Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: کارت هوشمند رانندگان کامیون‌های دارای اضافه تناژ باطل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مصطفی وصالی در نشست ایمنی و ترافیک شهرستان کبودرآهنگ بر همکاری پلیس برای متوقف کردن رانندگانی که مرتکب حمل بار بیش از ظرفیت کامیون( اضافه تناژ) تأکید کرد و افزود: با اعلام اینگونه تخلفات از سوی پلیس این رانندگان مشمول جریمه و در صورت تکرار ابطال کارت هوشمند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرهای ناشی از بروز سوانح و تصادف های جاده‌ای، موجب آسیب به راه‌ها ارتباطی می شود و به همین منظور با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی همچنین در خصوص ایجاد عوامل هشدار دهنده برای مدارس حاشیه راه ها، موتورسیکلت سواران گفت: آموزش ایمن سازی مدارس در استان به شکل تئوری و فیزیکی انجام می شود.

وصالی ادامه داد: این آموزش ها در مدارس به شکل آموزش های کلاسیک مبانی ایمنی تردد از جاده ها و کمک های اولیه، توزیع لوازم التحریر و محصولات فرهنگی و همچنین برای موتورسواران، استفاده از کلاه ایمنی و پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن هنگام عبور از عرض جاده و کاهش سرعت رانندگان در محدوده مدارسی که در مسیر جاده قرار دارند، بوده است.

ضرورت اجرای برنامه‌های موثر فرهنگی در حوزه ایمنی

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز بر ضرورت لزوم آموزش همگانی و اجرای برنامه های موثر فرهنگی در حوزه ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک در استان تأکید کرد.

غلامرضا بیرنگ با اشاره به اینکه آموزش، راهبرد اصلی برای کاهش حوادث رانندگی است، گفت: باید نسبت به افزایش آگاهی مردم و مشارکت عمومی در زمینه حوادث رانندگی با اجرای برنامه‌های موثر آموزشی مناسب نسبت به تغییر رفتار عموم مردم در موضوع رانندگی و رعایت قوانین در جاده‌ها اقدام کرد.

وی افزود: با آسیب شناسی و شناخت صحیح از عوامل وقوع حوادث رانندگی، به شکل مسأله محور باید حرکت کنیم.

بیرنگ به بیان معضلات فرهنگی در سرقت علائم هشداردهنده منصوبه از سوی اداره ایمنی و حریم اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه در مدت سه ماه امسال ۱۵ عدد چراغ چشمک زن در این محور به سرقت رفته است.

وی از رسانه‌های جمعی خواست در زمینه افزایش برنامه‌های آموزش همگانی در خصوص امور ترافیکی برای مردم تلاش کنند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راهداری همدان اضافه تناژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند

تین نیوز

نامه انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین کالای سنگین شهرستان بندرعباس از حمل غیرقانونی کالا توسط شرکت های بزرگ مقیاس خبر داد و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه رئیس هیئت مدیره این انجمن به مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با استناد به نامه تاریخ 16 مهرماه 1401 مدیرکل دفتر حمل و مقل کالای این سازمان،  آمده است: فعالیت شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس در شهرستان های خارج از مرکزیت شرکت که دارای سالن های اعلام بار هستند به هیچ عنوان نباید موجب اختلال در توزیع عادلانه بار و فرآیند حمل و نقل آن شهرستان گردد... اما بعضا مشاهده می شود شرکت های حمل و نقل ... و ...خارج از ضوابط اعلان بار پایانه بار بندر عباس، نسبت به جذب بار از طریق نمایندگان صاحبان کالا و دلالان و بارگیری کالا توسط کامیون های ملکی و غیر ملکی گاهی به صورت کرایه توافقی و پایین تر از نرخ تعرفه اعلام با اقدام می کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض رانندگان و کامیونداران ناوگان جاده ای شده است. 

انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین کالای سنگین شهرستان بندرعباس تاکید کرده که تاکنون مکاتبات گوناگونی جهت پیگیری این امر که مغایر با دستوراالعمل های ابلاغی است صوت گرفته و نارضایتی این انجمن به عنوان نمایندگان رانندگان استان و کشور که به پایانه های بندرعباس تردد می کنند، اعلام شده است.

این انجمن همچنین درخواست کرده که جهت جلوگیری از نارضایتی و اعتراض دوباره و تکرار حوادث ناخوشایند گذشته، دستورات لازم برای اصلاح امور و روند فعالیت این گونه شرکت ها با ایجاد دفتر نمایندگی و رعایت کامل قوانین و ضوابط سالن های اعلان بار صادر شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای پویش چشم به راهیم در جاده‌های استان یزد
  • اجرای پویش «چشم به راهیم» در ایلام
  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • ◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند
  • رشد ۳۵ درصدی تخلیه محمولات ترانزیتی در راه آهن منطقه هرمزگان
  • ◄ داروهای ممنوعه برای رانندگان کامیون ترانزیت کدامند؟ + جزئیات
  • دستیابی به پایداری با مدیریت هوشمند ترافیک در شهر آمریکایی
  • ساعت هوشمند Honor Watch GS 4 عرضه شد
  • ثبت بیش از ۷ میلیون تردد در همدان