Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح کارورزی با هدف فراهم کردن زمینه بکارگیری فارغ التحصیلان در واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی و همچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار توسط دولت در حال اجرا است.

برهان صلواتی با اشاره به اینکه این مساله سهمیه بندی نیست و هیچ گونه محدودیتی برای استان در این راستا وجود ندارد، اظهار داشت: تاکنون ۵ هزار کارورز واجد شرایط استان در سامانه کارورزی ثبت نامه کرده اند که از این تعداد یک هزار و ۲۷۶ نفر در واحدهای تولیدی مشغول بکار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی پذیرنده در سامانه کارورزی نیز ثبت نام و نسبت به بکارگیری کارورز اقدام کرده اند که از این تعداد ۸۲۷ کارگاه کارورز جذب داشته اند.

صلواتی با بیان اینکه استان کردستان جز ۱۰ استان برتر کشور در اجرای این طرح است، اضافه کرد: در این طرح پرداخت بخشی از بیمه و حق‌الزحمه کارورزان به عهده وزارت کار است که در این راستا در کردستان ۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه کارورزان در این طرح مشمول قانون کار نمی‌شوند، یادآور شد: حدود ۲۰ درصد از کارورزان شامل ۲۱۵ نفر پس از اتمام دوره مهارتی و آموزشی به صورت نیروی کار تمام وقت در این واحدها جذب شدند.

وی گفت: در این طرح وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در هر ماه برای هر کارورز دانش آموخته رشته کاردانی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، کارشناسی سه میلیون و ۱۰۰، ارشد و دکترا سه میلیون و۵۰۰ هزار ریال پرداخت می‌کند.

صلواتی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز دریافتی در هر رده تحصیلی برای هر ماه ۴۰۰ هزار ریال افزایش داشته است، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح را به عنوان یک دوره آموزشی تکمیل مهارت دانش آموختگان نگاه می‌کند.

طرح کارورزی ذیل طرح کاج (کارآفرینی و اشتغال برای جوانان) است که دولت تلاش می‌کند بین محیط علمی و عملی یا به تعبیری دیگر بین دانشگاه و تجربه عملی در محیط کار پیوند ایجاد کند.
افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار دانش آموختگان، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموختگان به بنگاه اقتصادی از اهداف این طرح است.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان طرح کارورزی مهارت اموزی کارگروه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان اظهار کرد: شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است.

وی افزود: برخی واحد‌های تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیسی با بیان اینکه وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند، تأکید کرد: وزارت صمت، ستاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: مشارکت مردم باید با سازوکارهایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیسی ادامه داد: معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.



در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • توجه ویژه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌جاری