Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد فروهر پیش از ظهر امروز در اولین همایش دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های دولتی ووسازمان های غیر دولتی با مقدم برشمردن پند و اندرز بر امر به معروف و نهی از منکر،اظهار داشت: طبق آمار بیش از 60 میلیون نفر معادل 70 درصد به سیستم اینترنت مجهز هستند و باید از این فضا بهره گیری مناسب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از 53 درصد کاربران عضو ایسنتاگرام هستند و روزانه بین 5 تا 9 ساعت از فضای مجازی استفاده می کنند و به اولین کسی که در روز سلام می گوییم، موبایل و تلفن همراه است.

مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه هنوز فهم و دانش فضای مجازی نیامده است ،گفت: باید راهکار مناسب به عنوان اصول زنجیره ای مدیریت در رسانه و فضای مجازی طراحی شود با یادآوری اینکه 300 صفحه از اسناد برای این اصول نوشته شده است.

حجت الاسلام فروهر افزود: در کشور چنین اگر در هفته بیش از 9 ساعت از فضای مجازی استفاده شود به عنوان معتاد فضای مجازی مورد پیگیرد قرار می گیرد و در کمپ هایی برای ترک اعتیاد فضای مجازی نگهداری می شوند.

وی افزود:تنها فضایی که خود غربی ها امروز در خصوص آن دغدغه دارند همین مساله است؛ ماهیت و بستر فضای مجازی بسیار مهم است و باید بازشناسی شود.

حجت الاسلام فرهر با مهم برشمردن فضای مجازی، گفت: بطوریکه مقام معظم رهبری در فرامینی فرمودند که اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است ؛ فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: برخی بر این باورند که اگر اینترنت بومی شود همه مشکلات حل می شود ؛اما اینطور نیست بلکه بخشی از مشکلات حل می شود چرا نوعی وابستگی به این فضا وجود دارد.

حجت الاسلام فروهر اعتیاد به فضای مجازی را بحران پیش روی افراد دانست و گفت که علاوه بر اعتیاد صوتی "سلفی" نیز تبدیل به بحران شده است.

مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با طرح موضوع "سلفی" گرفتن و چالش ها و خطرات ناشی از آن تصریح کرد: سالیانه بین 800 تا 900 نفر به خاطر سلفی انداختن جان خود را از دست می دهند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی استفاده درست از فضای مجازی خاطرنشان کرد: اگر بتوان به شکل ریشه‌ای کار کرد می توان به یک فرهنگسازی عمومی در زمینه جلوگیری از خطرات آسیب های فضای مجازی دست یافت.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترک اعتیاد حوزه علمیه قم رسانه فضای مجازی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

محمود قربانزاده اظهار کرد: طی روز‌های گذشته تصاویری ‏از کشف و ضبط گوشت خر از یک خودرو در محور نیشابور به مشهد در فضای مجازی منتشر شده است که لاشه کامل تعدادی از این حیوان در حال حمل به مشهد است.

وی با اشاره به انتشار این تصاویر در فضای مجازی گفت: این خبر مربوط به چندماه گذشته است که با متخلفان برخورد قانونی انجام شده و در روز‌ها و هفته‌های اخیر چنین محموله‌ای کشف و ضبط نشده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به تعطیلات نوروز و حضور زائران در مشهد گفت: بازرسان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به صورت روزانه از محل‌های عرضه و پخت گوشت نظارت می‌کنند و پلمب چند واحد صنفی به دلیل عرضه گوشت حیوانات تک سمی در مشهد، نتیجه تشدید نظارت‌ها در هفته‌های اخیر بوده و جای نگرانی نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • روز ملی هنرهای نمایشی فرصتی برای آسیب‌شناسی باشد
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید
  • توضیحات تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در خصوص بازنشر فیلمی از مراسم ادای احترام نیروهای مسلح کشور در فضای مجازی