Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر دوشنبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سروش صادق نژاد در این خصوص بیان کرد: مسابقات جهانی رباتیک فیرا امسال، برای بیست و چهارمین سال متوالیدر دو بخش دانش آموزی و دانشجویی برگزار شد. این رویداد به همت فدراسیون جهانی رباتیک فیرا، از ۲۰ تا ۲۸ مرداد ماه در شهر چانگوان کشور کره جنوبی برپا خواهد شد. 

وی ادامه داد: ایران نیز در بخش دانش آموزی با ۲۷ تیم و در بخش دانشجویی با ۱۱ تیم و نمایندگانی از دانشگاه های صنعتی امیرکبیر،صنعتی شریف، یزد، اصفهان، فنی و حرفه ای و همچنین مدارس سلام، دانش، علامه طباطبایی، خاتم، علامه حلی، موسسه فرهنگی و آموزشی آرمان و ابداع گران و همچنین چند موسسه علمی و پژوهشی دیگر، در این رقابت ها حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ها به تدریج از روز جمعه ۱۸ مردادماه این تیم ها به کره جنوبی اعزام می شوند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا افزود: برگزاری این رقابت ها در ایران و همچنین حضور گروه های موفق ایرانی در رقابتهای بین المللی می تواند زمینه ساز تبادل اطلاعات بین تیم ها، حضور تیم های موفق در کنار یکدیگر و شکل گیری فعالیت های مشترک با دانشگاه ها و مرکز علمی دیگر کشورها باشد.

وی اظهار کرد: این علم روز دنیا که بسیاری از صنایع مختلف را دربر می گیرد؛ علاوه بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد خودکفایی در بسیاری از صنایع، به نخبگان ایرانی برای راه اندازی کسب و کارهای نوپا کمک می کند تا زمینه ساز ایجاد نگرشی جدید در فعالیت های علمی و پژوهشی، توسعه هرچه بهتر و مطلوب تر استارت آپ های این حوزه و توسعه دانشگاه های نسل سوم کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: امسال در کنار برگزاری مسابقات، مدرسه رباتیک بین المللی فیرا نیز برای سومین سال متوالی در روزهای پیش از مسابقات برگزار می شود و در آن کشورها در یک برنامه بین المللی هماهنگ به آموختن آخرین ستاوردهای روز دنیا می پردازند. همچنین با برگزاری منظم مسابقات بین المللی رباتیک امیرکبیر (فیراکاپ آزاد ایران) که امسال نیز در اوایل اسفندماه سال جاری برگزار شد، کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا سعی دارد با همکاری مجامع بین المللی در توسعه این دانش در کشور و افزایش مهارت علاقه مندان به این حوزه گام بردارد.

وی در پایان افزود: نگاه ویژه کشورهای منطقه به این علم و همچنین راه اندازی وزارتخانه هوش مصنوعی در برخی از کشورهای همسایه؛ نشان دهنده اهمیت این حوزه در صنعت و توسعه کشورها بوده و سیاست گذاران را ملزم می کند که برنامه ریزی؛ جهت دهی و سرمایه گذاری درستی در این بخش انجام دهند.

مسابقات جهانی رباتیک فیرا (FIRA) که همه ساله در یکی از کشورهای جهان و به همت فدراسیون جهانی رباتیک فیرا برگزار می شود، عرصه ­ای را برای به چالش کشیدن نسل جوان و محققان در زمینه ربات های متحرک خودمختار فراهم می کند. این امیدواری وجود دارد که مسابقات رباتیک جهانی فیرا، که از سال 1996 برای اولین بار برگزار شده و همچنین مسابقات آزاد آن که در یکی از کشورهای عضو این فدارسیون برگزار می شود، علاقه مندی به رباتیک را در بین جوانان ایجاد کند.

جلسه همکاری مشترک معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی ایران و صنعتی امیرکبیر برگزار شد

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جلسه مشترک دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. در این جسله رضا ملکوتی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، حسین حسینی معاون پژوهش  و فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر و مدیران دفتر معاونت تحقیقات و فناوری هر دو دانشگاه و تعدادی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

ملکوتی در این جلسه گفت : برای ارتقاء سطح همکاری های بین دانشگاهی و افزایش همکاری های مشترک حوزه های پزشکی، مولکولی، سلولی و ژنتیکی با حیطه های تکنولوژی و مهندسی دانشگاه ها، می بایست جلسات مشترک متعددی با دانشگاه های فنی و مهندسی فراهم شود.

حسینی تودشکی  معاون پژوهش  و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در ادامه افزود: بستر مناسبی که معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای  مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها ایجاد کرده  می تواند بهترین زمینه برای همکاری مشترک و تبدیل محصول علمی به فناوری را فراهم کند.

در این جلسه ایده پردازی، پتانسیل های موجود در هر دو دانشگاه بین گروه های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی مطرح و توصیه های لازم در راستای ایجاد نقاط مشترک همکاری ارائه شد. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور در روستای بزنوید واقع در شهرستان الیگودرز استان لرستان اردوی جهادی خود را برگزار کردند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مستند ستاره دنباله‌دار روایتی از حضور گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در روستای بزنوید شهرستان الیگودرز استان اصفهان است.

این گروه جهادی به مدت ۱۰ روز فعالیت‌های فرهنگی، تدریس، رفع اشکال در پایه‌های مختلف، ورزش، مشاوره کشاورزی و باغبانی، مشاوره خانواده، آموزش نقاشی و عکاسی را در این روستا انجام داده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • فعالیت ۳۵ رشته در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی
  • درخشش تیم دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در مسابقات رباتیک آزاد ایران
  • تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به کسب دومقام در مسابقات بین المللی روبوکاپ شد