Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@11:39:36 GMT

جوابیه شرکت داروسازی دانا به یک خبر و پاسخ "تابناک"

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۸۵۸۷

جوابیه شرکت داروسازی دانا به یک خبر و پاسخ 'تابناک'

پیرو درج خبری با عنوان " ۲۰ شرکتی که یک میلیارد یورو ارز دولتی در آن‌ها گم شده است بیشتر آشنا شوید! "، دانشگاه علمی-کاربردی جوابیه‌ای ارسال کرد که وفق قانون عینا جوابیه درج می‌گردد؛ با این ملاحظه که نظر به درج مواردی عجیب در آن، به پیوست آن توضیحاتی کوتاه منتشر خواهد شد تا قضاوت به مخاطبان واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش تابناک اقتصادی، در مورخه ۷ مرداد ماه سال جاری مطلبی با عنوان با "۲۰ شرکتی که یک میلیارد یورو ارز دولتی در آن‌ها گم شده است بیشتر آشنا شوید" در سایت تابناک اقتصادی تهیه و منتشر شد.   در آن مطلب با توجه به نامه ارسالی از سوی عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به حسن روحانی رئیس جمهور، به معرفی ۲۰ شرکتی پرداختیم که ارز‌های دولتی را در سال ۹۷ دریافت کرده بودند، اما با استناد به نامه بانک مرکزی بخشی از تعهدات خود در قبال این ارز‌ها را ایفا ننموده بودند.   یکی از آن ۲۰ شرکت، شرکت داروسازی دانا بود. این شرکت جوابیه‌ای را برای سایت تابناک ارسال کرده است که متن آن را در زیر ملاحظه می‌فرمایید.


مدیریت محترم سایت تابناک

با سلام و احترام

پیرو مطلب درج شده در مورخ ۷/۵/۹۸ در آن سایت تحت عنوان «با ۲۰ شرکتی که یک میلیارد یورو ارز دولتی در آن‌ها گم شده است، بیشتر آشنا شوید» و ذکر نام شرکت داروسازی دانا در مطلب فوق، به استحضار میرساند که کلیه پروسه‌های تخصیص ارز و رفع تعهدات ارزی این شرکت بصورت کامل تحت نظارت بانک مرکزی و ارگان‌های ذیربط بوده و مطابق مدارک و مستندات و سوابق موجود و قابل ارائه در شرکت بیش از ۹۵% کالا‌هایی که از بابت آن‌ها ارز دولتی به شرکت تخصیص یافته ترخیص گردیده و یا در گمرک میباشد و چند قلم محدود باقیمانده نیز در حال حمل میباشد. شایان ذکر است در شرایط فعلی کشور پروسه حواله ارز تخصیص یافته و وصول آن توسط بانک ذینفع (بانک فروشنده کالا) و حمل کالا با توجه به تحریم شرکت‌های حمل و نقل و تشریفات گمرکی مربوط به ترخیص کالا بسیار زمانبر بوده و همچنین پروسه رفع تعهد که توسط بانک‌های عامل باید انجام شود، در اکثر اوقات طولانی و زمانبر است، لذا مبالغ اعلام شده در ارتباط با عدم رفع تعهد ارزی مربوط به عدم حمل کالا و عدم خرید نبوده و عمدتاً مربوط به تاخیر بانک‌های عامل در رفع تعهد سایت بانک مرکزی میباشد. این مطلب در مصاحبه‌های متعددی که اخیراً توسط وزیر محترم اقتصاد جناب آقای دکتر دژپسند و سخنگوی محترم دولت جناب آقای دکتر ربیعی به انجام رسیده بصورت آشکار بیان گردیده و اعلام شده که هیچگونه تخلف ارزی و یا گمشدن ارز دولتی مطرح نبوده است.

در حال حاضر نیز با توجه به عدم وجود هرگونه رفع تعهد ارزی در شرکت دانا، تخصیص ارز به خرید‌های این شرکت از طریق بانک‌های عامل و بانک مرکزی بصورت کاملاً عادی در جریان بوده و تاکنون هیچگونه اخطار یا هشداری که نشان دهنده تاخیر یا تخلف این شرکت در رفع تعهدات باشد از طرف بانک مرکزی یا بانک‌های عامل و یا سایر ارگان‌های ذیربط به این شرکت واصل نگردیده است و در صورت مراجعه به سایت بانک مرکزی مشاهده میشود تقریباً قریب به اتفاق تعهدات ارزی شرکت دانا بصورت کامل انجام شده و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد فلذا مطلب درج شده در رابطه با این شرکت خلاف واقع بوده و تکذیب می‌شود مع الاسف، چون نحوه برداشت آن رســانه از نامه ریاست بانک مرکزی ناصــواب و بر خلاف منظـور و نتیجتاً موجب تشویش اذهان عمومی و باعث از بین رفتن اعتبــار و حیثیت این شــرکت که بعنــوان یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی کشور نقش عمده‌ای در تــامین دارو و مواد اولیه داروئی کشور را  بعهده دارد گــردیده است و نظر بر اینکه مطالب معنونه حســب مقررات قــانون جــرایم رایانه‌ای و قــانون تعزیرات جمهــوری اسلامی جرم محسوب و از مــوارد تعقیب کیفری است، خواهشمند است مــراتب تکذیب خبر در ســایت آن رسانه منعکس در غیر اینصــورت حق شکـایت برای این شرکت محفوظ میباشد.


توضیحات تابناک

در ابتدا ضرورت دارد تاکید کنیم آنچه «تابناک» را بر آن داشت تا به جوابیه فوق پاسخ دهد، درج برخی موارد عجیب در متن جوابیه و لحن تهدیدآمیز آن بود.

در این جوابیه اشاره شده است که "در صورت مراجعه به سایت بانک مرکزی مشاهده می‌شود تقریباً قریب به اتفاق تعهدات ارزی شرکت دانا بصورت کامل انجام شده و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد فلذا مطلب درج شده در رابطه با این شرکت خلاف واقع بوده و تکذیب می‌شود "   لازم به ذکر است که اولاً در بخشی از نامه بانک مرکزی آمده است: "حال علی‌رغم تمام تلاش‌های به عمل آمده و تخصیص و تأمین ارز برای واردکنندگان مورد تائید دارای ثبت سفارش، دستگاه‌های یاد شده متأسفانه حسب اطلاعات سامانه رفع تعهد ارزی این بانک، به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از تعهدات ارزی مربوط به ورود کالا به کشور، علی‌رغم تأمین ارز و انقضای مهلت قانونی به صورت رفع تعهد نشده، بوده و اسناد و مدارک سالیانه مبتنی بر ورود و ترخیص قطعی کالا‌های مورد اشاره در سامانه به ثبت نرسیده است. "

ثانیاً اطلاعات موجود در نامه بانک مرکزی نشان می‌دهد که این شرکت در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۹ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۳۵۸ یورو ارز دولتی دریافت کرده است که حدود ۳۳ درصد از این مبلغ یعنی ۹ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۳۳۸ یورو ارز دولتی رفع تعهد نشده است و ثالثاً ملاک وضعیت فعلی این شرکت نیست بلکه این فهرست مربوط به ارز‌هایی است که این شرکت در سال ۱۳۹۷ دریافت کرده و بخشی از آن رفع تعهد نشده است.

در بخش دیگری از جوابیه شرکت داروسازی دانا آمده است که "نحوه برداشت آن رســانه از نامه ریاست بانک مرکزی ناصــواب و بر خلاف منظـور و نتیجتاً موجب تشویش اذهان عمومی و باعث از بین رفتن اعتبــار و حیثیت این شــرکت که بعنــوان یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی کشور نقش عمده‌ای در تــامین دارو و مواد اولیه داروئی کشور را بعهده دارد گــردیده است و نظر بر اینکه مطالب معنونه حســب مقررات قــانون جــرایم رایانه‌ای و قــانون تعزیرات جمهــوری اسلامی جرم محسوب و از مــوارد تعقیب کیفری است"   شایان ذکر است که نحوه برداشت این رسانه از نامه رئیس کل بانک مرکزی ناصواب و برخلاف منظور نبوده است چرا که عیناً هر آنچه در آن نامه بیان شده را در مطلب ذکر کرده است و بر اساس مطالب مندرج در سایت آن شرکت و سایت یکپارچه سازی پایگاه آگهی‌های قانونی زیرنظر قوه قضائیه جهت آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان با شرکت مذکور، تنها به معرفی شرکت و مدیرعامل فعلی آن پرداخته است.   فلذا تابناک در راستای انجام رسالت رسانه‌ای خود که همانا شفاف سازی و تاباندن نور در تاریک خانه‌ها می‌باشد، از هیچ کوششی دریغ نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد و در این راه هر هزینه‌ای را به جان و دل خواهد خرید، چراکه ما همچون سربازان وطن آماده فداکاری، از خود گذشتگی و جانبازی در راه برخورد با مافیای تودرتو و چند لایه که امروز بر حقوق ملت چنبره زده اند، هستیم و نیک می‌دانیم که ابراهیم بت شکن آمده است تا گردن گردن کشان را بشکند و قوه‌قضاییه یاور مظلومان می‌باشد و در برابر ستم کاران خواهد ایستاد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: جوابیه خبر تابناک بانک مرکزی ارز دولتی یورو بانکی فردین فرمند احسان دلاویز هادی رضوی کوهمره سرخی شیراز رامین مهمانپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣