Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری، 13 مردادماه در جلسه ستاد اربعین استان، با اشاره به اینکه باید از شعارزدگی و به ظاهر افتخارآفرینی از اقدامات انجام شده در ایام اربعین پرهیز شود، اظهار کرد: لازم است برای ارزیابی از عملکرد انجام شده به سراغ افرادی برویم که در مراسم اربعین شرکت‌ کرده‌اند و میزان رضایت‌مندی آن‌ها از خدمات ارائه شده مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سال گذشته 12 هزار و 500 نفر از استان به سفر اربعین حسینی اعزام شدند، افزود: امسال با توجه به برداشته شدن ویزای اربعین، پیش‌بینی شده 20 هزار زائر به کربلا اعزام شود، بنابراین لازم است میزان رضایت‌مندی افراد از خدمات ارائه شده و عملکرد مدیریتی ما مشخص شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن گلایه‌مندی از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و حج و زیارت استان در خصوص کم توجهی به نیازهای زائران اعزامی از استان به کربلا، گفت: بدترین هتل‌ها و ضعیف‌ترین ماشین‌ها در اختیار زائران استان قرار می‌گیرد و هیچ گونه فشاری از سوی استان به تهران انجام نمی‌شود.
وی ادامه داد: هتل‌های بسیاری برای ایرانی‌ها در کشور عراق وجود دارد، ولی چرا بدترین‌ آن‌ها در اختیار زائران چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد، اکثر مدیران کاروان از کم و کیف حمل و نقل و هتل‌ها برای زائران استان گلایه‌مند هستند.
استاندار ضمن تذکر جدی به مدیر حج و زیارت استان، بیان کرد: اگر این گونه مدیریت برای زائران کربلا صورت گیرد باید فکری به حال خود بکند یا خدمات صحیحی به زائران ارائه دهد و یا فردی توانمند انتخاب شود.
وی گفت: درست است چهارمحال و بختیاری استانی ضعیف است، ولی نباید با زائران دیگر استان‌ها تفاوت داشته باشد، بنابراین لازم است به طور دقیق نظارت‌ها صورت گیرد تا گلایه‌مندی وجود نداشته باشد.
عباسی با اشاره به اینکه در این میان به زائران خدمات دولتی، مردمی و بخش خصوصی ارائه می‌شود، گفت: هر مدیری به تعهداتی که می‌دهد باید در زمان مقرر به تعهدات پایبند باشد و آن‌ها را انجام دهد.
وی ادامه داد: برای موکب‌داری در سفر زیارتی کربلا محدودیتی وجود ندارد و باید به صورت منسجم مدیریت موکب‌ها صورت گیرد تا در این میان برخی افراد سوء‌استفاده‌ نکنند، بنابراین باید از موکب‌داران حمایت شود.
استاندار در خصوص کمک برای خرید زمین در مرز شلمچه، تصریح کرد: سپاه قمر بنی هاشم امکانات و تاسیساتی در مرز شلمچه دارد که به منظور متفرق نشدن امکانات و متمرکز شدن آن این زمین لازم است و باید به سپاه کمک شود.
در ادامه سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) استان اظهار کرد: طی سال‌های گذشته زمینی در شلمچه گرفته شد که قرار است از مکانی به مکان دیگر نقل مکان کند.
وی بیان کرد: لازم است موکب‌هایی که در مرز شلمچه برپا می‌شود تقویت شوند و به دلیل پراکندگی آن‌ها ساماندهی لازم صورت گیرد تا انسجام خود را حفظ کنند.
در ادامه سید جعفر موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت 15 موکب استانی برای ایام اربعین حسینی در سال جاری، بیان کرد: تاکنون برای 9 مورد مجوزات لازم، صادر شده است که تمامی شهرستان‌ها به جز شهرستان‌های کیار و کوهرنگ موکب فعال دارند.
وی گفت: این موکب‌ها اسکان 12 هزار آقا و پنج هزار خانم برای استراحت را متعهد شده‌اند و قرار است 12 هزار صبحانه، 15 هزار ناهار و 17 هزار شام در میان زائران توزیع شود.
موسوی بیان کرد: لازم است با توجه به وضعیت جوی در کربلا، سردخانه به منظور نگهداری گوشت و دستگاه‌ یخ‌ساز خریداری شود.
وی ادامه داد: به دلیل قطعی برق در کربلا، در صورت امکان دو دستگاه موتور برق لازم است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان گفت: در دو سال گذرشته دو میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای تهیه زیرساخت‌ها از جمله سرویس بهداشتی، پتو و چادر تهیه شده است.
در ادامه احمد جمشیدی مسئول کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان، گفت: سال گذشته پنج هزار و 750 نفر از زائران توسط ناوگان عمومی استان جابجا شدند که جابجایی سه هزار و 600 نفر آن‌ها از مرز شلمچه بوده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته علی‌رغم اطلاع رسانی‌های مکرر در خصوص مراجعه نکردن به مرز مهران، یک هزار و 400 نفر به این مرز مراجعه کردند که برای بازگشت آن‌ها با مشکل مواجه شدیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری عتبات عالیات حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نظر گرفتن تمیهدات لازم در کمپ‌ها و اماکن استقرار زائران

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، اداره هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه ای اعلام کرد وقوع بارشهای رگباری توام با رعدوبرق، بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید، کولاک، آبگرفتگی، ایجاد روانآب و احتمال سیلاب در نواحی مستعد استان حتمی است.   این اداره اعلام کرد زائران و گردشگران نوروزی از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خودداری بکنند.   همچنین در این اطلاعیه خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و مستحکم سازی سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید تاکید شده است.   خودداری از فعالیتهای طولانی مدت خارج از منزل به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای خاص از دیگر مواردی است که زائران نوروزی باید در این ایام رعایت بکنند.    به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ در این اطلاعیه ذکر شده است.    به زودی با ورود سامانه بارشی پرفشار به خراسان رضوی، باران های سیل‌زا بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.   دما به طور محسوسی در روزهای پایانی آخر هفته کاهش خواهد یافت به طوری که میانگین بیشینه دما در روز جمعه نسبت به امروز ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.    

دیگر خبرها

  • سورشجان سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری
  • خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • در نظر گرفتن تمیهدات لازم در کمپ‌ها و اماکن استقرار زائران
  • بازدید استاندار ایلام از بیمارستان رازی و گلایه‌های بیماران
  • ترافیک سبک در محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • تردد بیش از ۱۵۵ هزار نفر از مرز مهران
  • کوهرنگ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری