Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش دوست در نشست هم‌اندیشی با مسئولین و کارشناسان مراکز ترک اعتیاد شهرستان دشتستان افزود: مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، مراکزی هستند که قابلیت ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، مراقبت و درمان و پیشگیری را به افراد در معرض خطر یا مبتلا به ویروس HIV و بیماری‌های آمیزشی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان دشتستان کارشناسان دوره‌دیده برای مشاوره و انجام آزمایش ویروس ایدز حضور دارند و امکان دسترسی به پزشک متخصص عفونی نیز فراهم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، فراهم نمودن امکان دسترسی عموم مردم به مکانی مطمئن برای کسب اطلاعات درباره راه‌های انتقال و پیشگیری از بیماری، فراهم نمودن امکان دسترسی گروه‌های در معرض خطر ابتلا، ارائه خدمات آموزشی، مشاوره تشخیص HIV، کاهش آسیب، مراقبت و درمان بیماری‌های مقاربتی است.

خویش دوست با اشاره به‌ضرورت انجام آزمایش تشخیص ایدز در مراکز ترک اعتیاد خصوصی گفت: در شهرستان دشتستان، یک مرکز دولتی و ۶ مرکز خصوصی ترک اعتیاد وجود دارند که در مرکز دولتی انجام آزمایش‌های تشخیصی به‌صورت مستمر صورت گرفته و گزارش‌های آن را به واحد بیماری‌های واگیر برای پیگیری و در صورت لزوم درمان ارسال می‌شود و انجام این آزمایش‌ها در مراکز خصوصی نیز ضروری است.

وی از شهروندان بالای ۱۸ سال خواست در صورت مواجهه با رفتار پرخطر به مرکز بیماری‌های رفتاری شهرستان دشتستان واقع میدان بیمارستان ۱۷ شهریور، طبقانی فوقانی مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد (ع) مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن‌های ۳۴۲۵۹۳۰۴-۳۴۲۵۹۳۱۶ تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام/م

آزمایش از افراد در معرض خطر HIV

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، هدی ابوالحسنی در گفت‌وگویی خبری با اشاره به مثبت شدن آزمایش اعتیاد دو جوان مصرف کننده داروی لاغری گفت: این دو جوان که هیچ سابقه مصرف مواد مخدر ندارند در هنگام استخدام با آزمایش مثبت اعتیاد روبه رو شدند.وی با اشاره به رهگیری تولید و توزیع غیر قانونی این داروی لاغری در یکی از عطاری‌های مرکز شهر از شهروندان خواست؛ به هیچ عنوان داروها و مکمل‌ها را از عطاری ها، فضای مجازی و باشگاه‌های ورزشی تهیه نکنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، تنها مرکز قانونی تهیه دارو را داروخانه‌های مجاز دانست و با بیان اینکه فروشندگان عطاری مجاز به تجویز گیاهان دارویی با هدف درمان نیستند تاکید کرد: عطاری‌ها فقط مجاز به فروش گیاه دارویی هستند و نه داروی گیاهی.

ابوالحسنی، با اشاره به بازرسی بیش از ۳۰۰ عطاری استان در یک سال گذشته از پلمپ ۲۲ عطاری متخلف خبر داد و گفت: داشتن برچسب اصالت و سیب سلامت از الزامات اقلام دارویی و بهداشتی است.

کد خبر 6086011

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد