Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بازدید از گنجینه‌های قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری (مدظله) و تالار آثار استاد فرشچیان موزۀ آستان قدس رضوی در روز‌های سه‌شنبه رایگان شد.

روز‌های سه‌شنبه و هم‌زمان با رونمایی از نفایس فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ویژه‌برنامه‌های سه‌شنبه‌های فرهنگی این سازمان، علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان از موزه‌های نام‌برده بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گنجینه‌های قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری (مدظله) و تالار آثار استاد فرشچیان واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی، با نمایش آثاری منحصربه‌فرد، هر یک در نوع خود موزه‌ای بی‌نظیر به‌شمار می‌رود و همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ پذیرای علاقه‌مندان به آثار موزه‌ای است.   انتهای پیام//ف.ح   بازدید رایگان از موزه های آستان قدس رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان موزه آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احسان زهره وندی با اشاره به رسالت سازمان میراث فرهنگی در حفظ و معرفی آثار فرهنگی و میراثی گفت: با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی مراسمی برگزار شد.   معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی، تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.   زهره‌وندی تصریح کرد: در این مراسم دو نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.   او گفت: یکی از نسخه‌ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است و نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار هست تا کتاب مضحکات که با خط نستعلیق ۱۷ سطری تحریر شده است.   این آثار تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد