Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، فرهاد امیدوار، مدیرکل حوزه استانداری فارس امروز، 13 مردادماه در دومین جلسه هماهنگی كمیته‌های تخصصی ستاد هماهنگی اربعین حسینی بر تشکیل کمیته‌ها و ارائه گزارش فعالیت‌های انجام گرفته به دبیرخانه ستاد اربعین استان تأكید كرد و از نظارت مستقیم بر این مراسم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراسم پیاده‌روی اربعین فرصتی برای ترویج فرهنگ عاشورا و تقویت همگرایی بین مذاهب اسلامی و سایر ادیان الهی، افزایش قدرت نرم دین اسلام با ترویج اخلاق اسلامی است.

امیدوار همچنین از مسئولان و دست‌اندرکاران مربوط درخواست كرد در خصوص آنچه که مورد نیاز سفر زائران اربعین است از قبیل تدارک نیازمندی‌های بهداشتی، امکانات اقامتی و رفاهی و حمل و نقل، امنیت سفر، تهیه کالاهای فرهنگی متناسب جهت توزیع بین زائران، تبلیغ و اطلاع‌رسانی و سایر امور از هم اکنون پیش‌بینی و تدبیر شود تا بدون هیچ مشکلی این سفر معنوی به سر انجام برسد و اهداف آت تحقق یاید.

مدیركل حوزه استانداری فارس همچنین بر برنامه‌ریزی رسانه‌ای در جهت تحقق اهداف و اصول حاکم بر مراسم اربعین برای پوشش مراسم نیز تأكید كرد.

وی در پایان از زائران درخواست كرد ضمن رعایت حداکثری اخلاق و توجه به حاکمیت قانون به عنوان برقرار کننده نظم و امنیت با رعایت قوانین و مقررات کشور عراق به حقوق مردم این کشور که میزبان زائران هستند احترام گذارند تا موجب تقویت برادری و مودت بین دو کشور شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي پياده روي اربعين فرهاد اميدوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۳ فروردین با همراه تعدادی از وزرا از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عازم پاکستان شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر درباره مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، گفت: شاید برای اثبات تقدم ارتباط و دیپلماسی فرهنگی با برخی کشورها نیاز به استدلال، بحث و گفت‌وگو داشته باشیم اما در مورد برخی از حوزه‌های فرهنگی و کشورهای حوزه تمدنی به هیچ استدلالی نیاز نداریم.

وی افزود: با پاکستان به دلیل همگرایی‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی گسترده‌ای که داریم چاره‌ای جز تقدم به تعامل فرهنگی نداریم؛ ما با تعامل فرهنگی با دوستان، برداران و خواهران پاکستانی در صف امت واحده قرار می‌گیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توفیق داریم در شهر اقبال لاهوری قرار داریم و روح فرهنگ ایرانی حاکم است، گفت: به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با پاکستان و مردم این کشور احساس همدلی، همگرایی و وحدت می‌کنیم. اقبال لاهوری از غرب و دل مشغولی‌های تمدن مغرب زمین به ما هشدار و بیدار باش می‌دهد و ما را به بیداری از خواب و رخوت دعوت می‌کند؛ در همین راستا در شعری می‌گوید: از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز / از خواب گران خواب گران خواب گران خیز، از خواب گران خیز

اسماعیلی در پایان گفت: با وجود بزرگان، شعرا و حکمایمان امروز بیشترین بستر همدلی و همگرایی را با مردم پاکستان داریم و انشاالله این سفر آغازی دوباره برای ارتباطات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان دو کشور بزرگ و مهم در جهان اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم