Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی آقایی جودکی، رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامی‌داشت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهارکرد: عمده‌ترین هدف جهاددانشگاهی در حال حاضر، عینیت بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تحقق اهداف انقلاب فرهنگی، گسترش گرایش دینی و مذهبی در بین دانشجویان، توسعه فنّاوری با بهره‌گیری از نیروهای متخصص داخلی برای حذف وابستگی‌های علمی ـ فرهنگی، و استقرار نظام آموزش عالی مبتنی‌بر ارزش‌های اسلامی در سطح دانشگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در رابطه‌با ظرفیت‌های موضوعی و استانی جهاددانشگاهی در شرایط فعلی جامعه، بیان کرد: با توجه به مأموریت جهاد دانشگاهی در کشور، جذب ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی در سطح کشور از اولویت‌های این نهاد است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با تاکید بر اثرگزاری فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم‌از آموزشی، پژوهشی، علمی و تحقیقات و به‌ویژه در حوزه فرهنگی، گفت: این مهم در شرایطی اتفاق می‌افتد که خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط اغلب فعالان و متولیان این امور وابسته به منابع مالی سنگین است و در این شرایط حضور دانشگاه‌ها و نهادهایی همچون جهاددانشگاهی در چنین عرصه‌هایی به خودی خود یک ظرفیت محسوب می‌شود.
آقایی جودکی در خصوص نقش اقدامات عملی و ترویجی جهاددانشگاهی در مبحث ‌رونق تولید، عنوان کرد: نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری، اهمیت‌بخشی به مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های کشور است که این شعارها به‌عنوان یک سند راهبردی و راهگشا برای مسئولین و مردم قابل استفاده و منجر به رونق و پیشرفت کشور می‌شود.
ضرورت گام نهادن در بهبود اقتصاد کشور
وی با بیان این‌که از ویژگی‌های شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «رونق تولید» نام‌گذاری شد، گام نهادن در خصوص بهبود اقتصاد کشور است، تصریح کرد: تحقق این شعار، نگاه مسئولین به ظرفیت‌های داخلی را می‌طلبد، جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند با استفاده از دانش بومی گام‌های علمی بزرگی از قبیل سلول‌های بنیادی، صنعت نفت و علوم روز دنیا بردارد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با بیان این‌که شعار رونق تولید کاملاً هوشمندانه طرح شده است، عنوان کرد: در مقطع فعلی کشور، که دشمن از راه جنگ اقتصادی وارد شده است، باید برای پیشرفت اقتصادی به رونق تولید پرداخت و با فعال کردن ظرفیت‌های بومی و ملی، از مشکلات عبور کرد.
وی افزود: تأکید مقام معظم رهبری در این شعار بیشتر خطاب به مردم است، چراکه اگر این مهم به دغدغه عمومی تبدیل شود، منجر به تحولی عظیم در رونق تولید و کمک به اقتصاد کشور در آینده خواهد شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان لرستان جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی با هویت اسلامی، برخوردار از منابع انسانی متعهد و کارآمد، با روحیه جهادی، پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ با تعامل سازنده در عرصه ملی و بین‌المللی دانست و با بیان این‌که فرهنگ جهادی مجموعه‌ای از سرمایه‌های فکری و ارزشی است که بر رفتار اجتماعی انسان اثر می‌گذارد، اظهارکرد: سازمان‌ها و نهادها بدون توجه به نیروی انسانی و نقش سازنده آن‌ها در ارائه خدمات، قادر به ادامه حیات نیستند.
ضرورت روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی
آقایی جودکی تصریح کرد: در واقع میزان توانایی سازمان‌ها و نهادها در شناسایی، جذب و حفظ و توسعه سرمایه انسانی است و اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به‌طور مؤثر فعالیت‌ها را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند.
وی با تاکید بر اهمیت روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، یادآور شد: همین روحیه انقلابی و جهادی است که دشمنان نظام را مأیوس کرده است، که این رویه باید در بین جوانان ما و قشر دانشجو پُررنگ‌تر شود و این وظیفه خطیر دانشگاه‌ها ازجمله جهاد دانشگاهی است که به‌عنوان متولی در عرصه‌های فرهنگی، گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگی پیشگام باشند و ضروری است تا این دستگاه‌ها بتوانند به هم نزدیک‌تر شده و با هم‌افزایی، اقدامات فرهنگی و گفتمان‌های ایجاد شده را تقویت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی تاسیس جهاددانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کرده‌اند +فیلم

یک زمانی تعداد احزاب در کشور به بالای ۲۰۰ حزب رسید! در کنار احزاب، ائتلاف‌ها و جبهه‌ها شکل گرفته است. احزاب در ایران باید دنبال حجت شرعی باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میزگرد انتخاباتی با عنوان «احزاب و حکمرانی سیاسی» امروز (دوشنبه ۲۷ فرورین) با حضور عبدالحسین روح‌الامینی (نماینده دوره یازدهم مجلس) و مجتبی زارعی (نامزد دوره دوازدهم مجلس) به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) برگزار شد.

 

عبدالحسین روح الامینی در ابتدا گفت: قانون احزاب نقص جدی دارد و باید اصلاح شود. یک کشور نمی‌تواند بیش از ۱۰۰ حزب داشته باشد! وی افزود: یک زمانی تعداد احزاب در کشور به بالای ۲۰۰ حزب رسید! در کنار احزاب، ائتلاف‌ها و جبهه‌ها شکل گرفته است. احزاب در ایران باید دنبال حجت شرعی باشند.

وی گفت: حداقل تشکیل یک حزب سراسری کشوری تشکیل جلسه ۳۰۰ نفره است که خیلی کم است و باید اصلاح شوند. با ضوابط ساده پروانه خیلی از احزاب تمدید نشد.

 

 برخی احزاب به همراه اعضای خود داخل یک فولکس واگن جا می‌شوند!

زارعی گفت: جامعه مدنی در ایران ضعیف است. احزاب جزو فراریان از وزارت کشور هستند برای اینکه قدرت برگزاری یک مجمع را ندارند! به آن‌هایی که می‌گویند حکومت مانع کار حزبی است باید گفت احزاب خود مانع کار خود هستند.

وی ادامه داد: آقای روحانی که کمتر حرف راست می‌گفت، یک حرف راست زد و گفت احزاب دم انتخابات کرکره را بالا می‌دهند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


زارعی با بیان اینکه دل‌مان برای حزب جمهوری تنگ شده است، گفت: احزاب به باند تنزل پیدا کردند. خطر آینده در بین اصولگرایان را تقلیل گفتمان‌ها به باند‌ها می‌دانم
نامزد دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم افزود: احزاب چه اصولگرا چه اصلاح طلب به گعده تبدیل شدند و به باند تنزل پیدا کردند هر چند استثنا هم داریم.

 

سفیر سرایدار اتاق نیست!

زارعی گفت: سفیر باید صلاحیت تخصصی داشته باشد. چطور رئیس دانشگاه یک منطقه دور افتاده باید در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی رای بیاورد، ولی برای انتخاب یک سفیر، هیچ نظرخواهی از کمیسیون امنیت ملی نمی‌شود؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی ادامه داد: سفیر باید صلاحیت تخصصی داشته باشد و ملاک تنها صلاحیت فردی و انقلابی نیست سفیر نماینده یک کشور است که نه تنها باید تحریم‌ها را دور بزند بلکه باید برای تولید تنفس ایجاد کند. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را دانش بنیان ندیدم.

 

مجلس دوازدهم از جار و جنجال و حاشیه سازی فاصله بگیرد!

عبدالحسین روح الامینی گفت: مجلس دوازدهم باید از جار و جنجال و حاشیه سازی و خروج از متن دستور کار، دو دستگی و چند دستگی‌های جعلی، نفرت پراکنی و پرداختن به حواشی فاصله بگیرد.

وی افزود: مردم نتیجه عملکرد مجلس را ببینند قطعا مشارکت شان در انتخابات بیشتر می‌شود. زارعی گفت: مجلس یازدهم انقلابی است، ولی ما مجلس انقلابی‌تر می‌خواهیم. من هم جزو مخالفین جریانی هستم که می‌خواهد مجلس یازدهم را تخریب کند.
وی افزود: در کنار این، باید تفکر انتقادی نیز داشته باشیم ما باید از میوه شفافیت در مجلس یازدهم می‌چیدیم و مردم در آستانه مجلس دوازدهم به آن توجه و اقبال می‌کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • اقتدار ارتش حاصل تفکر و اندیشه انقلابی و جهادی است
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • ورود شخصیت‌های خارجی به محصولات خواب کودکان
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کرده‌اند +فیلم