Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:43:42 GMT

سرنوشت تیم فوتبال داماش گیلان در هاله ای از ابهام

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۹۷۶۳

سرنوشت تیم فوتبال داماش گیلان در هاله ای از ابهام

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، تیم فوتبال داماش گیلان که فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته دوم قدرتمند ظاهر شده بود و به مرحله پلی آف نیز صعود کرد اما در نهایت نتوانست به رقابت های لیگ دسته اول صعود کند.

البته اشتباهات محزر داوری در بازی برگشت مرحله پلی آف تیم های داماش و نیروی زمینی را می توان یکی از مهمترین عوامل عدم صعود تیم داماش به لیگ دسته اول عنوان کرد و از طرف دیگر این تیم در مسابقات جام حذفی نیز بسیار درخشان ظاهر و لقب شگفتی ساز جام را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داماشی ها با صعود به فینال جام حذفی شگفتی ساز شدند که دیدار فینال جام حذفی نیز با حواشی بسیار زیاد در اهواز و بین داماش و پرسپولیس برگزار شد که در نهایت تیم داماش با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و از کسب مقام قهرمانی جام حذفی بازماند.

البته پس از اتمام مسابقات جام حذفی، مسئولان باشگاه داماش گیلان به تکاپو افتادند که امتیاز یک تیم دسته اولی را  خریداری کنند که در این راستا قرار شد امتیاز تیم کارون اروند خرمشهر به داماش واگذار شود.

با توجه به این امر مراحل قانونی این انتقال پیش می رفت و حتی تیم داماش خریدهایی را انجام داد که بتواند با قدرت در رقابت های لیگ دسته اول حضور یابد اما در نهایت تاکنون این انتقال انجام نشده و مسئولان کارون اروند خرمشهر نیز هنگام انتقال امتیاز باشگاه خود به داماش موانعی را ایجاد کردند که تاکنون نیز این موانع باعث شده تا این انتقال صورت نگیرد.

با توجه به اینکه مسئولان داماش گیلان ضعف مفرط داوری در مرحله پلی آف را تنها عامل عدم صعود این تیم به لیگ دسته اول را ذکر کردند و همچنین حواشی عجیب و غریب دیدار فینال جام حذفی کشور نیز باعث شد تا آنان سودای حضور در لیگ دسته اول را در سر داشته باشند.

با توجه به این امر مسئولان داماش عنوان کردند که یا در لیگ دسته اول بازی می کنند و یا از تیمداری صرف نظر خواهند کرد که این امر باعث شده تا شرایط داماش بسیار حساس و مبهم باشد و این تیم با توجه به اینکه تاکنون نتوانسته امتیاز اروند کارون خرمشهر را خریداری کند، در آستانه انحلال قرار گیرد.

مدیر رسانه ای تیم فوتبال داماش گیلان در این خصوص نیز گفت: پس از اینکه سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که جلسه کمیته وضعیت در خصوص قرارداد واگذاری تیم کارون اروند خرمشهر به داماش گیلان با شکایت باشگاه داماش برگزار می شود، باشگاه خرمشهری به تکاپو افتاد و با تصویر یک نامه مدعی شد که در سر رسید مهلت قرارداد، داماشی ها به تعهد مالی خود عمل نکرده اند و این موضوع به باشگاه داماش اعلام شده است.

میثم محبوب افزود: ضمن اینکه باشگاه خوزستانی از روزها پیش از این سر رسید که سوم مردادماه اعلام شده بود، توسط روابط عمومی ومدیرعامل خود منکر قرارداد با داماشی ها شده و به تماس ها پاسخ نمی داد و هیچ سندی هم مبنی بر ابلاغ رسمی نامه فسخ به داماش ارائه نداد چرا که هیچ رونوشت و نسخه ای از نامه در مراجع رسمی چون فدراسیون و هیات های مربوطه به ثبت نرسیده است.

مشاور حقوقی باشگاه داماش گیلان نیز در خصوص مشکلات به وجود آمده در انتقال امتیاز کارون اروند خرمشهر به این تیم اظهار داشت: سوم تیرماه قراردادی بین دو باشگاه در تهران منعقد و طرفین نسبت به مفاد قرارداد مورد توافق متعهد شدند.

فرهاد خراسانی افزود: پس از امضای این قرارداد در ماده یک مقرر شد که مدیرعامل کارون اروند نسبت به رفع تعارض باشگاه خود اقدام نماید و متعاقب آن مدارک و سایر اسناد تسویه حساب مالی طلبکاران خود را تهیه و ارائه نماید.

وی ادامه داد: متاسفانه از روز امضای قرارداد تا ایام پایانی مهلت ۳۰ روزه، مشارالیه به هیچیک از تماسهای تلفنی و پیامکی مدیران داماش پاسخگو نبودند که مراتب عدم تمکین مدیرعامل کارون اروند به فدراسیون فوتبال و شخص آقای تاج اعلام شد و بلافاصله از دفتر رییس فدراسیون با ایشان تماس گرفته شد که همچنان مدیرعامل باشگاه کارون اروند پاسخگو نبودند.

وی بیان کرد: اظهارنامه ای در مورخ سوم مرداد ماه از طرف باشگاه داماش تنظیم و به طور رسمی و قانونی به مدیرعامل باشگاه کاروند اروند خرمشهر ابلاغ شد که نامبرده پس از رویت اظهارنامه به تکاپو افتاده و نامه ای تنظیم و از طریق واتساپ به مالک باشگاه داماش ارسال کرد و از طرف دیگر باشگاه داماش هم طبق قرارداد متعهد به پرداخت یک فقره چک بوده که عدم پاسخگویی مدیر عامل کارون اروند مانع هماهنگی های لازم شد.

مشاور حقوقی باشگاه داماش گیلان اضافه کرد: این احتمال می رود که یکی از دلایل عدم پاسخگویی مدیر عامل کارون اروند خرمشهر به تماس های مدیران داماش ، این امر باشد که نامبرده شاید از طرف باشگاه یادشده یا مالک یا مالکان آن باشگاه حق فروش یا به عبارتی وکالت در فروش و حق قبض ثمن معامله انتقال امتیاز لیگ یک را نداشته باشد.

خراسانی خاطرنشان کرد: در ادامه و در تاریخ پنجم مرداد ماه با دعوت رسمی کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال که با حضور رییس این کمیته و با حضور مالک و مدیر عامل برگزار شد، اظهارات و دفاعیات باشگاه داماش صورتجلسه و به امضای حاضرین و شخص رییس کمیته تعیین وضعیت در جلسه رسید، در ضمن یک فقره چک صادره باشگاه داماش در وجه باشگاه کارون اروند خرمشهر نیز در جلسه یاد شده به رویت و مورد تایید رییس این کمیته قرار گرفت ولی متاسفانه مدیر عامل کارون اروند خرمشهر علیرغم دعوت کمیته تعیین وضعیت در جلسه یاد شده حضور نیافت.

وی اظهار کرد: همچنین با دعوت مجدد کمیته تعیین وضعیت، مقرر شد جلسه ای دیگر در روز دوشنبه هفتم مرداد ماه با حضور کلیه اعضاء در محل این کمیته برگزار شود که اعضای باشگاه داماش از روز شنبه در تهران همچنان پیگیر انتقال امتیاز و تعیین تکلیف نهایی می باشند و تا حصول نتیجه در تهران خواهند ماند و امیدوارم ماحصل جلسات و تداوم پیگیری ها با خبر خوش برای طرفداران خوب داماش همراه باشد.

اما طبق خبرهای شنیده شده مذاکرات مصالحه بین دو باشگاه داماش گیلان و اروند خرمشهر برای انتقال امتیاز تیم جنوبی به داماش به نتیجه ای نرسیده تا هر دو گروه منتظر رای کمیته وضعیت فدراسیون باشند.

جمشید نور شرق رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ایران نیز طی مصاحبه ای که روز چهارشنبه نهم مرداد با خبرگزاری ایرنا انجام داد عنوان کرد طبق اخبار واصله این جلسات که از همان روز دوشنبه هفتم مرداد آغاز شده بود، درحالی که با افزایش رقم خرید توافق شده از سوی داماش در قرارداد واگذاری روندی مثبت به خود گرفته است.  

اما شنیده ها حاکی از آن است که در نهایت و روز پنجشنبه دهم مرداد این مذاکرات به نتیجه ای خاص نرسید تا طرفین در انتظار رای کمیته وضعیت باشند، رایی که قرار بود شنبه صادر شود اما تاکنون هیچ رایی صادر نشده است.

با وجود اینکه رقابت های لیگ دسته اول از روز 26 مرداد ماه آغاز و تیم ها باید اسامی بازیکنان خود را اعلام کنند ، اما همچنان داماشی ها امید خود را برای لیگ یکی شدن از دست نداده اند و منتظرند تا رای کمیته وضعیت به سود تیمشان باشد که در غیر این صورت اکر رای به سود داماش نباشد، مسئولان این باشگاه تمایلی به تیمداری نخواهند داشت.

به هرحال باید منتظر ماند و دید که تا قبل از آغاز رقابت های لیگ دسته اول چه سرنوشتی برای تیم پرطرفدار داماش رقم خواهد خورد، آیا این تیم در فصل جاری در رقابت های لیگ دسته اول حاضر می شود و یا دوباره در همان لیگ دسته دوم به کار خود ادامه می دهد و یا مسئولان این باشگاه دیگر حاضر به ادامه تیمداری نخواهند بود.

۷۲۸۵ /6030

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف پرسپولیس جام حذفی داماش گیلان فوتبال آستانه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است

نعیم حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه تیم استقلال ملاثانی میزبان سپاهان در جام حذفی است و این نگرانی وجود دارد تا این تیم نتواند همانند بازی با فجرسپاسی شیراز ورزشگاهی برای میزبانی داشته باشد، اظهار کرد: ما یک تیم مردمی از یک منطقه محرومی هستیم. با تلاش مردم این منطقه و کلاً در قالب استان خوزستان با استعداد خودمان به لیگ دسته اول رسیده‌ایم. در شهر ملاثانی ورزشگاه داریم، از لیگ دسته سوم شروع کردیم و بعد از ۸ سال به دسته اول رسیدیم. در تمام این سال‌ها ورزشگاه ما تکمیل نشده است. تیم خصوصی هستیم ولی توانایی ساخت ورزشگاه را نداریم و باشگاه‌های خصوصی در لیگ برتر داریم که از ورزشگاه دولتی استفاده می‌کنند.

توانایی آن را نداشتیم تا مشکل نور را حل کنیم

مدیرعامل استقلال ملاثانی ادامه داد: به ما اعلام شد تا زمانی که ورزشگاه ملاثانی درست می‌شود بازی‌های خود را در ورزشگاه تختی اهواز برگزار کنید. این ورزشگاه زمین چمن خوبی نداشت که آن را درست کردیم ولی مشکل نور داشت و توانایی آن را نداشتیم تا مشکل نور را حل کنیم. خدا شاهد است در پول آب معدنی بازیکنان و کادرفنی مانده‌ایم. با نداری تیم‌داری می‌کنیم. قسمتی از فوتبال کشور را نشان می‌دهیم که پول همه چیز نیست. بچه‌ها با غیرت و با شرف در خدمت تیم هستند. مقابل بهترین تیم‌های کشور ایستادند و نتیجه گرفتند. تمام هزینه تیم ما در یک فصل ۲۰ میلیارد تومان است که شامل تمامی مخارج ما از پول اعضای تیم گرفته تا سفر‌ها و رفت و آمدهای‌مان است. این پول هزینه یک بازیکن فولاد خوزستان نمی‌شود.

گفته بودیم بازی حساسی با فجرسپاسی داریم

وی افزود: اداره کل ورزش و جونان استان خوزستان گفت مشکل نور ورزشگاه تختی را حل می‌کند ولی درست نکردند. ورزشگاه غدیر اهواز مانده بود که آن را به استقلال خوزستان دادند تا ضمن حفظ و نگهداری ورزشگاه، بازی‌های خود را در لیگ برتر برگزار کنند. در دیدار‌هایی به ما ورزشگاه داده بودند و به مسئولان آن تیم گفته بودیم بازی حساسی با فجرسپاسی داریم که در سقوط و صعود تیم‌ها تأثیر دارد. وضعیت خود ما هم خوب نیست و باید برای ماندن در لیگ دسته اول بجنگیم. باید بازی جوانمردانه کنیم. بنی تمیم مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت ما ورزشگاه غدیر را برای شما می‌گیریم و نامه خود را برای این ورزشگاه بزنید. هیئت فوتبال استان هم بر این موضوع تأکید کرد ولی یک روز قبل از بازی گفتند ورزشگاه را نمی‌دهیم.

گناه ما چیست که آماده بازی هستیم

حمیدی خاطرنشان کرد: از استانداری تا اداره کل ورزش و هیئت فوتبال ورود کردند ولی در روز بازی در‌های ورزشگاه باز نشد و تمامی ارگان‌ها و نهادها نظاره‌گر بودند، اما کاری نکردند تا درهای ورزشگاه باز شود و بازی لغو نشود. حالا گناه ما چیست که آماده بازی هستیم ولی برای‌مان کاری نمی‌کنند. چه کاری از دستمان بر می‌آید؟ در عرض یک روز می‌توانیم ورزشگاه بسازیم. ضمن اینکه مسئولان گفتند ورزشگاه غدیر را برای‌تان گرفته‌ایم. البته نفت مسجدسلیمان همکاری کرد و ورزشگاه داد، اما سازمان لیگ اجازه نداد، چون نفت و فجرسپاسی برای صعود به لیگ برتر با هم رقیب بودند. 

 باید تا پایان بمانیم

وی تصریح کرد: رئیس هیئت فوتبال استان چه می‌کند وقتی ما در استانی غنی هستیم و مشکل میزبانی تیم‌های استان حل نشده است. نباید تیمی مانع بازی تیم هم استانی خود شود. اگر اول فصل بود انصراف می‌دادیم ولی ۶ بازی تا پایان فصل مانده و باید تا پایان بمانیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)
  • هفته بد مشهدی‌ها در لیگ دسته سوم فوتبال
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸