Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علی عرب با بیان این مطلب افزود: سازمان منطقه آزاد کیش دو ماموریت مهم را درحوزه توسعه و رونق تجارت و نیز گردشگری برعهده دارد، که در هر دو مورد بنادر و فرودگاه ها نقش اساسی را در نیل به این اهداف ایفا می کنند.

وی اظهار داشت: ارتقای کمی وکیفی خدمات ما در بنادر و فرودگاه ها به صورت مستقیم در رونق جزیره کیش تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرب ادامه داد: بسیاری از فرودگاه های مطرح دنیا علاوه بر تبادل مسافر وکالا به مراکز اقتصادی بزرگی برای آن کشور مبدل و باعث رونق آن شهر و مناطق هم جوار شده اند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش خاطر نشان ساخت: برای رسیدن به این مهم نیاز به ایجاد زیرساخت ها است که احداث بخشی از آنها در بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش آغاز و برای توسعه آنها نیز برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: البته بخشی از این توسعه و رونق تجارت به سیاست های خارجی کشور باز می گردد که امیدواریم با مدیریت خاص این دوران شاهد نشست و برخاست پروازهای بیشتر در فرودگاه و حضور خطوط دریانوردی بزرگتر در بنادر کیش ، برای رسیدن به توسعه اقتصادی باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه ومدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در ادامه این گفت و گو ادامه داد: اولین اقدام ما در بدو ورود با توجه به نزدیکی ایام نوروز، آماده سازی فرودگاه و بنادر برای این رویداد بزرگ و پرحجم بود چرا که بنادر چارک، کیش، آفتاب و فرودگاه جزیره کیش، اولین میزبانان مسافران نوروزی به شمار رفته و می بایست با ایجاد نظم و انضباط خاص و با سرعت و دقت، کیفیت خدمات را افزایش می دادیم.

وی افزود: ظرف مدت دو ماه، به سرعت برنامه ریزی و اقدامات لازم را صورت دادیم و نرم افزارها و سامانه هایی را به خصوص در جهت تسهیل ورود و خروج خودروها و مسافرین، در بنادر راه اندازی کردیم که برآیند آن کاهش ایستایی حدود یک ساعته مسافرین به کمتر از یک دقیقه در بندر بود.

عرب اضافه کرد: همچنین با همکاری شرکت تله کیش در کمترین زمان ممکن، اطلاع رسانی خوبی درباره وضعیت جوی و شرایط دریا به مسافرین انجام شد که عدم ازدحام و معطلی مسافرین را در برداشت.

وی همچنین در توضیح وضعیت اسکله ها و بندر گاه ها گفت: بندرگاه کیش چندین اسکله پهلوگیری، تخلیه و بارگیری بار دارد که شامل اسکله 5 هزار تنی با عمق حدود 4 ونیم متر ، اسکله 12  هزار تنی با عمق حدود 10 متر و اسکله  35 هزار تنی با عمق 16 متر ، بوده که این اسکله به تازگی اجرا شده و نیاز به لایروبی دارد که برنامه ریزی برای این کار و پذیرش شناورهای کانتینر بر  با ظرفیت 35 هزار تن آغاز شده وامیدواریم گنتری کرین و تجهیزات مربوط به انبار کانتینری آن هم به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه ومدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش عنوان کرد: در بندر مجموعه ای از امکانات از جمله 40هزار متر مربع انبار های سرپوشیده وجود دارد که همگی آنها در حال بهسازی هستند که در صورت لزوم ، بتوانیم از همه امکانات به صورت یکجا بهره مند شویم.

وی درباره سرعت بخشیدن به ترخیص کالاها از بنادر هم اشاره کرد: برخی تسهیلات و تمهیدات برای کاهش زمان ترخیص کالا نیاز است، چرا که هم اکنون با ورود تعداد زیادی لنج باری در مدت زمان محدود به بندر، این سرعت ارایه خدمات کم می شود، در گام اول باید ورود این لنج ها در فواصل زمانی معین برنامه ریزی شود و نیز با قراردادی که منعقد گشته و تسمه نقاله های مربوط به تخلیه لنج ها سفارش داده شده، امیدواریم ظرف دوماه آینده ، مدت زمان تخلیه لنج ها به نصف تقلیل یابد.

عرب درباره ترمینال جدید مسافری فرودگاه کیش هم خاطر نشان کرد: این پروژه با تاکید دکتر مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و دکتر خانزادی و همکارانشان در معاونت عمرانی سازمان آغاز شده و تجهیزات لازم آن نیز سفارش داده شده و امیدواریم ظرف کمتر از دو سال آینده به بهره برداری برسد.

وی درباره واگذاری پروژه ها به صورت "بولت" یا "بلت"  ادامه داد: برخی از پروژه ها مانند آزادراه ها ، برای تامین نقدینگی به این روش ها ساخته می شوند که در آن پیمانکار پس از اتمام پروژه در بهره برداری از آن سهیم می باشد، ولی در پروژه احداث ترمینال جدید فرودگاه کیش، سازمان منطقه آزاد کیش کارفرما و شرکت توسعه ومدیریت بنادر و فرودگاه ها ، بهره بردار آن است.

عرب در توضیح دریافت گواهینامه فرودگاهی توسط فرودگاه کیش، افزود: این گواهینامه که اعتبار یک‌ساله داشته و قابل تمدید است، طی دو هفته گذشته توسط عابدزاده ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری به جناب مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعطا شد.

وی ادامه داد: شاید این سوال برای مردم ایجاد شود که آیا پیش از این فرودگاه کیش فاقد استانداردهای لازم بوده که به تازگی موفق به دریافت این گواهینامه شده است، که در پاسخ باید گفت قبل و بعد از ساخت هر فرودگاه، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور، آن فرودگاه را مورد بررسی دقیق قرار داده و مجوزهای لازم برای پرواز را صادر می کنند.

عرب خاطرنشان کرد: همه فرودگاه‌های بین المللی، از سوی سازمان بین المللی هواپیمایی "ایکاو"برای مستند کردن فرآیندهای عملیاتی در فرودگاه‌ها و رعایت دستورالعمل‌های ایمنی ملزم به دریافت این گواهینامه هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش اظهار داشت: این گواهینامه تامین ایمنی با استاندارد سازی شرایط فیزیکی و همینطور انجام فعالیت ها براساس الگوها وضوابط از پیش تعریف شده و ایجاد اطمینان از مطابقت تسهیلات و تجهیزات با دستور العمل های خدماتی و عملیاتی فرودگاهی را شامل می شود که در انکس 14 کنوانسیون شیکاگو مصوب شده است.

وی بیان کرد: فرودگاه کیش، جزو اولین فرودگاه های کشور و نخستین در بین مناطق آزاد کشور است که توانسته این گواهینامه فرودگاهی را دریافت کند.

عرب تاکید کرد: گواهینامه بعدی که این فرودگاه می تواند آنرا دریافت کند، گواهینامه بین المللی فرودگاهی است که آن هم دارای الزامات خاصی بوده و می بایست تامین گردد که جناب آقای دکتر مظفری در این زمینه قول حمایت و پشتیبانی برای تامین استانداردهای لازم را مبذول داشته اند.

وی اشاره کرد: داشتن این گواهینامه بین المللی می تواند پای ایرلان های خارجی بیشتری را به کیش باز کند که البته از دیرباز فرودگاه کیش میزبان پروازهای خارجی بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه ومدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش درتشریح وضعیت فرودگاه جزیره هندورابی هم گفت: فرودگاه هندورابی با طول باند یک هزار و ششصد و هشتاد متر و عرض 45 متر سومین فرودگاه بتنی کشور است ،که دارای ترمینال ، برج مراقبت و ایستگاه زمینی و مجوز پرواز بوده و قابلیت فعال شدن را داراست.

وی ادامه داد : این فرودگاه ظرفیت پذیرش هواپیماهای فوکر 50 ای تی آر 42 و ای تی آر 72 را دارا می باشد ولی در حال حاضر پرواز منظمی برای برنامه ریزی آن نشده و فعلا برای این فرودگاه در زمینه پروازهای آموزشی و تفریحی با هلی کوپتر و هواپیماهای فوق سبک در حال بررسی هستیم.

علی عرب در پایان در رابطه با بندر هندورابی هم توضیح داد: در واقع این بندر یک بندر لجستیک است و موج شکن ها و اسکله های شناور در آن ساخته شده و در حال حاضر ، صرفا قابلیت استفاده مسافری دارد و در پس کرانه آن هم بنا برنیاز انبارهایی برای سوخت و ارزاق جزیره هندورابی ساخته خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تجارت فرودگاه کیش لجستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران

اورژانس هوایی نفت همسو با مسئولیت اجتماعی صنعت نفت به‌زودی در فرودگاه گچساران مستقر می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی، مدیرعامل این شرکت با اشاره به ارتقای ارائه خدمات درمانی و حفظ سلامت کارکنان صنعت نفت و مردم گچساران و همجوار در شرایط اورژانسی با تأکید بر استقرار اورژانس هوایی در گچساران از راه‌اندازی اورژانس هوایی بام نفت ایران خبر داد.

وی افزود: پراکندگی حوزه فعالیت شرکت نفت و گاز گچساران در گستره چهار استان جنوبی کشور سبب شده است در صورت بروز اتفاق، سوانح و حوادث دسترسی مصدومان به نزدیک‌ترین مرکز درمانی با توجه به بُعد مسافت در کمترین زمان امکان‌پذیر نباشد و این از مهم‌ترین مشکلات خدمات‌رسانی به‌شمار می‌رفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: خدمت در شأن مردم منطقه را وظیفه خود می‌دانیم و با پیگیری‌های انجام‌شده به‌زودی بیمارستان نفت نیز وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود.

کمالی تصریح کرد: با افزایش پروازهای فرودگاه در تلاش هستیم پروازها روزانه باشد زیرا اعتقاد راسخ داریم برای سرمایه‌گذاری در منطقه باید زیرساخت‌های آن تأمین شود که صنعت نفت در این زمینه همسو با مسئولیت‌ اجتماعی اقدام‌های سازنده‌ای در حال اجرا دارد.

دیگر خبرها

  • عملکرد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ | آیا کیفیت زندگی در تهران افزایش یافته است؟
  • برنامه‌های دبیرخانه مناطق آزاد برای افزایش سرمایه‌گذاری
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • توسعه فرودگاه گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • توسعه فرودگاه بین‌المللی گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • کیفیت خدمات و تیراژ قطعات یدکی سایپا افزایش می یابد
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو