Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:12:32 GMT

واشنگتن چین را به دستکاری ارزش پول متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۵۴۱۶

واشنگتن چین را به دستکاری ارزش پول متهم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا بامداد سه شنبه در خبرنامه ای در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور چین را به عنوان کشوری که ارزش پول ملی خود را برای رسیدن به مزیت رقابتی غیرعادلانه دستکاری می کند، شناسایی کرده است.

براساس این خبرنامه، این شناسایی «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا را موظف می کند که با صندوق بین المللی پول همکاری کند تا این «مزیت رقابتی غیرعادلانه» را که چین ایجاد کرده، از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه داری آمریکا به بیانیه ای منتشر شده از سوی بانک خلق چین (بانک مرکزی چین) که به تجربه های اندوخته این بانک در سیاست های کنترل ارزی اشاره کرده، به عنوان سندی برای دخالت دولت این کشور در ارزش پول ملی آن استناد کرد.

واشنگتن همچنین چین را به نقض تعهدات خود در گروه 20 از طریق کاهش ارزش پول ملی متهم کرده و خواستار افزایش شفافیت در نرخ برابری ارز این کشور شد.

ترامپ روز دوشنبه در پیامی توئیتری چین را متهم به کاهش ارزش پول ملی خود به کمترین میزان در تاریخ کرده و آن را «دستکاری ارزی» خواند. وی چین را متهم کرد که از این روش برای «دزدیدن شرکت های و کارخانه های آمریکا و آسیب زدن به شغل ها، حقوق کارمندان و درآمد کشورزان آن» استفاده کرده است.

ترامپ روز دوشنبه با توئیت های خود درباره روابط تجاری پکن و واشنگتن بازارهای بورس آمریکا و آسیا را به لرزه انداخت. یورونیوز گزارش داد بورس های آسیایی روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت در ۱۰ ماه گذشته را تجربه کردند. این کاهش ارزش شاخص بورس های آسیایی بعد از آن رخ داد که ارزش برابری یوان چین با افت ۱.۵۳ درصدی در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در یک دهه گذشته رسید.

به همین علت سرمایه گذاران ترجیح می دهند به سمت بازارهای امن تر یعنی اوراق قرضه و طلا بروند.

در معاملات امروز، همچنین شاخص کل بورس توکیو (نیکی)، ۱.۷ درصد کاهش یافت و بیشترین افت روزانه از ماه مارس گذشته تاکنون را متحمل شد.

در بازارهای مالی چین نیز شاخص بلوچیپ، ۱ درصد کاهش یافت و شاخص بورس هنگ کنگ نیز کمترین رقم خود را طی هفت ماه گذشته ثبت کرد.

وضعیت قرمز و کاهش دسته جمعی قیمت‌ها بر معاملات روز دوشنبه بورس‌های اروپایی نیز حاکم بود. به طوری که در ساعت اولیه داد و ستدهای بازارهای مالی اروپا شاخص استوکس۶۰۰ که متوسط قیمت سهام ۶۰۰ شرکت برتر اروپایی را محاسبه می‌کند، ۱.۸۹ درصد کاهش یافت.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو خودروی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز مشخص شد فردی با حک ارکان خودرو با تجهیزات خاص بر روی خودروهای قاچاق اقدام به سند نمره کردن خودروها می‌کند.

وی افزود: مأموران مخفیگاه متهم را در منطقه مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کردند و دو دستگاه خودروی خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال از گاراژ متهم کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: همچنین تعدادی تجهیزات مخصوص حک ارکان و ارقام بر روی شاسی و موتور خودروها نیز در مخفیگاه نامبرده کشف شد.

سردار هداوند از تشکیل پرونده در این خصوص و معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود در حوزه قاچاق کالا را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۰۰ به ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی فراجا اطلاع دهند.

کد خبر 6081208

دیگر خبرها

  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • کشف دو خودروی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در البرز
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار