Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@08:03:30 GMT

بررسی 350 عارضه جانبی داروها در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۹۱۷۱

بررسی 350 عارضه جانبی داروها در قزوین

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۳۵۰ عارضه جانبی گزارش شده را مورد بررسی قرار داد که در مجموع ۶۵ درصد آنها منجر به بستری شدن بیماران شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیر نظارت بر داروها و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در بین این موارد، بیشترین عوارض جانبی پس از فرآورده های خونی ناشی از آنتی بیوتیک ها گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر امید کارآگاه افزود: هر نوع واکنش زیان آور و ناخواسته که در مقدارهای معمول مورد استفاده برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها رخ می دهد، عارضه جانبی نامیده می شود.

وی اضافه کرد: به طور مثال خواب آلودگی ناشی از آنتی هیستامین ها، می تواند نمونه ای از عارضه جانبی باشد.

مدیر نظارت بر داروها و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: هدف از بررسی عوارض دارویی، کاهش مرگ و میر ناشی از عوارض دارویی و اشتباهات داروپزشکی و پیشگیری از وقوع آنها است.

کارآگاه افزود: عوارض جانبی تکمیل شده در کارت های مخصوص، به طور مستمر در مرکز عارضه جانبی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تحلیل و بررسی شده و نتایج حاصل از آنها به مراجع مرتبط منعکس می شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف خواب آلودگی دارو دانشگاه علوم پزشکی درمان بیماری مواد مخدر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سید میثم موسوی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وقوع سیلاب، یک بیمارستان صحرایی در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برپا شد.

وی افزود: تمامی امکانات و تجهیزاتی پزشکی لازم برای ارائه خدمات درمانی احتمالی به صورت سرپایی در این بیمارستان صحرایی مستقر می‌شود.

لازم به ذکر است، این بیمارستان در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برپاست.

کد خبر 6079752

دیگر خبرها

  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین 
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان