Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@13:44:49 GMT

آبمیوهای که آلزایمر را از بین می برد!

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۵۶۹۲

آبمیوهای که آلزایمر را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جالب است بدانید که سیب حاوی میزان زیادی فیبر است که باعث می‌شود بدون دریافت حجم زیادی از کالری، معده را پُر کرده و دیگر احساس گرسنگی نکنید. شیرینی طبیعی که در سیب وجود دارد به آهستگی وارد خون می‌شود و به حفظ قند خون و سطح انسولین کمک می‌کند؛ درست برعکس خوراکی‌های آماده که مواد قندی در آن‌ها بسیار زیاد است و گرسنگی‌های بسیار سریع را به دنبال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوردن سیب به افزایش هوش و پیشگیری آلزایمر از کمک می‌کند؛ خوردن این میوه به علت افزایش تولید استیل سیب بالا بردن کارایی حافظه کاهش ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود. استفاده از این میوه خوش طعم، کلسترول خون را کاهش می‌دهد. دو ترکیب کلیدی و اصلی پکتین و پلی فنول‌ها موجود در سیب می‌تواند سطح کلسترول بد خون یا همان LDL را پایین آورده و از گرفتگی عروق جلوگیری ‌کند.

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت سیب یکی از آن شربت‌های بسیار مناسب برای تابستان و مفید برای سلامتی است. این شربت حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B1، B2، B3، B6، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، پکتین، روی و غیره است.

وی ادامه داد: این شربت تأثیر چشمگیری در سلامتی بدن دارد و تا حدی می‌تواند سلامت انسان را تضمین کند.

عظمایی گفت: از جمله خاصیت‌های شگفت انگیز آن می‌توان به جوانسازی پوست و مو اشاره کرد، این میوه به دلیل داشتن ویتامین‌های A و C و E و پکتین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ استفاده از سیب می‌تواند بدن را تا حد زیادی در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت ‌کند و موجب کاهش چربی خون ‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: خوردن شربت سیب باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می‌شود و عملکرد سیستم عصبی و حافظه را بهبود می‌بخشد و می‌تواند از بروز آلزایمر پیشگیری ‌کند. این شربت برای افرادی که از ناراحتی‌های تنفسی مثل آسم و مشکلات ریوی رنج می‌برند، بسیار مفید است و می‌تواند به افرادی که قند خون بالایی دارند، کمک کند.

وی با تاکید بر فواید سیب برای زنان باردار تصریح کرد: جالب است بدانید خوردن سیب موجب درمان چاقی می‌شود؛ همچنین می‌تواند رفع سنگ صفرا را دفع کرده و از مشکلات مشابه آن جلوگیری کند. خوردن شربت سیب برای افرادی که سندروم روده تحریک پذیر دارند هم بسیار مغید است.

عظمایی تاکید کرد: نوشیدن این شربت خوش‌طعم باعث سم زدایی از کبد و کلیه‌ها می‌شود و تأثیر چشمگیری در بهبود دید و قوای بینایی دارد به طوری که استفاده از آن از بروز آب مروارید و بیماری تباهی لکه زرد (ماکولا) پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تاثیر این نوشیدنی بر پیشگیری از پارکینسون گفت: فیبر موجود در سیب باعث بهبود عملکرد روده‌ها می‌شود و یبوست را برطرف می‌کند؛ استفاده از آن برای دندان‌ها بسیار مفید است و باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود؛ شربت سیب می‌تواند یک نوشدنی مناسب برای افراد در معرض پوکی استخوان و آرتروز باشد.

وی درباره روش تهیه این شربت تشریح کرد: برای تهیه شربت سیب کافی است سیب‌های که هسته‌های آن جدا شده را خوب میکس کنید. به ترکیب به دست آمده مقداری سکنجبین و در صورت دلخواه مقداری گلاب اضافه کنید تا آماده خوردن شود. توجه داشته باشید زمانی که گلاب اضافه شود، خاصیت نشاط‌‌آور و آرامبخشی هم پیدا می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلزایمر بارداری تنفس درمان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری منش اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در جاده قدیم نظام آباد به سمت قزوین، روبروی پل هوایی، بلافاصله عوامل پلیس راه و نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: پس از حضور ماموران در محل و بررسی صحنه، مشخص شد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با چهار سرنشین با یک دستگاه سواری کوئیک به همراه سه سرنشین آن برخورد کرده که متاسفانه این حادثه منجر به فوت یکی از سرنشینان پژوه ۴۰۵ شده بود.

به گفته سرهنگ ذاکری منش، شش مصدوم این حادثه نیز توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس پلیس راه قزوین با اشاره به اینکه علت حادثه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است، تاکید کرد: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که عدم رعایت سرعت مطمئنه و تخطی از سرعت مجاز زمینه ساز وقوع بسیاری از تصادفات مرگبار در جاده‌ها بوده که متاسفانه در این حوادث تعدادی از هموطنان جان خود را از دست داده و یا اینکه با مصدومیت‌های شدیدی نیز روبرو می‌شوند.

کشف شربت و قرص متادون در قزوین

جانشین فرمانده انتظامی قزوین از شناسایی و دستگیری یک فروشنده حرفه‌ای موادمخدر و کشف مقادیری قرص و شربت متادون از منزل وی در شهر قزوین خبر داد.

سرهنگ داود عبدالمالکی اضافه کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انجام برخی اقدامات فنی و پلیسی، یکی از فروشندگان موادمخدر را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به بازرسی از منزل وی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از منزل متهم، ۱۱ هزار سی سی شربت متادون، ۲ هزار و ۳۳۰ عدد انواع قرص متادون و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز کشف و نامبرده را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به این که در این رابطه پرونده تشکیل به همراه متهم برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه موارد مشکوک و مظنون در ارتباط با خرید، فروش، حمل و نگهداری موادمخدر مراتب را بلافاصله به سامانه پلیس ۱۱۰ و یا کلانتری‌های محل سکونت خود اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین
  • چگونه ضعف و بیحالی در ماه رمضان را کاهش دهیم؟
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم