Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل انتقال خون خراسان‌رضوی گفت: اکنون 11 پایگاه انتقال خون در استان فعالند که 6 پایگاه در مشهد و 5 پایگاه دیگر در قوچان، تربت‌حیدریه، گناباد، نیشابور و سبزوار هستند و شهرهای کاشمر و تربت‌جام دارای مراکز اهدای خون هستند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سیدحمیدرضا اسلامی در حاشیه بازدید از مرکز انتقال خون کاشمر در پاسخ به سوالات ایسنا عنوان کرد: مرکز خونگیری کاشمر از مدت‌ها قبل فعالیت داشته ولی استانداردهای خوبی ندارد و با مشکلات بسیاری مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: به رغم اینکه با کمک جمعی از خیرین و مسئولان تلاش شد مرکز خونگیری کاشمر به شرایط استاندارد ارتقا یابد اما برای اینکه این مرکز به پایگاه ارتقا پیدا کند باید مجوزهای لازم از تهران صادر شود.

مدیر کل انتقال خون خراسان‌رضوی عنوان کرد: اگر بخواهد این مجوز از سوی تهران صادر شود باید حتما استانداردهای بین‎المللی رعایت شود، از سویی برخی فکر می‎کنند اگر استانداردی اعلام می‎شود که باید رعایت گردد نوعی سنگ‌اندازی است در صورتی که این گونه نیست.

وی بیان کرد: مواردی که مطرح می‎شود تضمین کننده جان فردی است که در اتاق عمل نیازمند خون است و ما نیز متعهد هستیم خونی که تزریق می‎شود از نظر کیفیت بالاترین سطح کیفیت و استاندارد را داشته باشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: هرچند وضعیت ساختمان جدید مرکز خونگیری کاشمر قابل مقایسه با شرایط قبلی نیست اما باید برای ارتقا به جایگاه انتقال خون تلاش بیشتری شود و در این خصوص تمام سعی خود را به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: اکنون 11 پایگاه انتقال خون در استان فعال هستند که 6 پایگاه در مشهد و 5 پایگاه دیگر در قوچان، تربت‌حیدریه، گناباد، نیشابور و سبزوار و همچنین در شهرهای کاشمر و تربت‌جام مراکز اهدای خون فعال هستند.

اسلامی در همین خصوص بیان کرد: شش پایگاه انتقال خون مشهد از جمله ثامن و امید در مجاورت حرم مطهر رضوی، پایگاه مرکزی امام رضا در ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه میلاد بین استقلال دو و چهار، پایگاه شهید کریمی در منطقه قاسم آباد، پایگاه مهر نبش ابوطالب 33 فعال هستند.

وی گفت: برای اینکه یک مرکز اهدای خون به پایگاه تبدیل شود از نظر میزان استقبال، خونگیری و... استانداردهایی وجود دارد که باید رعایت شود و همچنین از نظر فنی و استاندارد مورد تائید بازرسان سازمان انتقال خون تهران باشند.

مدیر کل انتقال خون خراسان‌رضوی در ادامه افزود: طی سال گذشته بالغ بر 195 هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد 151 هزار نفر خونگیری شدند و به دلیل حساسیت‌های شدیدی که وجود دارد 44 هزار نفر معاف شدند همچنین 88 هزار نفر معادل 54 درصد اهداء کنندگان مستمر هستند.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته میزان تولید خون متجاوز از 366 هزار کیسه خون و فرآورده خونی بوده که در بین 31 استان بعد از تهران و فارس مقام سوم کشور مربوط به استان خراسان‌رضوی است.

اسلامی بیان کرد: از ابتدای سال جاری دو مرتبه در ذخایر خونی دچار نقطه قرمز شدید شدیم که با حمایت‎های مردم اکنون در کف منطقه سبز قرار داریم.

وی در ادامه به مشکلات پیش رو اشاره کرد و گفت: به میزانی که بهداشت و درمان استان بزرگ شده اما انتقال خون خراسان‌رضوی بزرگ نشده است.

اسلامی با بیان اینکه اکنون 5 دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان‌رضوی را پوشش می‎دهیم، افزود: به رغم اینکه طی چند سال گذشته بالغ بر 5 هزار تخت بیمارستانی در استان اضافه شده اما نه تنها به تعداد پرسنل انتقال خون خراسان‌رضوی و به نسبت افزایش کار بودجه اضافه نشده بلکه اگر پرسنلی هم بازنشسته شد حق به کارگیری نیرو را نداده‎اند.

بودجه موجود هیچ تناسبی با میزان فعالیت‎ها ندارد

وی عنوان کرد: در حال حاضر 60 بیمارستان استان خراسان‌رضوی را با 250 نفر پرسنل پوشش می‎دهیم که آمار بسیار پایینی است.

مدیر کل انتقال خون خراسان‌رضوی افزود: امکانات انتقال خون خراسان‌رضوی در مقایسه با رشد فضاهای بهداشتی و درمانی استان بسیار پایین است و کارمندان مجبور هستند سه شیفته خدمات ارائه دهند.

وی بیان کرد: اکنون از نظر پرسنل و بودجه به شدت دچار بحران هستیم، متاسفانه بودجه موجود هیچ تناسبی با میزان فعالیت‎ها ندارد در حالی که طی سه سال قبل موفق شدیم تائیدیه وزارت بهداشت و درمان آلمان را برای ارسال پلاسما اخذ کنیم.

اسلامی گفت: از سه سال قبل تاکنون بالغ بر 140 هزار کیسه پلاسما به آلمان ارسال شده و داروهای بیماران تالاسمی، هموفیلی، داروهای مورد نیاز سی.سی.یو، ای.سی.یو و... با قیمت بسیار کمتر و با پلاسمای ایرانی در اختیار گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: به نسبت پیشرفت فضاهای بهداشتی درمانی استان به شدت با کمبود مواجه هستیم به طوری که در مشهد 4 پایگاه و در سطح استان 4 پایگاه مورد نیاز است ولی به دلیل کمبود بودجه فقط از واحدهای سیار استفاده می‎شود.

مدیر کل انتقال خون خراسان‌رضوی در پایان گفت: در بیشتر گروهای منفی با کمبود مواجه هستیم که O منفی و AB منفی از آن جمله هستند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استاندارد حرم مطهر دانشگاه علوم پزشکی استان وزارت بهداشت و درمان اهدای خون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح آمارگیری از دامداری‌های کشور نیمه دوم فصل پاییز سال ۱۴۰۲ اجرا شد. در این طرح آمارگیری که به صورت نمونه‌ای اجرا شد، اطلاعات مربوط به تعداد انواع دام، مقدار تولید شیر، تغییرات تعداد دام (تعداد دام خریداری شده، تعداد دام پروار شده، تعداد دام فروخته شده، تعداد دام زاییده شده، تعداد دام ذبح شده و تعداد دام تلف شده)، مقدار علوفه مصرفی، ارزش سرمایه‌گذاری و دریافتی‌ها و پرداختی‌های دامداری‌ها گردآوری شده است. این طرح آمارگیری با بیش از ۴۴۰ نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) با مراجعه حضوری به واحدهای نمونه اجرا شد. این طرح آمارگیری با فاصله زمانی سه ساله اجرا می‌شود و نتایج آن در سطح استان استخراج و منتشر می‌شود.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، ۱.۳ میلیون بهره‌برداری دارای دام در سطح کشور وجود دارد که تعداد دام موجود در این دامداری‌ها شامل ۴۴ میلیون رأس «گوسفند و بره» ۱۶.۳ میلیون رأس «بز و بزغاله»، ۵.۴۵ میلیون رأس «گاو و گوساله»، ۲۰۰ هزار رأس «گاومیش و بچه گاومیش» و ۱۷۰ هزار نفر «شتر و بچه شتر» بوده است.

تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون رأس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون رأس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون رأس نژاد بومی» بوده است. تعداد گاو و گوساله نژاد اصیل در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است (تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون رأس بوده است).

بیشترین تعداد گوسفند و بره در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان؛ بیشترین تعداد بز و بزغاله در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان؛ و بیشترین تعداد گاو و گوساله در استان‌های مازندران، تهران و گیلان نگهداری شده است.

طی ۳۶۵ روز منتهی به زمان آمارگیری، ۹.۱ میلیون تن شیر در دامداری‌های کشور تولید شده است که استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بیش‌ترین مقدار تولید شیر دام را به خود اختصاص داده‌اند.

برای مشاهده اطلاعات کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

کد خبر 6086520

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون