Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:05:14 GMT

کارگاه تخصصی تئاتر خیابانی در شیراز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۲۳۶۶

کارگاه تخصصی تئاتر خیابانی در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، این کارگاه آموزشی در دو نوبت صبح و عصر دوشنبه به مدت ۸ ساعت با حضور هنرمندان تئاتر استان برگزار شد.

سامان خلیلیان داراری مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است و در حال حاضر مشاور هنری کاخ گلستان و رئیس انجمن نمایشگران خیابانی خانه تئاتر است.

خلیلیان تجربه مدیریت  بخش تئاتر خیابانی جشنواره های تئاتر دانشگاهی به مدت ۸ دوره، جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی سه دوره، جشنواره تئاتر دانشگاهی و جشنواره تئاتر آئینی سنتی سال ۸۹، جشنواره تئاتر جوان ملی ایران سال ۸۹، جشنواره تئاتر پلاک سرخ در سال ۸۹ ، جشنواره سراسری تئاتر خیابانی استان خوزستان در سال ۹۰، جشنواره فرهنگی هنری هفت نگاه شهر در سال ۹۰، جشنواره تئاتر بصیرت در سال۹۰ و مدیراجرایی سوگواره عاشورائیان دانشگاهی ایران در دو دوره، دبیر دو دوره جشنواره فرهنگی هنری شمس العماره و کارگردان اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را دارد.

همچنین وی کارگردانی ۲۲ اثر، نویسندگی ۱۳ اثر، بازیگری در ۹ نمایش، و طراحی صحنه ۹ نمایش را برعهده داشته است که به واسطه آن جوایزی همچون کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برای کارگردانی نمایش خیابان یکطرفه در سال ۹۰، تقدیری از سوی هیات داوران جشنواره تئاتر فجر در سال های ۸۸ و ۹۰ برای دو نمایش «شما چی میگید» و «خیابان یکطرف»، کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان در سال ۹۰ و .... در کارنامه هنری خود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه تخصصی تئاتر خیابانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهرداری شیراز و انجمن هنرهای نمایشی فارس با حضور هنرمندان تئاتر استان در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر شهروند در شیراز برگزار شد.

کد خبر 4685704

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فرهنگ و ارشاد فارس انجمن تئاتر فارس کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ با اشاره به برگزاری جشنواره «نوروز کریمانه» در شیراز اظهار کرد: امشب برنامه‌های مذهبی، قرآنی و مراسم جشن ولادت حضرت امام حسن (ع) در جشنواره نوروز کریمانه برگزار می‌شود. 

او افزود: این جشنواره مذهبی، فرهنگی، گردشگری هر شب از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ در محور زندیه شیراز (مقابل مجموعه فرهنگی تاریخی ارگ کریم‌خانی) برگزار می‌شود و مورد استقبال بی‌نظیر گردشگران و مسافران نورزی هم قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: اجرای مراسم مذهبی، ویژه‌برنامه‌های آیینی رمضانی مردم فارس، برنامه‌های حافظ خوانی، سعدی خوانی، معرفی میراث ناملموس استان فارس همچنین نمایش آثار مذهبی، تاریخی و گردشگری شهر‌های استان در این جشنواره اجرا می‌شود. 

ثابت اقلیدی همچنین به برگزاری مسابقه شناخت جاذبه‌ها و آثار تاریخی این استان در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: این مسابقه نیز هر شب برگزار می‌شود و به نفرات برتر بلیت رایگان اماکن تاریخی و گردشگری و همچنین اقامت رایگان در هتل‌های استان اهدا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • ضرورت اجرای مداومِ تئاتر خیابانی برای گردشگران
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب
  • نخستین جشنواره تعالی زیست مجازی در قم برگزار می‌شود