Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@23:53:37 GMT

خسارت ۴۵میلیارد ریالی سیل به سلماسی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۴۳۹۴

خسارت ۴۵میلیارد ریالی سیل به سلماسی‌ها

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی،  مرتضی اصغری فرماندار سلماس در گفت‌وگو با شبکه استانی صداوسیما درخصوص خسارات وارده به روستاهای سیل زده این شهرستان گفت: سیل ناشی از بارندگی‌های شدید ۴۵میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی، جاده‌ای و آب روستایی شهرستان سلماس خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰هکتار از زمین های زراعی و باغی ۹روستای سلماس دچار خسارت شدند اظهارکرد: بیش از ۸۰۰راس از دام های روستاهای سیل زده نیز تلف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سلماس ادامه داد: ۶۰۰قطعه بوقلمون، ۲۰۰راس‌ گوسفند و ۱۳راس گاو و گاومیش نیز بر اثر جاری شدن سیل تلف شدند.

فرماندار سلماس همچنین گفت: ۷ منزل روستایی در این سیل بطور کامل تخریب شدند و ۵ نفر نیز براثر سیل دچار مصدومیت شدند.

سعید رهبر سوره مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی هم در مورد این سیل گفت: ۹ روستای سلماس دچار سیلاب شدند که از نخستین ساعات وقوع این اتفاق، امدادرسانی انجام گرفت و ۳۶ خانوار روستایی آسیب دیده در روستاهای پیکاچیک و دیرعلی  شناسایی شدند.

۴۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آذربایجان غربی خانوار روستایی زمین سیل مدیرعامل جمعیت هلال احمر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور تامین تجهیزات لازم در حوزه مخابرات، سال گذشته ۹۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کردستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت اظهار کرد: ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض سویئچ در ۵۴ نقطه روستایی و ۹ مرکز شهری با ظرفیت بیش از شش هزار و ۲۰۰ پورت، حذف مرکز قبلی در مرکز دار سیران شهرستان مریوان و ایجاد دو هزار و ۵۶۰ پورت از اقدامات این حوزه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی به انجام توسعه سویئچ تلفن ثابت،ADSL و VDSL در ۵۸ مرکز شهری و روستایی با ظرفیت سازی دو هزار و ۶۵۵ پورت اشاره کرد و افزود: از این ۵۸ پروژه، ۳۷ مورد آن در نقاط روستایی به اجرا درآمده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از ایجاد اینترنت پرسرعت مخابرات به میزان ۴۸۰ پورت در ۹ روستای جدید در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم ۵۹۹ روستا از مزایا و سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند شده‌اند.

حکمت اضافه کرد: سال گذشته حدود هفت هزار خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید در استان دایر شده که ۸۹۶ خط آن روستایی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و۲۰۰ پورت ADSL و ۴۸۲ پورت VDSL به مشتریان جدید واگذار شده است که بیش از ۳۳۰۰ مشترک آن در نقاط روستایی ساکن هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به وجود زیرساخت‌های سرویس جدید FTTH در برخی از نقاط استان و بهره‌مندی مشتریانی که استفاده از بستر این فناوری را دارند، افزود: در سال گذشته به ۷۷۴ مشترک جدید، سرویس FTTH ارائه شده است.

حکمت ادامه داد: در سال جاری اقدامات و پروژه‌های قابل توجهی در تمام حوزه‌های مخابراتی به‌ویژه تحقق برنامه نجما در کمترین زمان ممکن در دستور کار منطقه قرار دارد.

کد خبر 747210

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود