Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@13:11:01 GMT

برگزاری اجلاس بین‌ادیان در سریلانکا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۰۶۶۷

برگزاری اجلاس بین‌ادیان در سریلانکا

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شرکت‌کنندگان در این اجلاس شامل رهبران مسلمان، مسیحی، یهودی، بودایی، هندو و همچنین حدود دو هزار محقق دینی، سیاستمدار، روشنفکر و فعال رسانه‌ای از کشورهای مختلف بودند.

«میتریپالا سیریسنا»، رئیس‌جمهور سریلانکا طی سخنانی در این اجلاس، گفت: معتقدم که این نشست پیام صلح و همزیستی را پخش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیر کل این اتحادیه نیز اظهار کرد: این نشست مهم درباره صلح، عزم پیروان ادیان مختلف را برای روشن‌شدن حقیقت ادیان که درپی صلح و همزیستی هستند، نشان می‌دهد. 

وی افزود:‌ دین هیچ گاه تهدیدی برای بشریت نبوده‌ و وظیفه رهبران و شخصیت‌های دینی مقابله با اتهاماتی از این دست علیه ادیان است.  

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، جلسه هم ‌اندیشی دستگاه ‌های فرهنگی شهرستان گرگان با محوریت گرامیداشت شب ‌های قدر و ایام پایانی ماه مبارک رمضان و مناسبت ‌های این ایام با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله اداره تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اداره میراث فرهنگی شهرستان و دیگر دستگاه‌های تابعه شهرداری برگزار شد. هماهنگی برای فضاسازی و تبلیغات منسجم محیطی با موضوع شب های قدر و سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین ( ع) و تقسیم کار برای سیاهپوش کردن شهر، برنامه ریزی برای بزرگداشت یوم الله 12 فروردین و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی، برپایی ایستگاه های صلواتی در ایام شهادت حضرت علی (ع) در برخی تفرجگاه‌ ها و اماکن گردشگری شهرستان و ... از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. اسماعیل تیموری، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان در این جلسه بر انجام کار فرهنگی ویژه و عملیاتی برای گرامیداشت مناسبت‌ های ایام پیش رو از جمله شب های قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع)، بزرگداشت روز 12 فروردین، راهپیمایی روز جهانی قدس و ... تأکید کرد و گفت: برای اینکه فعالیت‌ های فرهنگی در مناسبت‌ های پیش ‌رو دارای انسجام و هماهنگی لازم باشد، نیاز است که علاوه بر شهرداری، دیگر دستگاه‌ ها که مأموریت صرفاً فرهنگی دارند نیز پای کار بیایند. وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، شهرداری گرگان با محوریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز از امروز، شروع به سیاهپوش کردن شهر به مناسبت لیالی قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) کرده است. تیموری ادامه داد: علاوه بر این شهرداری سایر ظرفیت های خود را پای کار آورده تا فضای شهر، رنگ و بوی شب‌ های قدر و شهادت امیرالمومنین (ع) بگیرد، حتی ما با توجه به برگزاری مسابقات جام رمضان، اقدام به سیاهپوش کردن سالن ‌های ورزشی کرده ایم. وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع برای در حال حاضر، مدیریت تفرجگاه ‌ها و اماکن گردشگری در ایام پیش رو است. محمد فلاحی، مسئول اجرای مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان نیز در این نشست بر برنامه ‌ریزی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای بزرگداشت یوم الله 12 فروردین اشاره کرد و گفت: این روز، یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که نظام سیاسی ایران پس از 2500 سال به جمهوری اسلامی تغییر پیدا کرد. برای گرامیداشت این روز، مراسم اهتزاز پرچم در یکی از میادین مرکزی شهر گرگان با حضور مسئولان و گروه ‌های مردمی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • از برپایی جشن عقدکنان یک زوج تا توزیع کیک رمضانی در مصلی امام خمینی (ره)
  • برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • ترویج افطاری ساده در رادیو پیام
  • معرفی آداب و رسوم ماه رمضان استان‌ها در رادیو پیام
  • برگزاری اولین نشست طراحی و تدوین برنامه‌های راهبردی در سال ۱۴۰۳
  • شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای/لزوم انتقال پیام‌های دینی، تمدنی و ایرانی‌گری با زبان شعر/ضرورت ایجاد نهضت ترجمه اشعار فارسی
  • برگزاری نشست شورای اداری کانون‌های خدمت رضوی استان یزد