Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نرخ مصوب جوجه ارتباطی با هزینه های تولید و تورم ندارد، گفت: با وجود افزایش حداقل ۳۰ درصدی هزینه‌های تولید، نرخ جوجه یکروزه نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۱۰ درصد افزایش یافته است که این امر نشان می‌دهد قیمت مصوب جوجه بدون احتساب تورم و هزینه‌های تولید اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به آنکه ۳۰ درصد نهاده‌های دامی از بازار آزاد و مابقی با نرخ مصوب خریداری می‌شود، از این رو نرخ جوجه یکروزه حداقل باید ۳ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گوشتی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام می‌شد.

فارغی با اشاره به اینکه امکان عرضه جوجه یکروزه با نرخ ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان وجود ندارد، بیان کرد: اجرای قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار منوط به آن است که تمامی نهاده‌ها با نرخ مصوب در اختیار تولیدکننده قرار بگیرد و چنانچه این امکان وجود نداشته باشد که صد درصد نهاده‌های مورد نیاز با نرخ مصوب دولتی تامین شود، مرغداران حاضر به اجرای نرخ مصوب مرغ نیستند.

بیشتر بخوانید: انتقاد مرغداران از نرخ مصوب مرغ/قیمت گذاری مرغ باید تابع مکانیزم عرضه و تقاضا باشد

این مقام مسئول نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۳۵۰، کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ و متیونین ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ذرت با نرخ یک هزار و ۵۰۰، کنجاله سویا ۳ هزار، متیونین ۵۰ هزار و لیزین ۶۰ هزار تومان از بازار آزاد خریداری می‌شود که این امر در افزایش هزینه‌های تولید تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب مرغ و جوجه یکروزه جوابگوی هزینه تولیدکنندگان نیست، بیان کرد: اگر مسئولان تنظیم بازار بخواهند قیمت‌های مصوب را به صورت دستوری اجرا کنند، بدون تردید تولیدکنندگان یکی پس از دیگری از گردونه تولید خارج می‌شوند چرا که فروش با نرخ‌های مصوب، تولیدکنندگان را متحمل ضرر و زیان می‌کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با اشاره به اینکه صنعت مرغ گوشتی در سه ماهه ابتدای سال حدود ۲ هزار میلیارد تومان متضرر شد، تصریح کرد: از ابتدای تیر با بهبود شرایط بازار، تولیدکنندگان مرغ، تخم مرغ و جوجه یکروزه از زیان خارج شدند و هم اکنون در نقطه سر به سر هستند که با متعادل شدن هوا و وزن گیری لاشه ها، مجدد مرغداران به سبب ازدیاد عرضه متحمل زیان می‌شوند که اجرای نرخ‌های مصوب بر این موضوع دامن می‌زند.

انتهای پیام/

زیان  ۲ هزار میلیارد تومانی صنعت مرغ گوشتی در سه ماهه ابتدای سال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی واردات مرغداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی‌ها (فیلم)

 

 

 

منبع : راهنماتو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم) رخ نمایی پلنگ ایرانی با غرش‌های بلند در صخره‌های دماوند (فیلم) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی‌ها (فیلم)
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • جوجه یک روزه
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.