Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: مقابله با مشکل بیکاری نیازمند یک عزم ملی است و قوای سه‌گانه و نهادهای مرتبط باید برای حل این معضل پای کار بیایند.

وی افزود: موضوع بیکاری باید در نشست سران سه قوه که رهبر معظم انقلاب به آنها اختیارات داده‌اند به عنوان یک موضوع مستقل مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در این باره باید از دولت در این باره مطالبات لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: ما در مجلس قانون رفع موانع رشد تولید ملی، قانون کسب و کار حلال، قانون تسهیل سرمایه‌گذاری به منظور مقابله با هرگونه بروکراسی در این زمینه ... تصویب شده و در اختیار دولت است؛ البته ریل‌گذاری‌ها در این زمینه توسط مجلس انجام شده و سوال اینجاست که چرا با وجود همه ریل‌گذاری‌ها ما شاهد ضعف در این زمینه هستیم که این به ضعف در مسائل مدیریتی باز می‌گردد.

سالک خاطرنشان کرد: به عنوان مثال وزارت صنعت یک بخشنامه می‌دهد و بعد از ظهر همان روز وزارت جهاد کشاورزی یک بخشنامه می‌دهد، فردای آن روز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه می‌دهد و کارفرما با 4-3 بخشنامه متضاد مواجه است که هیچگونه هماهنگی و همخوانی با یکدیگر ندارند. سرمایه‌گذار بخواهد نیرو جذب کند این نتیجه ضعف دولت در ایجاد هماهنگی بین وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری است.

وی افزود: موضوع دیگر آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری است که از حاشیه نشینی 11 میلیون نفر در شهرهای بزرگ ایجاد می‌شود که حل این معضل تنها در گرو بازگشت حاشیه‌نشینان به روستا و ایجاد اشتغال برای آنها است و دولت باید نیازمندی‌های روستاییان را تامین کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان با اشاره به تخصیص 14 میلیارد دلار اعتبار به تامین کالاهای اساسی در بودجه 98 توسط مجلس گفت: مجلس این بودجه را در اختیار دولت قرار داد تا کالای اساسی با قیمت پایین در اختیار مردم قرار گیرد و با وجود تذکرات کتبی و شفاهی به دولت در طول ماه‌های گذشته از سال 98 در ارتباط با این موضوع اما هنوز گزارش قانع‌کننده‌ای در رابطه با اجرای این مصوبه مجلس از سوی دولت مشاهده نشده است.

فارس

156 / 156 احمد سالک اعتبارات ارزی بیکاری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: احمد سالک اعتبارات ارزی بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی در گفتگو با خبر ۱۷ شبکه خوزستان افزود: براساس قوانین مالیات بر ارزش افزوده، محیط زیست و مالیات مستقیم شرکت بهره داری مفت و گاز در استان ملزم به پرداخت عوارض حق آلایندگی هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های قضایی انجام شده در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در فروردین امسال ۹۳۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه این اعتبارات به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تقسیم و پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: تمامی این دستگاه‌ها باید این اعتبارات حق آلایندگی را در محل خود هزینه کنند.

دهقانی بیان کرد: تمامی هزینه این اعتبارات توسط دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و نهاد‌های ناظر بر دستگاه‌هایی که عوارض حق آلایندگی را استفاده و هزینه می‌کنند، نظارت می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان