Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - «آموزش نادرست و غیرعلمی موسیقی به کودکان در بسیاری از آموزشگاه‌ها بچه‌ها را از این هنر ارزشمند گریزان می‌کند.»
این را «فریدون شهبازیان» - آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر پیشکسوت- در جمع رابطان انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور گفت و به انتقاد از وضعیت آموزش موسیقی به کودکان در ایران پرداخت: «آموزش موسیقی در بیشتر این آموزش‌گاه‌ها از مراحل ابتدایی جلوتر نمی‌رود و آن‌ها از آموزش علمی موسیقی به بچه‌ها پرهیز می‌کنند و حاصل این کلاس‌ها جز فراگیری طوطی‌وار و باری ‌به هرجهت، نتیجه دیگری درپی ندارد و باعث بی‌علاقگی بچه‌ها به موسیقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
رهبر سابق ارکستر ملی ایران، علاقه و اشتیاق خانواده‌ها به فراگیری موسیقی فرزندانشان را نشانه آشنایی نسبی آن‌ها با این هنر عنوان کرد و در عین حال افزایش میزان آشنایی آن‌ها با موسیقی را باعث تبدیل شدن آنان به یک معلم دلسوز در خانواده دانست: «خانواده‌ها هزینه زیادی را صرف آموزش موسیقی فرزندان‌شان می‌کنند؛ این در حالی است که در نهایت بیشتر بچه‌ها حتی اصول اولیه و نحوه صحیح در دست‌گرفتن ساز را در این مراکز آموزشی نمی‌آموزند و این به نظرم گمراه‌کننده است. رهنمودهای مربیان و مدرسان موسیقی می‌تواند سلیقه شنونده را بالا ببرد، قضاوت او را شکل بدهد و هوش موسیقی‌اش را اصلاح کند.»
به گفته‌ی «شهبازیان» موسیقی، یک هنر مختص روشنفکران نیست و برای همه جسم‌ها و قلب‌ها و فکرها تولید می‌شود و در علاقه‌مند شدن به آن، سه عامل فیزیکی، احساسی و عقلانی بدون شک دخالت دارد.
او همچنین به موضوع «تلفیق شعر و موسیقی» نیز پرداخت و درباره‌ی آن گفت: «این تلفیق در زبان فارسی کار بسیار حساس و دشواری است و اگر به درستی انجام نشود و معنای کلام را در ذهن شنونده تداعی نکند اثرگذار نخواهد بود. کسی که موسیقی برای آواز می‌نویسد باید به‌خوبی فواصل موسیقی را بشناسد و متاسفانه بسیاری از ترانه‌های امروز بد و بی‌هویت است و این، وضعیت موسیقی این سرزمین را آشفته کرده است.»
او که سازنده موسیقی بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های نام‌آشنای سینما و تلویزیون بوده است، در بخش دیگری از این نشست، از وضعیت موسیقی برنامه‌های تلویزیونی برای کودکان نیز به شدت انتقاد و تاکید کرد: «در سال‌های گذشته من، فریدون ناصری و کمال‌الدین طراوتی شورای موسیقی کودک در صدا و سیما را ایجاد کردیم و بر موسیقی‌های این برنامه‌ها نظارت می‌کردیم اما امروز می‌بینیم تمامی یک برنامه تلویزیونی به رقص و آواز تبدیل شده است و به جای بالابردن سواد موسیقی فقط از ابتدا تا انتهای برنامه بچه‌ها را وادار به رقصیدن می‌کنند. همان‌طور که سواد خواندن و نوشتن در یک دانش‌آموز کلاس اولی با دانش‌آموز کلاس هفتم یکی نیست در مورد موسیقی نیز باید به این مساله توجه کنیم که در نوشتن قطعه‌های موسیقی بری بچه‌ها از ملودی‌های ساده‌تر و دلنشین‌تری استفاده و از ریتم‌های رقص‌گونه پرهیز کنیم. کودک نمی‌تواند موسیقی‌هایی را که برای خواننده‌های بزرگسال نوشته می‌شود به‌درستی بخواند. یک کودک برای فراگیری موسیقی باید سال‌ها به تمرین پی‌درپی و بدون تعطیلی بپردازد.»‌
نخستین گردهم‌آیی آموزشی نمایندگان انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور روزهای 12 و 13 مرداد 1398 در تهران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپلیکیشن AirChat: آینده‌ای روشن یا سرنوشتی مشابه کلاب‌هاوس؟

ایتنا - AirChat برنامه اجتماعی جدید پر سر و صدایی است که می‌تواند عالی باشد و یا به سرنوشتی مشابه Clubhouse دچار شود.
این برنامه مانند ترکیبی از ایکس (توییتر سابق) و کلاب‌هاوس است. به جای اینکه یک پست را تایپ کنید، آن را بیان می‌کنید. این برنامه به سرعت آنچه را که می‌گویید رونویسی می‌کند، و وقتی دنبال‌کنندگان شما در فید خود حرکت می‌کنند، صدای شما را در کنار رونویسی می‌شنوند.

به گزارش ایتنا، Airchat که توسط بنیانگذار AngelList ناوال راویکانت و مدیر سابق تیندر، برایان نورگارد ساخته شده است، رویکردی صمیمی و جدید به رسانه‌های اجتماعی دارد. افرادی هستند که سال‌ها به صورت آنلاین آنها را می‌شناسید، و تنها پس از دنبال کردن‌شان در AirChat متوجه می‌شوید که هرگز صدای واقعی آنها را نشنیده‌اید.

Airchat این احساس را ایجاد می‌کند که واقعاً در حال گفتگو با یکدیگر هستیم، اما از آنجایی که AirChat غیر همزمان است، به اندازه پیوستن به اتاقی در Clubhouse و گفتگوی زنده با غریبه‌ها دلهره‌آور نیست.

پست کردن با صدا ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما نگران نباشید. اگر اشتباه صحبت کنید می‌توانید پست خود را دوباره ضبط کنید. اگر دوست دارید به جای تایپ کردن یادداشت‌های صوتی سه دقیقه‌ای برای دوستانتان بفرستید، AirChat  عالی به نظر می‌رسد.

این اپ تقریباً همیشه نوشتار انگلیسی را به درستی رعایت می‌کند، حتی علائم نگارشی را نیز درست اجرا می‌کند. همچنین در زبان‌های دیگر  نیز به خوبی کار می‌کند.. گاهی اوقات، برنامه گفتار را مستقیماً به انگلیسی ترجمه می‌کند، و در حالی که ترجمه‌ها به طور کلی در آزمایش‌ها درست بودند، مشخص نیست چرا یا چه زمانی برنامه به جای رونویسی متن آن را ترجمه می‌کند.

بحث نظارت و Moderator مبحث دیگری است که در آن AirChat به موازات Clubhouse است. رویکرد کلاب‌هاوس به مادریتور (moderator) محدودتر بود، زیرا هیچ راهی برای مسدود کردن افراد برای ماه‌ها پس از راه‌اندازی وجود نداشت – خوشبختانه AirChat از قبل دارای ویژگی‌های مسدود و بی‌صدا کردن است. کلاب هاوس بارها بستر مکالمات یهودی ستیزانه و زن ستیزانه بدون پیامد بود.

به گزارش ایتنا، با این رویکرد مینیمالیستی برای تعدیل محتوا، چه اتفاقی می‌افتد اگر شخصی صدای دارای حق کپی‌رایت را در پلتفرم به اشتراک بگذارد؟  بدون برنامه ریزی برای به وقوع پیوستن این موقعیت ها، چه اتفاقی برای AirChat می‌افتد؟
 

دیگر خبرها

  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • تکلیف «سرزمین شعر» روشن شد
  • قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • اپلیکیشن AirChat: آینده‌ای روشن یا سرنوشتی مشابه کلاب‌هاوس؟
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما
  • حق با حسن شماعی زاده است