Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@06:49:30 GMT

منابع مورد نیاز برای توسعه مترو مصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۹۴۴۴

اعضای شورای اسلامی شهر پایتخت، فروش سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط مترو و اتوبوسرانی را تصویب کردند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی امروز پس از تبدیل یک فوریت اصلاح بند الف تبصره ۴ مصوبه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران، سازمان و شرکت های تابعه به دو فوریت، کلیات این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این باره گفت: بر اساس بند الف تبصره ۴ مصوبه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط ۳،۶ و ۷ مترو تهران بود که با توجه به جلسه مشترکی که با کمیسیون حمل و نقل برگزار شد، مقرر شد برای خط چهار مترو تهران و اتوبوسرانی نیز از محل فروش اوراق مشارکت بودجه ای در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس برای خط ۶، ۷۰۰ میلیارد خط ۷، ۸۰۰ میلیارد خط سه و چهار هر کدام ۲۵۰ میلیارد و برای اتوبوسرانی هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت منابع در نظر گرفته شده است این تقسیم بندی مورد قبول شهرداری نیز است و تمام این تلاش ها برای هموار کردن مسیر در توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی است.

در ادامه جلسه به دلیل اینکه مخالفتی با این دو فوریت وجود نداشت کلیات لایحه به رای گذاشته شد که با ۱۸ رای موافق از ۱۸ عضو حاضر در جلسه به تصویب رسید.

حناچی شهردار تهران ضمن تشکر از اعضای شورای شهر ابراز امیدواری کرد که با تخصیص این منابع بهره برداری از خطوط مترو تسریع و شرایط برای اتوبوسرانی نیز ارتقا یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: منابع مورد نیاز توسعه مترو مصوب هادی رضوی کوهمره سرخی شیراز رمز ارز رامین مهمانپرست حوزه های انتخابیه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب

رضا دوستی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت : در راستای رفاه حال شهروندان کرمانشاهی خطوط اتوبوسرانی کریدور شمال به جنوب (طاق‌بستان-فردوسی) و شرق به غرب (کیهانشهر-دولت آباد) راه‌اندازی شد.

وی افزود: اتوبوس‌ها در ۱۵ مسیر که بیش از ۳۰ شهرک است تقویت شده که می‌توان به شهرک‌های باغ ابریشم و مجتمع میلاد، تعاون، معلم، شهرک صادقیه، شهرک الهیه، سجادیه، قبرستان بریموند، نوکان، دولت‌آباد و مسیر‌های مرکز شهر از جمله خیام، پردیس، بهار، بازار، کرناچی، ظفر، مسکن اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای پارک خودرو‌های شخصی خود به جای اینکه به ترمینال مراجعه کنند به پارکینگ‌های سطح شهر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در گذشته در ترمینال فضای خالی بوده، اما اکنون به دلیل ورود اتوبوس‌ها به ناوگان فضای کافی برای پارک اتوبوس‌ها نیست لذا تقاضا داریم شهروندان این موضوع را رعایت کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران