Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@02:29:45 GMT

حبوبات و گوشت به سامانه رصد کالا اضافه شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۷۳۸۴

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت با اشاره به برگزاری دوره آموزشی و آموزش 1800 نیروی فعال در سامانه رصد کالا، از اضافه شدن دو کالای اساسی گوشت و حبوبات به این سامانه خبر داد.

 

محمدقبله با اشاره به رصد چهار کالای اساسی برنج، روغن، چای و شکر در سامانه رصد کالا گفت: با توجه به ابلاغیه اخیر رئیس‌جمهوری در خصوص رصد کالاهای اساسی، قرار بر این شده است که تمامی کالاهای اساسی اعم از کالاهایی که ارز دولتی به آنها تعلق می‌گیرد یا براساس نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالاهای قاچاق‌پذیر محسوب می‌شوند، در زنجیره تامین کالا از بدو ورود یا تولید و در نهایت رسیدن به مصرف‌کننده، رصد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با اشاره به اینکه اولویت این کالاها را ستاد مبارزه با قاچاق کالا در تبصر4ماده قانونی 18 مشخص کرده است، گفت: این ماده قانونی توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است و پس از ابلاغ این دستورالعمل واردکنندگان و تولیدکنندگان چهار کالای روغن، برنج، چای و شکر موظف به ثبت اطلاعات خود در سامانه رصد کالا شده‌اند.

 

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی به اجرای این طرح پیش از ابلاغ رئیس‌جمهوری در خصوص تامین لاستیک اشاره کرد و گفت: سال گذشته به دلیل مشکلاتی که برای تامین لاستیک در کشور به وجود آمد، قرار شد لاستیک هم رصد شود.

 

او ادامه داد: برای نخستین بار در کشور و به صورت پایلوت، سامانه رصد زنجیره تأمین کالاهای اساسی با هدف اطلاع و بازرسی از وضعیت تولید، قیمت و توزیع کالاها به صورت سیستمی در هرمزگان اجرایی شد که نتایج خوبی در بر داشت.

 

قبله گفت: در حال حاضر با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف شرکت‌های پخش سراسری کالای منتخب این طرح را آغاز کرده‌ایم.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از برگزاری بیش از 20 جلسه آموزشی برای فعالان بخش برنج، چای، روغن، شکر و لاستیک خبر داد و گفت: تاکنون بیش از هزار و 800 فعال در این حوزه آموزش دیده‌اند و با اضافه شدن گوشت قرمز و حبوبات، این آموزش‌ها دوباره از سر گرفته خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در تامین کالا هم واردکننده و هم تولیدکننده مدنظر است . او با اشاره به اینکه بعضی از اطلاعات این سامانه محرمانه و در اختیار مدیران ارشد کشور برای تصمیم‌گیری است، گفت: نکات مورد نیاز عموم مردم از جمله قیمت از طریق لینک سامانه به سامانه ir.124 در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

 

منبع: ایسنا 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه

امتداد - حجم تراکنش ارزی در سال ۱۴۰۲ از مرز ۱۳۸ میلیارد دلار گذشت و در سال گذشته بیش از ۶۹ میلیارد دلار ارز برای واردات کالا تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  بانک مرکزی در واکنش به سخنان صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی که با عناوینی همچون ” وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است/ بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید برای واردات مواد اولیه ارز ندارد” در رسانه‌های منتقد دولت منعکس شد، ضمن تاکید بر جریان روان تامین و تخصیص ارز بابت واردات کالا‌های اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی اعلام کرد از ابتدای سال جاری تا یکم اردیبهشت ۳ میلیارد دلار ارز برای کالا‌های اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از سوی بانک مرکزی تامین شده است.

براین اساس از ابتدای فروردین ماه تا ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۳ میلیارد و ۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

همچنین برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۳۹۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۳۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۱۲ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۵۵ میلیون دلار صورت گرفته است. همچنین تا پایان فروردین ماه امسال این گروه‌های به ترتیب ۱۶۵، ۲۶، ۱۲۶، ۹۱، میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند. 

علاوه بر این گروه ها، ۸۶۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۳۰ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

آمار‌ها حاکی از این است که حجم تراکنش ارزی کشور در سال ۱۴۰۲ از مرز ۱۳۸ میلیارد دلار گذشت. بانک مرکزی در سال گذشته بیش از ۶۹ میلیارد دلار ارز برای واردات کالا و خدمات مورد نیاز تامین کرده است، برآورد اولیه نشان می‌دهد حجم صادرات کالا و خدمات نیز سال گذشته بیش از ۸۵ میلیارد دلار بوده است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که بانک مرکزی آمادگی دارد به منظور ارائه اطلاعات صحیح از وضعیت ارزی کشور؛ اطلاعات مورد نیاز را در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد