Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:36:41 GMT

بزرگراهی که شما را خیلی سریع به کربلا می‌رساند...

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۱۳۱۵

بزرگراهی که شما را خیلی سریع به کربلا می‌رساند...

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: هم اکنون بیش از 80 درصد بزرگراه ایلام - مهران با نام راه کربلا زیر بار ترافیک قرار دارد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر کاظمی اظهار کرد: حفاری تونل دوم راه کربلا به طول 760 متر به پایان رسیده و حفاری تونل کیلومتر 5 به طول 840 متر با پیشرفت مناسب ادامه دارد و در سایر قسمتهای مسیر نیز فعالیت راه سازی افزایش یافته تا در کمترین زمان ممکن، عملیات احداث این بزرگراه به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد:  اتصال ایلام به شبک آزاد راهی کشور از سمت شمال و جنوب و همچنین، اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور از سمت شمال و جنوب، جزء برنامه‌های اساسی این اداره کل است و در این رابطه، مطالعات مقدماتی طرح احداث آزاد راه کربلا و طرح احداث آزاد راه نجف اشرف به عنوان 2 طرح اساسی و زیربنایی مهم و ارزشمند برای استان و کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: برای عملیاتی کردن آن، روزها و ساعت ها، به طور مداوم، ظرف 6 ماه گذشته، پیگیری های لازم صورت گرفت و فاز اول ساخت آزاد راه کربلا که همان ازاد راه کرمانشاه_ حمیل_ ایلام_ مهران است،  چند وقت پیش، از کرمانشاه به سمت حمیل کلنگ زنی شد و بخش خصوصی و سرمایه گذار پروژه، عملیات اجرایی پروژه 50 کیلومتری آزاد راه کرمانشاه تا حمیل را آغاز کرد.

کاظمی اضافه کرد: برنامه‌ریزی ادامه این پروژه به سمت استان ایلام و مرز بین المللی مهران و کربلای معلی خواهد بود که در این راستا، مذاکرات مفصلی صورت گرفته و در فاز دوم این طرح کلان بین‌المللی، ادامه پروژه آزاد راه حمیل _ ایلام _ مهران عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، عملیات اجرای بزرگراه حمیل- ایلام- مهران در دست اجرا بوده و از سرابله تا مهران، مراحل پایانی با جدیت تمام در حال اجرا است، به طوری که هم اکنون بیش از 80 درصد بزرگراه ایلام - مهران زیر بار ترافیک قرار دارد و حفاری تونل دوم راه کربلا به طول 760 متر به پایان رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: از سمت سرابله تا ایلام نیز بیشتر مسیر چهارخطه شده و پیمانکاران، در کیلومترهای باقی مانده، در حال مراحل روسازی و آسفالت هستند و حفاری تونل دوم آزادی به طول نزدیک به 3 کیلومتر در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک، اجرایی خواهد شد، تا ضمن کوتاه شدن مسیر، پیچ‌های محور نیز حذف شوند.

کاظمی تصریح کرد: در کنار پروژه بزرگراه حمیل – ایلام- مهران، با توجه به تکمیل تونل قلاجه و اجرای کنارگذر شهر ایوان، مسافت بین ایوان تا تونل قلاجه نیز چهارخطه خواهد شد، تا یک مسیر ایمن دیگر نیز، از سمت کرمانشاه- ایوان- ایلام داشته باشیم.

وی ادامه داد: بزرگراه حمیل- سرابله- ایلام- مهران، یک پروژه مستقل از آزاد راه کربلا  بوده و احداث آزاد راه کربلا از حمیل تا مهران، یک برنامه جدا گانه است و به صورت مستقل و جدا گانه اجرایی خواهد شد و سرمایه گذار بخش خصوصی، صد در صد هزینه احداث آن را تأمین خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام  گفت: از سمت مهران به دهلران نیز با پی‌گیری‌های به عمل آمده، مجوزهای لازم جهت اجرای بزرگراه مهران - دهلران اخذ شده که با تعیین سرمایه گذار، این پروژه نیز، عملیاتی خواهد شد.

کاظمی با اشاره به طرح آزاد راهی دوم به نام نجف اشرف توضیح داد:  با توجه به اینکه مرز چیلات، کوتاه‌ترین فاصله را با نجف اشرف دارد و از طرفی، با توجه به وجود آزاد راه خرم اباد_ پل زال و گسترش این ازاد راه به سمت شمال و جنوب، ما به دنبال کوتاه‌ترین مسیر از این ازاد راه، به مرز چیلات بودیم که کوتاه‌ترین فاصله را با نجف اشرف دارد و نقطه پل زال، به عنوان نقطه شروع پروژه که کمترین فاصله را تا مرز چیلات داشت، انتخاب شد.

 وی ادامه داد: هدف از اجرای این آزاد راه، ارتباط با نجف اشرف از آزاد راه پل زال است، لذا طرح احداث ازاد راه پل زال_ موموری_ دهلران تا مرز چیلات که حدود 125 کیلومتر است، مطالعه شد و و پیرو جلسات متعدد کارشناسی در مرکز و ارائه طرح توجیهی فنی و اقتصادی و همزمان با کار کارشناسی، مذاکرات و جلسات و پیگیری های متعددی برای ترغیب سرمایه گذار و بانک ها برای مشارکت در این طرح عظیم بین المللی صورت گرفت.

وی ادامه داد: درنهایت هیات عالی اقتصادی کشور و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و رییس کل دیوان محاسبات کشور و مدیران عامل بانک ها، پس از نشست های متعدد موافقت خود را برای مشارکت 40   درصدی در ساخت و بهره برداری و انتقال آزاد راه نجف اشرف اعلام کردند و دولت هم 30 درصد از هزینه ساخت آزاد راه تقبل کرد و 30 درصد مابقی نیز، سهم مشارکت کننده تعیین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: مرز چیلات، کوتاه‌ترین فاصله تا نجف اشرف را دارد و این آزاد راه برای برای دسترسی نیمه جنوبی کشور به عنوان یک راه دسترسی ایده آل خواهد بود که با  بهره برداری از تونل کبیر کوه، راه برای تردد مرکز کشور به عتبات عالیات هموارتر خواهد شد چرا که بیشتر مسافت را در خاک جمهوری اسلامی ایران طی خواهند کرد و استانهای نیمه شمالی نیز مثل همیشه از مرز بین المللی مهران عبور خواهند کرد. در نتیجه کل شهرستان‌های استان در مسیر ترانزیت بین‌المللی قرار خواهند گرفت و دیگر کلمه بن‌بست در استان معنا نخواهد داشت.

کاظمی از طرح چهار خطه کردن محور ایلام به دره شهر و لرستان خبر داد که این پروژه نیز به موازات محور مهران_ دهلران_ اندیمشک  در دستور کار تبدیل به بزرگراه قرار دارد و قطعاتی از مسیر نیز هم اکنون در حال ارتقاء به بزرگراه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد: تردد بین ایران و عراق در آینده به بیش از 25 میلیون نفر در سال خواهد رسید و این ظرفیت به لحاظ اقتصادی و گردش مالی فرصت بی نظیری برای دو کشور و در این میان برای استان ایلام فراهم خواهد کرد که در کنار توسعه آزاد راه و بزرگ راه و شبکه ریلی، در حال رایزنی برای توسعه فرودگاه‌ها و صنعت هوایی نیز هستیم و پیشنهادهایی در جهت دو نرخی شدن بلیط هواپیما برای مردم ایران و مسافرین خارجی ارائه داده‌ایم تا هزینه های مسافرت هوایی برای هموطنان پایین بیاید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بزرگراه کربلا زائران کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته بزرگ پهپادهای شاهد بر فراز کربلا را ببینید | تصویر

اولین تصاویر گروهی از پهپادها بر فراز آسمان عراق مشاهده شد./چندثانیه

 

دیگر خبرها

  • ۱۴۱ هزار فقره توقیف خودرو در پارکینگ 
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌های روغنی از کشاورزان مهرانی
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۱۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود
  • تردد بی‌سابقه بیش از ۷ میلیون زائر از مرز مهران
  • مردم کربلا به خیابان ها آمدند + فیلم
  • دسته بزرگ پهپادهای شاهد بر فراز کربلا را ببینید | تصویر
  • احداث ۲۳ هزار متر سایبان در مرز مهران