Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، زنان روستاهای کول ارزن، سرگری، زرین دو تو و قبا سوخته دهستان زیلایی واقع در 150 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود آب شرب روزانه باید ساعت‌ها در مسیر رسیدن به چشمه پایین دست، دبه بر دوش برای تامین آب شرب مورد نیاز خانواده در رفت و آمد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به دلیل جاده سخت‌گذر و خاکی بودن مسیر 150 کیلومتری این روستاها بیش از 4 ساعت با خودروی کمک‌دار به طول می‌انجامد و با اولین بارش راه ارتباطی این روستاها مسدود می‌شود.

سهم زنان این روستاها از زندگی « زجر و مشقت» است و دیگر باورشان شده که باید تا پایان زندگی از طلوع تا غروب آفتاب با مشکلات دست و پنجه نرم کنند و انگار سختی را با خود به عنوان ارث و یادگار گذشته‌گان به همراه دارند.

دوش زنان زیلایی دیگر با دبه‌های 20 لیتری آب خواهر خوانده هستند، زخم‌های تاول زده‌شان توان بر دوش کشیدن دبه‌ها را دارد و دیگر به این «درد» عادت دارند.

کودکان و دختران اهالی این روستا تا مقطع ابتدایی بیشتر به دلیل نبود مدرسه در دیگر مقاطع امکان ادامه تحصیل ندارند و باید یا به دیگر روستاهای دهستان زیلایی مهاجرت کنند و یا ترک تحصیل را برگزینند که البته بررسی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد دختران روستا به دلیل دوری مسافت ترک تحصیل را بر ادامه تحصیل در دیگر مقاطع ترجیح می‌دهند.

مدرسه روستا ساختمانی خشت و گلی است که بیش از 30 سال عمر دارد و به دلیل بارش‌های کم سابقه امسال تخریب شده و فرو ریخته است و دیگر امکان حضور در این کلاس‌ها درس وجود ندارد و در صورت مجبور بودن به حضور هر لحظه باید منتظر فاجعه باشیم.

بخشدار مارگون یکی از مهمترین دلایل نبود زیرساخت‌های اولیه برای زندگی در این روستاها را پراکنده و سخت گذر بودن دانست و گفت: این روستاها حدود 20 خانوار جمعیت دارند که به صورت پراکند و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده‌اند.

احسان دانشی با تاکید بر اینکه بهترین پیشنهاد برای ارائه خدمات به اهالی این روستاها را تجمیع آنان است، افزود: بدون شک برای ارائه خدمات اعم از راه ارتباطی، آب، بهداشت و درمان، مدرسه سازی و ....به ازای هر خانوار باید حداقل یک میلیارد تومان هزینه شود.

وی تاکید کرد: بدون شک در صورت اعلام رضایت اهالی روستاهای کول ارزن، سرگری، زرین دو تو و قبا سوخته دهستان زیلایی برای تجمیع با هدف خدمات رسانی بهتر دولت استقبال می‌کند زیرا مهمترین دغدغه دولتمردان و مسئولان ارشد استانی خدمت به مناطق کمتر برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسلمان شدن ۳۰ زن استرالیایی با الهام از مقاومت زنان غزه

به نقل از «aaj.tv»، حداقل ۳۰ زن استرالیایی پس از الهام گرفتن از شجاعت مسلمانان در غزه به دین مبین اسلام مشرف شدند.

این ۳۰ زن استرالیایی در مسجد «ملبورن»، شهادتین را گفتند و مسلمان شدند.

رسانه‌های اجتماعی ویدئویی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشتند که در آن ۳۰ زن استرالیایی در حالی که حجاب داشتند به نوبت شهادتین را ادا کردند.

روزنامه «ینی شفق» ترکیه نوشت که مقاومت در غزه به شدت در میان زنان استرالیایی طنین انداز شده و منجر به موجی از تغییر مذهب در ملبورن شده است.

این روزنامه تاکید کرد که تنها در یک ماه گذشته، ۳۰ نفر برای پذیرش اسلام الهام گرفته اند که منعکس کننده تاثیر گسترده مسائل سیاسی و اجتماعی جهانی بر باورهای فردی و پویایی فرهنگی است.

«ژاکلین رتزاک»، یکی از زنان استرالیایی که به اسلام گرویده است در این باره گفت: من به دلیل اتفاقاتی که در غزه رخ می دهد مسلمان شدم و می خواستم به اسلام و غزه نزدیکتر باشم؛ حالا بسیار خوشحالم و حس خوبی دارم از اینکه مسلمان هستم.

«کریستین کرنوگوناک»، یکی دیگر از زنان تازه مسلمان استرالیایی نیز ارتباط عمیق خود را با مفهوم خدای واحد در اسلام بیان کرد.

وی در این باره گفت: ایده اسلام و اعتقاد داشتن به خدای واحد واقعا در من طنین انداز شد و من همه این شادی و وجد را با قلبم احساس کردم.

کرنوگوناک ضمن صحبت در مورد جنگ جاری گفت: مسائل فلسطین فقط باعث می شود که هر روز گریه کنم؛ نمی‌دانم دیگر چه بگویم و فقط می‌توانم مقاومت مردم در غزه را تحسین کنم.

گرویدن غیرمسلمانان به اسلام در ماه‌های گذشته تحت تاثیر مقاومت فلسطینی‌ها در غزه فقط مختص استرالیا نیست و بسیاری دیگر از مردم در سراسر جهان نیز به همین دلیل مسلمان شده اند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها «مگان رایس»، فعال آمریکایی نیز در ماه نوامبر پس از الهام گرفتن از پایداری مردم غزه به اسلام گروید.

رایس در یک برنامه زنده در صفحه اجتماعی خود در «تیک تاک» با حجاب ظاهر شد و با شادی شهادتین را گفت و مسلمان شد.

او پیش از مسلمان شدنش و با آغاز حوادث غزه در شبکه اجتماعی تیک تاک به حمایت از مردم فلسطین پرداخت و صبر و پایداری آنها در غزه را مورد تحسین قرار داد.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد
  • افراد دارای تناسب اندامی که هیچ وقت باشگاه نمی روند این ۷ عادت را دارند
  • مسلمان شدن ۳۰ زن استرالیایی با الهام از مقاومت زنان غزه
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • نگاهی بر سیر تاریخی شغل و زنان در جامعه
  • ۷ عادت افراد خوش‌اندام که هرگز باشگاه نرفته‌اند
  • هر کدام از ما قهرمان هستیم