Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@03:11:05 GMT

سالانه ۲۶ هزار تن بذر در همدان گواهی می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۱۱۴۰

سالانه ۲۶ هزار تن بذر در همدان گواهی می شود

قاسم اسدیان روز یکشنبه در تور رسانه ای خبرنگاران همدان ادامه داد: یک هزار و ۶۵۸ نوع گیاه در استان همدان وجود دارد و تاکنون ۹۹ درصد گیاهان استان همدان جمع آوری و هشت هزار نمونه شناسایی شده است.

وی گفت: ۲ هزار گونه گیاه دارویی در کل کشور وجود دارد که از این میزان ۳۱۵ گونه در این استان شناسایی شده اند.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی همدان سالانه ۱۵۵ طرح تحقیقاتی در این مرکز انجام می شود که ضریب اجرای طرح های تحقیقاتی به ازای هر محقق در استان ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات همدان ۴۰ گرایش تحقیقاتی - پژوهشی دارد و اصلاح و تامین بذر، آزمایش غلات، حبوبات و گیاه پزشکی از جمله امور پژوهشی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان بشمار می رود.

اسدیان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ عامل خسارت زا گیاهان را تهدید می کند، اضافه کرد: ۳۶ درصد عوامل به محصولات زراعی استان خسارت وارد می کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی همدان ادامه داد: در مرکز تحقیقات همدان تمامی کارهای اصلاح نژادی و معرفی رقم های مقاوم به بیماری، خشکی و علف های هرز به کشاورزان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین میکروپلات چغندرقند در مرکز تحقیقات همدان وجود دارد، بیان کرد: دو رقم چغندرقند دنا و سینا به تازگی توسط مرکز تحقیقات همدان به عنوان دو گونه مقاوم معرفی شده است.

گفتنی است مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی همدان که سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است بیش از  یک هزار و ۵۰۰ مقاله ملی و بین المللی را به چاپ و ۲۷ رقم جدید و ۲۰ اختراع به ثبت رسانده است.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان همدان کشاورزی کشاورزی و منابع طبیعی همدان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوری برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم

اسفندیار خزایی با بیان اینکه خوشبختانه کنترل کوچ عشایر انجام شده و هنوز عشایر در استان حضور ندارند، گفت: با توجه به اعزام اکیپ‌هایی از کارشناسان منابع طبیعی و عشایری به مناطق قشلاقی و بارندگی‌های خوب در کشور باعث شده عشایر هنوز شروع به کوچ نکنند.

او با تأکید بر همراهی خوب استان‌های میانبند گفت: اکیپ‌هایی از سازمان منابع طبیعی کشور به استان ایلام اعزام شدند و ۱۵ اردیبهشت درهای استان را به روی عشایر باز خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به روستائیان گفت: روستائیان توجه کنند استفاده از مراتع برای چرای دام روستایی از ۱۰ اردیبهشت است و قبل از این تاریخ اجازه چرای دام‌های خود در مراتع را ندارند.

خزایی با تأکید بر اینکه این‌گونه نیست که تنها به عشایر اجازه حضور در مراتع را ندهیم، گفت: این گونه نیست که اجازه دهیم دام روستایی چراگاه‌های عشایری را تخریب کنند چرا که کنترل تنها برای دام عشایر نیست بلکه برای هر گونه دام مازاد است.

او با بیان اینکه روستائیان از هر گونه چرای دام مازاد به ویژه در رویشگاه‌های عشایر خودداری کنند، گفت: در صورت مشاهده چرای دام مازاد روستایی به طور قطع برخورد قانونی صورت می‌گیرد بنابراین به روستائیان توصیه می‌شود از چرای دام مازاد خود در مراتع خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با تأکید بر اینکه امسال صدور مجوز برای هر گونه بهره‌برداری از مراتع استان را نخواهیم داشت، گفت: امسال هیچ‌گونه مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و حتی جنگلی را نخواهیم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • طعم و بوی نامطبوع آب همدان تا چند روز آینده برطرف می‌شود
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • تحقیقات علمی بر روی کیفیت آب همدان انجام شد
  • عملیات وعده‌صادق گواهی بر حرکت پرشتاب علمی،پژوهشی کشور است
  • هوشمند سازی ۱۳ گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار
  • مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم
  • مجوری برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم