Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فاطمه مهاجرانی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش اظهار کرد: مرحله اول المپیاد جغرافیا بهمن سال ۹۷ همزمان با دیگر المپیادها برگزار شد و برای شرکت در آن ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند که آمار چشمگیری است و نشان می دهد در رشته های علوم انسانی باید اقدام به برگزاری المپیادهای متنوع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این رابطه تفاهم نامه همکاری با سازمان جغرافیایی به امضا رسید و کمیته علمی المپیاد جغرافیا تمایل دارد تا برای برگزیدگان معافیت کنکور بگیرد اما از آنجا که این مساله به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز دارد و زمانبر است، در نظر است تا شرایطی فراهم شود که برگزیدگان اولین مرحله این المپیاد از ظرفیت های سازمان جغرافایی استفاده کرده و چنانچه عملکرد خوبی داشته باشند منجر به ادامه همکاری با این سازمان شود.

وی به اجرای طرح سمپاد مهارتی در کشور برای اولین بار اشاره کرد و گفت: اکنون این مدارس در همدان، خراسان رضوی ، خوزستان و البرز در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راه اندازی و فعال است.

به گفته مهاجرانی اهمیت حوزه های مهارتی می طلبد، افرادی با ویژگی های مدارس سمپاد که علاقه مند به این حوزه هستند، ورود پیدا کنند.
وی اظهار داشت: بسیاری احساس می کنند، دانش آموزان علاقه مند به رشته های علوم تحربی و ریاضی به مدارس سمپاد ورود پیدا کنند در صورتی که این ایده اشتباه است.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس سمپاد باید در زمینه فعالیت های پرورشی، تربیتی، مهارت زندگی و تاب‌آوری توجه خاص داشته باشند زیرا از جمله تکالیف بر زمین مانده ماست.

مهاجرانی ادامه داد: مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان همچنین قصد دارد در سال ۱۳۹۸ المپیاد اقتصاد، مدیریت، علوم زمین ، نانو و المپیاد پژوهشی را به فعالیت‌های‌ مجموعه اضافه کند.

وی افزود: برگزاری المپیاد حقوق، قرآن و معارف اسلامی و کار آفرینی هم در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان همچنین درباره ایجاد سمپاد مهارتی یادآورشد: این مرکز با ورود به حوزه های مهارتی قصد دارد از طریق ستادهای علم و فناوری ریاست جمهوری کارسوق های مدارس استعداد درخشان را به سمت طراحی پودمانی حرکت دهد.

به گفته مهاجرانی، هدف از ایجاد سمپاد مهارتی تربیت افرادی با مهارت های بالا است.

وی تجاری سازی جشنواره خوارزمی را از دیگر اقدامات مرکز ملی پرورش استعداد درخشان دانست و گفت: این مرکز طرح هایی که از سال های گذشته داشته را با رایزنی با حوزه های مرتبط مانند صندوق کارآفرینی به سمت تجاری سازی هدایت کرده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان یادآورشد: با اقداماتی که در یک سال گذشته انجام شده، طرح ملی شهاب به صورت صد در صدی در پایه چهارم پوشش داده می شود.

مهاجرانی اعلام کرد که با اطمینان می توان گفت که از مهر ماه امسال هیچ مدرسه ای در کلاس چهارم ابتدایی خارج از پوشش طرح ملی شهاب نیست.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته اقداماتی انجام شده که ۲ المپیاد ادبی و سلول های بنیادین از ملی به جهانی تبدیل شود، قرار است برای برگزاری المپیاد ادبی با سازمان اکو و المپیاد سلول های بنیادین با یونسکو همکاری شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد درخشان با اشاره به کیفی سازی دوره های المپیاد در یک سال گذشته یادآورشد: ورود به بحث های کارآفرینانه در دوره‌های تابستان برای دانش آموزان از جمله اقدامات انجام شده در این مرکز است.

مهاجرانی افزود: آشنایی با مباحث کارآفرینی یکی از نکات ممیزه ای است که در سال گذشته اتفاق افتاد، برگزاری اردوهای تفریحی برای دانش آموزان المپیادی نیز از دیگر فعالیت های مرکز ملی پرورش استعداد درخشان است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش کارسوق ها و توجه به حوزه هایی مانند علوم پایه نیز جزو موضوعات اساسی است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

مهاجرانی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد دانش آموزان افزایش چشمگیری نداشت، افزود: سال گذشته ظرفیت اعلام شده در پایه هفتم کمتر از ظرفیت مورد نظر بود، اما برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم امسال این مشکل را پوشش می دهد.

در زمان حاضر تعداد دانش آموزان در مرکز ملی پرورش استعداد درخشان ۱۱۴ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: المپیاد کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با حضور رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم و رئیس حوزه آموزش عالی بریکس از دولت روسیه، اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشور‌های حوزه بریکس برگزار شد.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای گروه بریکس از نظر علم و فناوری، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های علمی با کشور‌های عضو این نهاد بین‌المللی تأکید کرد.
امید رضایی‌فر گفت: به زودی کارگروه‌های سیزده‌گانه متناظر مرتبط با فعالیت‌های علمی و آموزشی گروه بریکس را شکل می‌دهیم و با مشخص شدن دانشگاه‌های عضو هر کارگروه، در برنامه‌ها و اقدامات گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ مشارکت خواهیم داشت.
وی با اشاره به حضور نمایندگان و مسئولان بین‌الملل ۲۰ دانشگاه و مؤسسه در این نشست گفت: بیش از ۲۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه و ۶۰ پارک علم و فناوری در ایران فعالیت می‌کنند و ما ظرفیت علمی فراوانی برای حضور در فعالیت‌های علمی و فناورانه بریکس داریم.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم افزود: ما به صورت ویژه آمادگی داریم در بخش آموزش‌های مهارتی با رویکرد فناوری و نوآوری با بریکس همکاری کنیم و در اتاق‌های فکر بریکس حضور فعال داشته باشیم.
در ادامه این نشست، رئیس حوزه بریکس و معاون آموزشی دانشگاه hse روسیه گفت: با توجه به اینکه امسال روسیه ریاست بریکس را برعهده دارد، با حضور در ایران کوشیدیم تا ظرفیت‌های همکاری این سازمان را - که برخلاف تصور، صرفاً یک سازمان اقتصادی نیست - به دانشگاه‌های ایران معرفی کنیم.
خانم ویکتوریا پانووا ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران به‌عنوان یک کشور غنی از نظر علمی و فرهنگی قول داد پیشنهادهای ایران برای همکاری با بریکس را به شورای کارشناسان بریکس ارائه دهد.  
وی همچنین ضمن اشاره به رشد علمی خوب ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه، کشاورزی، زیست فناوری و علوم مهندسی را از حوزه‌هایی نام برد که ایران در آنها دستاورد زیادی داشته و می‌تواند با کشور‌های عضو بریکس در این زمینه‌ها هم‌افزایی داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی