Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش معاونت زهرا نژادبهرام در هفتمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب در تالار علامه امینی دانشگاه تهران گفت: تهران با سه خطر طبیعی زلزله، سیل و فرونشست زمین مواجه است.

 

عضو هیات رییسه شورا عمده تمرکز و نگرانی ها در کشور را معطوف به نحوه مواجهه با خطر زلزله عنوان کرد و افزود: همین امر باعث شده از خطرات سیل غافل بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: موضوع تاب آوری شهری اصلی غیر قابل انکار است و این چالش در سطح مدیریتی نیز بسیار جدی است. راهکار اصلی مواجهه صحیح با خطرات پیش و پس از وقوع سیلاب، خروج از عادت واره های غلط و طراحی الگوهای نوین و آموزش و اطلاع رسانی است.

 

زهرا نژاد بهرام با تاکید بر اینکه نقش نهادهای حاکمیتی به عملیات حین حادثه اختصاص پیدا کرده است افزود: نهادسازی درستی برای تاب آوری پس از وقوع بحران، پیش بینی نشده است. در حالی که نهادهای مدنی و مردمی از ظرفیت عظیمی برای مدیریت شرایط و ساماندهی وضعیت برخوردارند.

 

رییس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنانش در هفتمین کنفرانس مهندسی و مدیریت سیلاب گفت: در تهران تا سال گذشته مراکز اسکان ایمن برای شرایط بحران ناشی از بلایای طبیعی و انسانی پیش بینی نشده بود که با پیگیری های به عمل آمده، نقشه مکان یابی به تفکیک مناطق ۲۲ گانه انتشار یافت.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، سید محمد مهدی سجادی در تشریح این خبر، افزود: در پی گیر افتادن یک دستگاه لودر در سیلاب در کیلومتر ۷۵ محور خاش به ایرانشهر سه نفر جان باختند.

وی افزود: بلافاصله نیروهای عملیاتی پایگاه امداد و نجات بین شهری پلیس راه خاش به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: این حادثه، سه جان‌باخته داشت که نیروهای عملیاتی این جمعیت پس از ارزیابی و انجام اقدامات رهاسازی افراد جان‌باخته را به عوامل قضائی حاصل در محل حادثه تحویل دادند.

این سه نفر اهل خراسان شمالی، قم و طبس بودند که به منظور کمک به همکاران گرفتار در سیل با یک دستگاه لودر رفته بودند و در اثر شدت سیل لودر واژگون شد و هر سه نفر جان باختند.

کد خبر 6079790

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها به ۵۹ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کنند
  • نمره قبولی مدیریت بحران سیل
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • جزئیات واژگونی لودر راهداری و فوت ۳ نفر در سیستان و بلوچستان
  • سیلاب در محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • سیلاب جان ۳ نفر را در مسیر خاش - ایرانشهر گرفت
  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید
  • پیدا شدن جسد ۳ کارگر راه آهن در سیلاب «کارواندر»/ یک نفر مفقود است