Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیر حسینی جو عصر دوشنبه در کارگروه اشتغال شهرستانهای تنکابن ، رامسر وعباس آباد با بیان اینکه رفع موانع بخش خصوصی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: بخش خصوصی در حال حاضر در ساختار اداری کشور دچار آسیب و سردرگمی است که این مهم باید رفع شود تا  این بخش با سرمایه گذاری در کشور  اشتغال ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت های اشتغال در تنکابن افزود: این شهرستان با دارا بودن محصولاتی چون مرکبات ، کیوی و چای زمینه بسیار خوبی جهت ایجاد  کارخانه های صنایع تبدیلی دارد.

حسینی جو با تاکید بر اینکه خام فروشی از نگرانی های عمده ی بخش تولید است ، اضافه کرد: در برف ۹۲ به دلیل آنکه در تنکابن کارخانه صنایع تبدیلی نداشتیم ،مجبور شدیم کیوی را برای تبدیل به کنستانتره به شهرهای دیگر کشور منتقل کنیم.

نماینده عالی دولت در تنکابن با اشاره به تاخیر  ۱۱ ساله در ساخت  پایانه گل و گیاه غرب مازندران خاطر نشان کرد: با وجود آنکه این منطقه از نظر تولید گل و گیاه حایز رتبه در سطح ملی است اما  تاخیر  در ساخت پایانه گل و گیاه سبب شده تا تولیدکنندگان این بخش از ظرفیت های خودشان برای تولید استفاده کنند.

فرماندار ویژه تنکابن با بیان اینکه صنایع تبدیلی باید در اولویت قرار بگیرد ، ادامه داد: تقویت این بخش سبب می شود تا کشاورزان کمتر به زمین فروشی روی بیاورند و در زمینه مشاغل خانگی و مهارت آموزی اقدامات مطلوبی در تنکابن انجام شده است.

این مسئول همچنین با اشاره به ظرفیت های گردشگری در شهرستان تنکابن تصریح کرد ؛  تقویت طبیعت گردی و بوم گردی در این زمینه در اولویت است.

وی درباره  وضعیت بیکاری در تنکابن اظهار داشت؛ آمار بیکاری که در تنکابن اعلام می شود ، نگران کننده است ، لیکن وقتی در این زمینه وارد می شویم در می یابیم که بیشتر رشته های تحصیلی این افراد متناسب با نیاز جامعه نیست.

حسینی جو با تاکید بر اینکه  پشت میزنشینی تبدیل به آفت در جامعه شده استتصریح کرد : این نگاه باید از جامعه برداشته شده و به سمت و سوی تولید رفت.

کد خبر 4685693

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری تنکابن تنکابن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰۰ هکتار از مزارع مازندران بایر مانده است/ توقف فینسک

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی پیش ازظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با بیان اینکه در انتخاب استاندار مازندران در ابتدا تماسی با مجمع نمایندگان گرفته نشد، افزود: این درحالی که در حین بررسی و دیشب جلسه‌ای با استاندار جدید مازندران داشتیم.

وی گفت: تمایل داشتیم که معدل حضور استاندار در مازندران به معدل و استاندارد واقعی برسد اما ما به عنوان ناظر بر عملکرد دولت، به نظر و مأموریت دولت احترام می‌گذاریم.

وی پسماند، جنگل، اقتصاد دریاپایه، تغییر کاربری اراضی، ساخت وسازهای غیرمجاز، بیکاری، نخبگان را از جمله مسائل مهم بیان کرد و گفت: مازندران در تمامی شاخص‌ها در کشور حرف برای گفتن دارد و انتظار داریم دو وزیر از مازندران در کابینه حضور داشته باشد.

بابایی تنش‌های آبی را از دیگر مسائل استان مازندران بیان کرد و گفت: کشاورزی طی سال‌های اخیر خسارت‌های زیادی متحمل شدند و بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت نرفته است.

این نماینده مجلس منطقه آزاد تجاری را مطالبه مردم بیان کرد و نتایج آن را مهم دانست و گفت: استاندار مازندران باید اختیار کامل فعالیت کند زیرا با مقررات دیگر استان‌ها نمی‌توان مازندران را اداره کرد.

وی گفت: مازندران خدمات ملی ارائه می‌دهد ولی سرانه بودجه‌ای استان ملی نیست و باید در این زمینه بین مجلس و دولت تفاهم داشته باشیم.

وی با اشاره به مصوبه دولت در سفر استانی به سمنان درباره سد فینسک گفت: این درحالی که در مازندران با کسری شدید منابع آبی روبرو هستیم و باید ساخت این سد متوقف شود.

کد خبر 6086302

دیگر خبرها

  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • ۳۵۰۰ هکتار از مزارع مازندران بایر مانده است/ توقف فینسک