Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@19:16:00 GMT

راندن موتور سیکلت برای بانوان آزاد می شود!

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۸۲۵۰

راندن موتور سیکلت برای بانوان آزاد می شود!

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ طبیعتا صدور این حکم با حساسیت هایی همراه است، چرا که پیش از این نیز شاهد برخوردهایی با دختران موتور سوار بوده ایم، اما براساس استدلال دیوان عدالت اداری، براساس متون قانونی، منعی برای صدور گواهینامه رانندگی بانوان وجود ندارد و از آنجا که پلیس تنها مرجع صدور گواهینامه محسوب می شود، موظف است که این مسئله را در مورد هر فردی اجرا کند، چرا که "رانندگی موتور سیکلت قائم به جنسیت نیست".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که براساس ساختار اداری کشور، رای دیوان عدالت اداری اساسا لازم الاجراست و باید توسط دستگاه ها و نهاد های ذیربط اجرایی شود، اما در اواخر سال 96 و در ماجرای افزایش ناگهانی تعرفه واردات خودرو، شاهد بودیم که حکم این دیوان نیز اجرایی نشد و در نهایت با بروز نوسانات ارزی در سال 97 و ابلاغ ممنوعیت واردات خودرو به کشور، رای دیوان در خصوص بازگشت تعرفه واردات خودروها به ارقام قبلی نیز فرصتی برای تحقق پیدا نکرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعرفه واردات جامعه جنسیت موتورسیکلت وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران

تین نیوز

در پی سازمان بازرسی کل کشور علیه شورای اسلامی شهر تهران، هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشی از یک مصوبه شورای شهر تهران درباره تراکم در احداث بنا را غیر قانونی اعلام و باطل کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، متن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در اینباره به شرح زیر است:

بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری (الحاقی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵): « مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند. شهرداری می تواند از عملیات ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأمورین خود اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری نماید »  و بر مبنای تبصره ۱ همین ماده، در موارد مذکور فوق که از لحاظ اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی قلع تأسیسات و بناهای خلاف مشخصات مندرج در پروانه ضرورت داشته باشد یا بدون پروانه شهرداری ساختمان احداث یا شروع به احداث شده باشد به تقاضای شهرداری موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح می شود و شهرداری مکلّف به اجرای رأی کمیسیون های مربوط است و از طرفی هرگونه اتّخاذ تصمیم در خصوص میزان  تراکم و سطح اشغال  در احداث بنا در صلاحیت  کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران  قرار دارد و شوراهای اسلامی شهر فاقد هرگونه اختیار قانونی در این خصوص هستند.

بنا به مراتب فوق، تبصره ۲ الحاقی به بند ۳ـ۱ از مصوبه شماره ۲۸۸۱ مورخ ۱۴۰۰/۸/۳۰ شورای اسلامی شهر تهران که متضمن اتّخاذ تصمیم در رابطه با سطح اشغال و تراکم است، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار بوده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می شود.

این رأی براساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۰/۲/۱۴۰۲ ) در رسیدگی و تصمیم گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و ملاک عمل است. با اعمال ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری و تسری اثر ابطال مقرره مورد شکایت به زمان تصویب آن مخالفت شد.

رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ـ حکمتعلی مظفری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسید؟
  • متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران