Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@01:20:49 GMT

افزایش 25 درصدی اجاره بهای مسکن در آمل

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۰۶۲۷

افزایش 25 درصدی اجاره بهای مسکن در آمل

رئیس اتحادیه مسکن شهرستان آمل با اشاره به افزایش نرخ 25 درصدی اجاره بها در آمل گفت: در شهرهای بزرگ افزایش نرخ اجاره بها به 30 الی 40 درصد رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حمیدی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اشاره به رکود بازار مسکن در آمل اظهار کرد: با وجود اینکه هیچ تحرکی در بازار مسکن وجود ندارد، قیمت ها افت نکردند و مردم توان خرید مسکن را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت بازار مسکن را نامساعد خواند و عنوان کرد: بیکاری، عدم قدرت خرید جامعه و سیاست های دولت باعث شد تا جامعه در شک و تردید باشد؛ خریداران نمی دانند چه زمانی باید بخرند و فروشندگان نمی‌دانند اگر بفروشند سود یا ضرر می کنند، آینده روشنی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مسکن شهرستان آمل در ادامه تصریح کرد: اجاره بها با وجود شرایط اقتصادی وضعیت سختی را برای مستاجران به وجود آورده است که بها تامین اجاره باید تعیین و شاخص هایی برای بالا بردن اجاره ها در طول سال درنظر گرفته شود تا هر کس هر مقداری که خواست نتواند اجاره را افزایش دهد.

این مسئول با اشاره به افزایش نرخ 25 درصدی اجاره بها در آمل یادآور شد: در شهرهای بزرگ افزایش نرخ اجاره بها به 30 الی 40 درصد رسیده است.

حمیدی با بیان اینکه مستاجران زیادی که با شرافت زندگی می کنند، هزینه سنگین اجاره بها، معیشت اقتصادی آنها را دچار مشکل کرده است، اظهار کرد: با توجه به شکایت برخی مستاجران به وضعیت نابه سامان اجاره بهای مسکن این مساله در کمیسیون های رسیدگی رد می شود؛ چرا که قانون مشخصی برای افزایش اجاره بها وجود ندارد.

وی در پایان به برنامه جدید دولت برای مسکن اشاره کرد و گفت: قرار است برای مسکن های خالی مالیات در نظر گرفته شود که می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد، اما آمار دقیقی از مسکن های خالی در آمل وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس