Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:40:40 GMT

آهک پاشی کامل نهرها در مینوشهر انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۹۵۶۶

آهک پاشی کامل نهرها در مینوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، عماد شرفی در دومین جلسه شورای سلامت خرمشهر که ظهر امروز یکشنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماه اول امسال آهک پاشی و لایروبی انهار در مناطق شهری ۶۵، در روستایی ۸۰ و در مینوشهر ۱۰۰ درصد بوده است که این رقم در تیرماه برای مینوشهر همچنان ۱۰۰ درصد باقی ماند که نشان از احتمال به موضوع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت خرمشهربه شناسنامه‌دار کردن آبفروشی های سیار به‌عنوان مصوبه جلسه پیشین شورای سلامت خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: کدگذاری مخازن سیار آب یکی از مصوباتی بود که با توجه خطر فروش آب ناسالم مصوب شد اما این مصوبه اجرایی نشد.

وی افزود: داشتن کارت بهداشت، مجوز بهداشت، کلر گیری در حد استاندارد و داشتن کدشناسایی از الزامات مراکز عرضه آب شیرین به‌صورت ثابت و سیار است.

شرفی به موضوع وضعیت نامناسب بازار ماهی‌فروشان خرمشهر نیز پرداخت و بیان کرد: تعهدنامه‌ای برای واحدهای فعال در عرضه ماهی و آبزیان تنظیم که توسط شیلات به فعالان در بازار ماهی‌فروشان خرمشهر ابلاغ‌ شود که طی آن داشتن تمام مجوزهای بهداشتی در نظر گرفته‌شده است.

روباز بودن راه فاضلاب، عرضه ماهی در فضای باز و دمای بالا، تمیز کردن نامناسب آبزیان، نبود باکس‌های زباله از عمده مشکلات بازار ماهی‌فروشان خرمشهر مورد اشاره در این جلسه بود.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر نیز با اشاره به عرضه ماهی در شب و تعطیلی بازار، بر لزوم مداخله شهرداری برای برخورد باعرضه ماهی در خیابان در این ساعات تأکید کرد.

پرویز میرزایی گفت: طبق شرح وظایف تعیین شده شهرداری باید با ‌فروش ماهی  به صورت دستفروشی در فضای باز و در محلی تعیین نشده در پی دریافت نامه از مراجع نظارتی همچون شبکه بهداشت و دامپزشکی برخورد کند.

وی همچنین خواستار مشارکت حداکثری اعضای شورای سلامت در پایش مسائل بهداشتی و آسیب‌شناسی شورای سلامت شهرستان برای نیل به اهداف و رفع مشکلات شد.

کد خبر 4684712

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای سلامت شهرداری شبکه بهداشت و درمان خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: عملیات سم‌پاشی درختان با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، همچنین در خیابان‌های اصلی و فرعی این منطقه در حال انجام است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم سم‌پاشی درختان اظهار کرد: سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها سالانه با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم دارای استانداردهای زیست‌محیطی توسط اکیپ‌های فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سم‌پاشی درختان برای از بین‌بردن آفت شته، پسیله زبان‌گنجشک و برگ‌خوار نارون است، افزود: به‌منظور کنترل آفت درختان در سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان، سه اکیپ سم‌پاشی در سپاهان‌شهر، صفه و سطح منطقه در حال انجام عملیات است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت در عملیات سم‌پاشی عمومی درختان از دستگاه‌های پیشرفته در مسیرها به صورت نقطه‌ای و لکه‌گیری درختان دارای آفت استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی در حال انجام است.

کد خبر 746898

دیگر خبرها

  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • اجرای طرح رتبه‌بندی نانوایی‌ها در استان مرکزی
  • عرضه نان باکیفیت اولویت اول استان مرکزی باشد
  • ارائه بیش از ۲۸.۸ میلیون خدمت درمانی در خوزستان
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
  • دبیرخانه بیماری‌های غیر واگیر راه اندازی می‌شود | عرضه نان کامل در ۱۸۰۰ نانوایی
  • تولید نان سبوس‌دار در ۱۸۰۰ نانوایی کشور