Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۸ دفتر تشکل دانشجویی مازندران در نامه‌ای به دادستان این استان، خواستار ورود وی به مطالبات کارگران معدن سوادکوه شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۱۸ تشکل دانشجویی مازندران در نامه‌ای خطاب به حسینی عالمی، دادستان استان مازندران در خصوص فوت ۳ کارگر در معدن تاریکدره سوادکوه و وضعیت معیشت و مطالبات آن‌ها نوشت: اجحاف در حق کارگران به روش های مختلف نشان از نبود نظارت کافی از سوی مقامات ذیصلاح در وزارت کار رفاه و امور اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و تنها گوشه‌ای از مشکلات در این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن کامل نامه به شرح زیر است: اهمیت کار و کارگر و نقش پررنگ این قشر زحمتکش در ساختن جامعه اسلامی و پیشرفت و خودکفایی کشور از مواردی است که بار‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.آنجا که در خصوص کارگران می‌فرمایند «کارگر در جامعه را بایستی ارزشمند معرفی کرد فرقی هم نمی‌کند کارگران تمام بخش‌ها هر جایی که کار هست، تحرک است و تولید هست. »
لزوم توجه به ابعاد مختلف زندگی کارگران نیز بار‌ها در قوانین کشور اعم از قانون اساسی و قوانین عادی مورد توجه بوده است.
کشور ما از لحاظ منابع طبیعی و مواد معدنی از مناطق غنی جهان محسوب می‌شود که استان مازندران نیز سهم بسزایی از این منابع را در خود جای داده است. معادن زغال سنگ البرز مرکزی در شهرستان سوادکوه یکی از این مراکز مهم و با سابقه می‌باشد.
این معادن با بیش از ۸۰ سال بهره برداری و اشتغال زایی برای چندین هزار نفر نقش مهمی در معیشت مردم این منطقه داشته است خصوصی سازی و اهمیت آن در شرایط امروز کشور از الزامات اولیه اقتصاد مقاومتی محسوب می‌گردد که در ذیل این مفهوم دولت نقش نظارتی خود را داشته و به عنوان یاوری قدرتمند در مواقع حساس اقدام به کمک‌هایی به بخش خصوصی می‌نماید که همین امر خود مرزبندی خصوصی سازی مدنظر جمهوری اسلامی را با آموزه‌های اقتصاد آزاد ولیبرال به خوبی نشان می‌دهد.
اما نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است چگونگی این واگذاری‌ها و زدوبند‌های پشت پرده برای سودجویی‌های عده‌ای خاص می‌باشد. امتیاز استحصال و بهره برداری از معادن شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی در سال ۷۵ به بخش خصوصی واگذار گردید و از آن سال‌ها به بعد شاهد افول هر روزه این مجموعه بوده‌ایم.
اجحاف در حق کارگران به انحای مختلف که نشان از نبود نظارت کافی از سوی مقامات ذیصلاح در وزارت کار رفاه و امور اجتماعی و صنعت معدن تجارت می‌دهد تنها گوشه‌ای از مشکلات در این بخش است.
این که با وجود فوت شدن دو تن از کارگران معدن در اواخر خردادماه سال جاری در فضای رسانه‌ای کشور و حتی استان شاهد کوچک‌ترین حرکتی نبودیم خود مناسبات غلط رسانه‌ای در کشور را نشان می‌دهد که صدای مظلوم را باید نادیده گرفت تا عده‌ای محدود در کمال امنیت و آرامش به ظلم و تعدیات خود بپردازند، تاسف برانگیزتر آنکه با وجود نامه نگاری‌های انجام شده با استاندار محترم از سوی ایشان نیز بعنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان هیچ اقدام موثری در این خصوص دیده نشد.

جناب حسینی! ما اعضای تشکل‌های دانشجویی استان مازندران به نمایندگی از خانواده‌های داغدار این دو معدنچی مظلوم سوادکوهی از حضرتعالی به عنوان مدعی العموم و حافظ جان و مال و ناموس مسلمین تقاضا می‌کنیم تا ضمن بذل توجه جدی نسبت به این پرونده به موارد مطرح شده در خصوص مطالبات کارگری و تخلفات کارفرمایان عنایتی ویژه داشته باشید.
بدیهی است که در صورت پشتیبانی و حمایت حضرتعالی و حضور مستمر فعالین دانشجویی در این حوزه مطالبات به حق این قشر جامعه در کمال آرامش مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد.

مستندات و جزئیات مطرح شده به پیوست تقدیم حضورتان می‌گردد.

۱-مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه مازندران
۲-انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران
۳-بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران
۴-انجمن ایران اسلامی دانشگاه مازندران
۵-انجمن علمی حقوق دانشگاه مازندران
۶-انجمن علمی جامعه شناسی دانشگاه مازندران
۷-انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه مازندران
۸- انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه مازندران
۹-انجمن علمی جغرافیا دانشگاه مازندران
۱۰-انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه نوشیروانی بابل
۱۱-انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
۱۲-بسیج دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل
۱۳-بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
۱۴- بسیج‌دانشجویی دانشگاه فناوری‌های نوین آمل
۱۵- بسیج دانشجویی دانشگاه شمال آمل
۱۶-بسیج دانشجویی پیام نور بهشهر
۱۷-بسیج دانشجویی فرهنگیان مازندران
۱۸-انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بابل

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارگران معدن سوادکوه کارگران معدن استان مازندارن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ الیاس گل محمدزاده روز دوشنبه در جمع مدیران کانون‌های بسیج هنرمندان سپاه عاشورا، وعده صادق را سیلی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل توصیف و اظهار کرد: این اقدام مهم توسط هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق بود و طبق بندهای تصریح شده در منشور سازمان ملل متحد انجام شد.

وی عملیات فوق را بزرگ‌ترین عملیات پهپادی و اولین عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایرانی علیه اسرائیل عنوان کرد و افزود: این عملیات امید در دل مقاومت و مردم مظلوم و بی دفاع غزه آفرید به طوری که شبانه با پرتاب این موشک‌ها شعار لبیک یا حسین (ع) سر دادند.

گل محمدزاده با اشاره به اینکه مدت ۶ ماه است مردم غزه در برابر ستم و کشتار زنان و کودکان توسط اسرائیل ایستاده و امروز این مقاومت و ایستادگی الگوی جهان اسلام و بشریت است، ادامه داد: ۷۵ سال است رژیم صهیونیستی خوی حیوانی خود را نشان داده است اما دیگر ابهت آن دچار فروپاشی شده و با وجود این همه کشتار دیگر نمی‌تواند حقیقت را پنهان کند.

وی گفت: امروز جسارت نیروهای مقاومت در تقابل با ارتش اسرائیل از دستاوردهای مهم طوفان الاقصی است و باید این دستاوردهای مهم که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است، در جامعه تبیین و نهادینه شود که در این میان نقش هنرمندان بسیار مهم و تأثیرگذار است.

گل محمدزاده با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید آوینی به روز بسیج هنرمندان، اظهار کرد: در زمینه هنر، بسیج هنرمندان باید جلودار صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف باشد، چون شهید آوینی تربیت یافته مکتب امام راحل بود و بر همین مبنا رسالت مهم هنرمندان تربیت هنرمندان ارزشی است.

وی نقش آفرینی هنرمندان در مسائل مهم انقلاب اسلامی و موضع گیری درست آنها در مواقع حساس را از رسالت‌های هنرمندان دانست و از آنها درخواست کرد همراه با جهادگران در اردوهای جهادی نقش آفرینی کرده و تلاش جهادگران را در قالب هنر منعکس کنند.

کد خبر 6078687

دیگر خبرها

  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • تجمع دانشگاهیان قزوینی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه پاسداران + عکس
  • بسیج اساتید دانشگاه آزاد مازندران از اقدام سپاه در انجام عملیات وعده صادق تقدیر کرد
  • جمهوری اسلامی ایران صلح طلب، اما جنگ بلد
  • تجلیل از ضرب شست شیران غیور ایران اسلامی به اسراییل
  • دادستان کل کشور: عملیات سپاه مقدمه‌ نابودی رژیم صهیونیستی باشد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عملیات وعده صادق
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی