Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@22:26:12 GMT

افشای اطلاعات زد و بندهای آمازون در وزارت دفاع آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۶۶۴۲

افشای اطلاعات زد و بندهای آمازون در وزارت دفاع آمریکا

ایتنا - این گزارش تک‌صفحه‌ای درنتیجه نزاع بر سر پروژه 10 میلیون دلاری و ده‌ساله پنتاگون در رابطه با فناوری‌های محاسباتی است که هنوز نهایی نشده است. بر اساس این گزارش، به دلیل فساد و باندبازی در وزارت دفاع، آمازون به‌عنوان یکی از دو فینالیست فرایند مناقصه شده است. گزارش ارائه‌شده به دونالد ترامپ حاکی از آن است که به دلیل توطئه‌های عظیم جف بزوس، تنها گزینه باقی‌مانده برای قراردادهای اصلی با ارتش ایالات‌متحده کمپانی اوراکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی gizmodo، این گزارش تک‌صفحه‌ای درنتیجه نزاع بر سر پروژه 10 میلیون دلاری و ده‌ساله پنتاگون در رابطه با فناوری‌های محاسباتی است که هنوز نهایی نشده است. بر اساس این گزارش، به دلیل فساد و باندبازی در وزارت دفاع، آمازون به‌عنوان یکی از دو فینالیست  فرایند مناقصه شده است. البته هنوز مشخص نیست که این گزارش چگونه به کاخ سفید راه پیدا کرده است اما اخبار حاکی از آن هستند که اوراکل تمام تلاش خود را برای حفظ ارتباط نزدیک به مقامات ترامپ انجام می‌دهد.
     
این گزارش حاوی نمودار ویژه‌ای تحت عنوان "توطئه‌ای برای ایجاد انحصارطلبی ده‌ساله خدمات ابری وزارت دفاع" است که دربرگیرنده نمایش بصری اطلاعات اوراکل در رابطه با شبکه‌ای از افراد در داخل و خارج وزارت دفاع است که راه را برای برنده شدن آمازون در مناقصه قرارداد محاسبات ابری تحت عنوان زیرساخت دفاع عمومی مشترک  یا JEDI بازکرده‌اند. لازم به ذکر است که پیشنهاد اوراکل در این مناقصه به مرحله نهایی راه پیدا نکرد.
 
این چارت نشان‌دهنده شبکه‌ای از ارتباطات حرفه‌ای و شخصی میان کارمندان فعلی و سابق پنتاگون و آمازون به همراه اش کراتر و جیم ماتیس به‌عنوان وزرای سابق وزارت دفاع است. البته در این گزارش به‌هیچ‌عنوان اتهام به تخلف دیده نمی‌شود و تنها به نی نظمی ناخوشایندی تأکید دارد که موجب به وجود آمدن این شرایط شده است.
 
الیزا اسمیت به‌عنوان سخنگوی وزارت دفاع ایالات‌متحده در این رابطه اظهار داشته است که بررسی داخلی این گزارش نشان داد که هیچ اثر نامطلوبی برای فرآیند برنده شدن مناقصه JEDI وجود ندارد. بااین‌حال، اسمیت تأکید کرد که تخلفات اخلاقی بالقوه‌ای در رابطه با بازرس کل پنتاگون در این بررسی کشف‌ شده است که هنوز در دست بررسی است. 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اوراکل دولت آمریکا فساد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد