشته باشدتا وقتی گردشگر از این اماکن بازدید می کند با صنایع دستی نیز آشنا شود خریداری کنند و فرهنگ جامعه نیز به آنها منتقل شود.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود بر مشارکت مردم و نهادهای مردم نهاد برای جذب و حفظ آثار تاریخی تاکید کرد و اظهار داشت: منابع اقتصادی دولتی برای فراهم کردن زیرساخت ها و حفاظت از تمام آثار تاریخی محدود است و باید با سیاست گذاری های درست از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ثبت آثار تاریخی نباید برای مردم محدودیت ایجاد کند، گفت: در برخی از موراد مردم به دلیل محدودیت ساخت و ساز، مغازه ها و برنامه های پیرامون ثبت آثار تاریخی دچار مشکل می شوند و از این اتفاق خوشحال نیستند بنابراین باید شرایطی فراهم کنیم که از ثبت آثار تاریخی مردم بهره مند شوند و در راستای حفظ و جذب گردشگر تلاش کنند نه اینکه به خاطر ورود مردم فنس کشی کنیم.

استان کرمانشاه سابقه غنی از آثار تاریخی دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بیان داشت: فاصله شهرهای کرمانشاه از ورودی شهر کنگاور تا خسروی هر کدام 30 کیلومتر است هر کدام به اندازه سفر یک کاروان است که نشان از سابقه طولانی این استان در طول تاریخ بشریت است.

سالاری در ادامه به هم نوازی موسیقی تنبور این دیار، رقص کردی و آیین های عزا و عروسی کرمانشاه را نشان از فرهنگ اجتماعی قوی این دیار برشمرد و بیان داشت: کرمانشاه پر از فرهنگ غنی اجتماعی است که می توان از این فرهنگ غنی در راستای حفظ آثار تاریخی استفاده کنیم.

وی در ادامه آموزش صحیح و درست راهنماییان گردشگر را برای جذب گردشگر و معرفی استان به کشور و جهان بسیار با اهمیت دانست و ابراز امیداوری کرد از این کارگاه های آموزشی برای پرورش راهنماییان و چگونه رفتار برای جذب گردشگر را استان استفاده بهره خوبی برای میزبانی همایش جهانی گردشگری جهانی 2020 ببریم.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار و 200 اثر تاریخی است که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.

کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

3209/8066 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود

نماینده مردم سنقر و کلیایی گفت : استان کرمانشاه از نظر تاریخی، طبیعی، فرهنگی، گردشگری ، خوراک و نیز صنایع دستی جاذبه‌های بسیاری دارد که می‌تواند گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند .

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا امروز _چهارشنبه هشتم فروردین در حاشیه بازدید از دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه، با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند آن را از سایر استان‌های کشور متمایز کند، اظهار کرد: در این استان از نظر تاریخی، طبیعی، فرهنگی، گردشگری خوراک و نیز صنایع دستی و … جاذبه‌های بسیاری داریم که می‌تواند گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به کرمانشاه بکشاند.

وی افزود: در حوزه تاریخی تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا و بقعه مالک، در حوزه طبیعی غار قوری قلعه، سراب نیلوفر و آبشار پیران، در حوزه فرهنگی آداب و رسوم غنی مردم این دیار و در حوزه خوراک غذاهای بومی متعدد تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های استان به شمار می‌روند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس تصریح کرد: در بحث صنایع‌دستی در این استان سه شهر ملی گلیم (هرسین)، تنبور (دالاهو) و گیوه (نودشه) و نیز دهکده ملی سازهای سنتی (فش) وجود دارد و قابلیت‌های زیاد دیگری در سایر رشته‌های صنایع‌دستی داریم که هرکدام می‌تواند در ایران به یک برند تبدیل شود.‌

وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه می‌تواند از طریق گردشگری تحولی در اقتصاد خود بهوجود آورد، عنوان کرد: کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است و از طرفی وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشور عراق این فرصت را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم از کشور عراق گردشگران زیادی را به سمت استان خود جذب کنیم.

حسینی کیا خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری این قابلیت را دارد که از طریق آن اشتغال‌زایی خوبی را برای استان داشته باشیم، استانی که همواره از نظر آمار اشتغال با چالش‌های بسیاری مواجه بوده‌است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که نگاه مجلس شورای اسلامی به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری چگونه خواهد بود، گفت: مجلس نگاه مثبتی به حوزه میراث فرهنگی دارد و در این راستا در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها، تسهیلگری و صدور مجوز و اعتبارات توجه خاصی به میراث‌فرهنگی و گردشگری خواهد داشت.

کد خبر 739789

دیگر خبرها

  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران
  • گردشگران خارجی از مهمان‌نوازی کردستانی‌ها می‌گویند + فیلم
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • ۳۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی البرز به مسافران‌نوروزی خدمات ارائه می دهند
  • استقبال کم‌نظیر گردشگران نوروزی از جاذبه‌های منطقه ۹ اصفهان
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای اصالت است
  • ارایه خدمات به مسافران نوروزی در تاسیسات گردشگری خوزستان
  • راه دسترسی به ساحل بوستانو ایجاد شد