Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@04:31:05 GMT

زهکشی که در سیل به رودخانه تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۸۶۲۴

زهکشی که در سیل به رودخانه تبدیل شد

سرپرست فرمانداری حمیدیه با اشاره به از بین رفتن بخش عظیمی از سیل‌بندهای مسیر خسرج، گفت: در سیل اخیر 40 کیلومتر سیل‌بند سنتی مسیر خسرج دچار خسارت شد و بخش اعظم آن از بین رفته است.

شاهین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: در سیلاب اخیر گفته می‌شد که حمیدیه اولویت نخست خطر نیست و به همین دلیل در بحث احداث سیل‌بند و تامین ماشین‌آلات برای جلوگیری از پیشروی آب مشکل داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این شرایط 40 کیلومتر سیل‌بند سنتی مسیر خسرج یکی از نقاطی بود که در سیل متحمل خسارت متعددی شد. 10 کیلومتر از این 40 کیلومتر در سیل سال گذشته استحکام‌بخشی شده بود اما در سیل اخیر همه این 40 کیلومتر دچار خسارت شد و بخش اعظم آن به جز یک نقطه از بین رفته است.

سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: در گذشته سیل‌بندهای سنتی معمولی در مسیر داشتیم که کار حفاظت را انجام می‌دادند اما اکنون با توجه به فشار آب و شکستگی سیل‌بند اطراف خسرج، این سیل‌بند معمولی هم از بین رفته است و باید چاره‌ای اندیشیده شود.

هاشمی با بیان اینکه باید نقاط حادثه‌خیز مشخص و اولویت‌بندی شود، بیان کرد: دو سه نقطه حاد وجود دارد که یکی از آنها روستای خسرج خلف است که زهکشی به عرض دو متر داشت اما به علت عدم پیش‌بینی لازم، این زهکش پس از سیل به رودخانه‌ای با عرض 15 متر با عمق 5 متر تبدیل شده است. این نقطه با احداث سیل‌بندی با یک لوله و خاکریز درست نمی‌شود و باید سازمان آب و برق خوزستان تمهیدات ویژه‌ای بیندیشد.
وی با تاکید بر لزوم احداث سریع کانال سیلاب‌بر در منطقه خسرج، تصریح کرد: با احداث این کانال خطر سیل نه تنها حمیدیه بلکه پایین‌دست حمیدیه و حتی اهواز را تهدید نخواهد کرد. با این وجود، اگر قرار است در جایی کار عمرانی انجام شود باید به ما اطلاع‌رسانی کنند تا مشکلات اجتماعی پیش نیاید.

سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: مقرر بود ترمیم سیل‌بند شهر حمیدیه توسط سازمان آب و برق خوزستان تعیین تکلیف شود که هنوز نتیجه نگرفته‌ایم. لایروبی محدوده رودخانه کرخه در شهر حمیدیه هم از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف برق رودخانه کرخه سیل رودخانه حمیدیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل از خان یونس

دریافت 25 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، همزمان با عقب نشینی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از «خان یونس»، دومین استان بزرگ نوار غزه، این به دلیل حجم تخریب و ویرانی های گسترده عملا به شهر ارواح تبدیل شده است.

چهار ماه پس از آغاز عملیات زمینی ارتش اشغالگر در نوار غزه، شهر خان یونس به طور کامل از صفحه جغرافیای فلسطین پاک شده است.

«سامی العبادله»؛ از اهالی خان یونس پس از بازگشت به شهر و مشاهده وضعیت خانه اش به خبرنگار تسنیم در نوار غزه می گوید: شما هیچ خانه سالمی در این شهر پیدا نمی کنید. حجم ویرانی آنقدر هولناک است که حتی ساکنان شهر که از اینجا آواره شده بودند و مجبور به بازگشت شدند، از شدت ویرانی شوکه شدند.

«سعید الفراء»؛ یکی دیگر از اهالی خان یونس نیز به خبرنگار تسنیم در باریکه غزه اظهار می دارد: با این تصور به شهر برگشتیم که وسایلمان را در خانه، مغازه و اتاق هایمان پیدا کنیم؛ دیدیم شهر به طور کامل به تلی از آوار تبدیل شده است. در نتیجه قصد داریم به پناهگاه قبلی مان در رفح بازگردیم.

خان یونس پس از تخریب سیستماتیک توسط نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به ویرانه ای از سنگ و آوار تبدیل شده است که دیگر امکان زندگی مجدد در آن تا مدتها میسر نخواهد بود.

کد خبر 845278 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • باران و تبدیل شدن بوستانی به تالاب در بندرعباس
  • تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه ابلاغ شد
  • تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه آنها ابلاغ شد
  • تبدیل بلوار نوبهار شهر کرمانشاه به پیاده راه
  • رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل از خان یونس
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم