Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@17:32:13 GMT

بهمنی: واحد‌های تولیدی مشکل نقدینگی دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۷۷۸۵

بهمنی: واحد‌های تولیدی مشکل نقدینگی دارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز نقدینه خواهی‌های واحد‌های تولیدی ما بسیار بالا رفته است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر عدم مهار نقدینگی بر تورم اظهار داشت: این بخشی از کار است که نقدینگی ما از ۴۳۰ هزار میلیارد در پایان سال ۹۱ امروز به ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: افزایش نقدینگی یک بعد ماجرا است و بعد دیگر کنترل و نظارت آن است؛ اگر بتوانیم نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم، ظرفیت‌های خالی را تکمیل و اشتغال ایجاد می‌کند؛ همچنین عرضه کالا را بالا خواهد برد بنابراین در میان مدت می‌تواند تورم را هم مهار کرده و پایین بیاورد.

رئیس اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: وقتی در بخش نقدینگی و تسهیلات نظارت نشد و بدون حساب و کتاب به برخی از واحد‌های تولیدی داده شد، آن‌هادر بازار سفته‌بازی بردند و نقدینگی سمت بازار ارز، سکه و مسکن رفت و قیمت‌ها را به صورت کاذب بالا برد.

وی ادامه داد: تورم در بازار‌های سکه، دلار و مسکن ناشی از عدم نظارت بود و گرنه هرگونه نقدینگی و البته تمام نقدینگی‌ها به صورت یکسان اثر مخرب ندارند و گاهی اوقات مثبت هم هستند.

بهمنی گفت: امروز نقدینه خواهی‌های واحد‌های تولیدی ما بسیار بالا رفته است، چراکه با توجه به تحریمی که داریم، نقدینه خواهی برای گشایش ال سی که پیش از آن ۱۰ درصد بود و ۹۰ درصد را بعد می‌دادند، حالا می‌گویند ۱۰۰ درصد پول را بدهید، یعنی نقدینگی ۱۰ تا ۱۳ اضافه شده است.

وی در ادامه این مطلب، افزود: از آنجایی که نمی‌توانند تامین مالی کرده و نقدینگی را به دست بیاورند بنابراین از تولید خود می‌زنند و مواد اولیه کمتری را می‌خرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: کمتر خریدن مواد اولیه یعنی کاهش تولید و وقتی تولید پایین آمد به تبع عرضه کالا کاهش پیدا می‌کند و، چون تقاضا پایین نیامده است قیمت‌ها نیز بالا می‌رود بنابراین بخشی از تورم نیز ناشی از همین عملکرد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس شورای اسلامی محمود بهمنی نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان