Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@00:27:23 GMT

بزرگ‌ترین تلسکوپ جهان در آستانه عرضه +عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۲۴۶۷

بزرگ‌ترین تلسکوپ جهان در آستانه عرضه +عکس

ساخت تلسکوپ Giant Magellan تلاشی جهانی برای ساخت تلسکوپی است که بتواند عکس‌هایی را با وضوح ۱۰ برابری به نسبت تلسکوپ Hubble Space ارائه کند. این تلسکوپ محققان را در حل مسائلی بنیانی از قبیل: وجود موجودات فضایی در سیارات دیگر یاری خواهد کرد. همچنین این تلسکوپ می‌تواند بیش از هر تلسکوپ دیگری در جهان به جذب نور بپردازد و بالاترین رزولوشن موجود را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بااین‌حال ساخت تلسکوپ Giant Magellan به‌هیچ‌عنوان ساده نیست و تیم سازنده آن کار خود را از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز کردند و احتمالا ساخت آن تا سال ۲۰۲۷ به طول خواهد انجامید. این زمان طولانی به خاطر پیچیدگی آینه‌های به‌کاررفته در این تلسکوپ است. هرکدام از بخش‌های اولیه در طول‌موج خاصی از نور به‌طور دقیق تراشیده و جلا داده‌شده‌اند. به لطف یک قالب لانه‌زنبوری پیچیده، شیشه نهایی عمدتا توخالی است و وزن آن سبک‌تر خواهد بود.

اگرچه ساخت این بخش هفت سال طول کشید، اما متخصصان دانشگاه آریزونا توانستند فرایند جلادهی سطح جلویی شیشه‌ها را تا حد زیادی سرعت ببخشند. گروه GMT امیدوار است که با تکرار این تکنیک بتواند به سرعت بخشیدن ساخت اجزای دیگر این تلسکوپ کمک شایانی بکند.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری تلسکوپ بزرگترین تلسکوپ جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلال علمدار گفت: با اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث جنوب شرق یزد به مناطق حسن آباد، ملاصدرا و اکرم آباد بالغ بر ۵۵ هزار نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

وی درصد پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود ۷۰ درصد عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات عمرانی و داخلی برآورد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: حجم مخزن احداث شده در این طرح پنج هزار متر مکعب است و احداث ۱۰ هزار متر مکعب مخزن دیگر نیز با هدف ذخیره آب شرب در آینده نزدیک شروع می‌شود.

وی به ۴۵ کیلومتر خط انتقال این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: از این میزان خط انتقال ۲۵ کیلومتر آن تاکنون لوله گذاری شده است.

علمدار ظرفیت ایستگاه پمپاژ در حال ساخت این طرح آبرسانی را ۲۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، ساخت هشت باب اتاقک چاه و همچنین ۱۰ کیلومتر برق رسانی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طرح است.

دیگر خبرها

  • ادعای بزرگ موندو دپورتیوو: زین الدین زیدان در آستانه هدایت بایرن مونیخ!
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟
  • امامی و آذرپیرا در آستانه کسب سهمیه المپیک | سهمیه ۵۷ بر باد رفت!
  • مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید
  • گاردین:ایران و اسرائیل را از آستانه جنگ بزرگ دور کنید / حمله به تاسیسات هسته ای ایران تشدید تنش خواهد بود
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه