Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا تقوی روز دوشنبه در دیدار صمیمی با نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود : برای رسیدن به جایگاه واقعی کشاورزی باید از کشاورزی سنتی و معیشتی عبور کرد و به کشاورزی علمی و مدرن رسید.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارها برای توسعه کشاورزی کشت‌های گلخانه است و با توسعه این کشت ها، رویکرد صادراتی نیز می توان داشت زیرا چشم‌انداز کشورهای توسعه‌یافته به سمت توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و رونق صادرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای عالی زکات کشور اظهار داشت : سطح گلخانه‌های کشور ۱۵ هزار هکتار است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال به ۲۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد که برای رسیدن به اهداف مدنظر در توسعه پایدار بخش کشاورزی این میزان باید به ۱۰۰ هزار هکتار ارتقا یابد.

حجت الاسلام تقوی بیان‌ کرد: ترویج استفاده از بذرهای اصلاح شده با راندمان تولید بالا در بین کشاورزان در محصولات استراتژیکی مانند گندم و کلزا در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت تولید محصولات زراعی، باغی و دامی استان در سال جاری ارائه کرد و گفت: امیدواریم امسال نیز  نظیر سال‌های گذشته شاهد استقبال و مشارکت خوب کشاورزان استان در پرداخت فریضه زکات باشیم.

آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از این اراضی برداشت و روانه بازار مصرف می شود؛ ۲۳۰ هزار بهره‌بردار در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

سیب، انگور، چغندرقند و انواع محصولات زراعی و باغی و دامی دیگر جزء تولیدات این بخش هستند.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آذربایجان غربی توسعه پایدار مجلس خبرگان رهبری محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:از این میزان ۸۳ میلیارد ریال برای بهره برداری از ۳۵ طرح احیا و مرمت قنوات، ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح‌های انتقال آب با لوله در منطقه عمرانی و «مارکوهک» با حجم چهار هزار و ۴۵۳ متر و ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای احداث ۲ کانال بتنی در روستا‌های «قوِژد و بیمرغ» با حجم عملیات ۸۰۰ متر تخصیص پیدا کرد.

اسماعیل قربانی افزود:  افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث سامانه آبگیر باران و کاشت نهال سماق در زمین‌های کشاورزی شیبدار با مساحت ۱۲ و نیم هکتار در شهرستان گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: طرح افزایش تولید جو آبی و تولید گندم با محوریت ارقام جدید و توسعه مکانیزاسیون این محصولات در سطح سه هزار و ۵۳۵ هکتار، اجرای طرح افزایش تولید حبوبات و علوفه نظیر سورگم (ذرت خوشه ای)، چغندر علوفه‌ای و ارزن دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بوده است.

وی پیگیری و جذب سه هزار تن کود یارانه‌ای شامل کود اوره، فسفاته، پتاسه، اجرای طرح کشف حفاظتی در سطح ۶۴۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم و جو، توزیع در مجموع ۱۵۸ تن بذر اصلاح شده جو، گندم، پنبه و سورگوم بین کشاورزان و توزیع و ترویج ۱۵ تن بذر تریتیکاله به عنوان یک منبع تغذیه دام با عملکرد و سازگاری مناسب را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد در این مدت برشمرد.

قربانی گفت: با هدف افزایش عملکرد تولید، طرح توسعه مزارع آرمانی زعفران، باغ‌های گل محمدی، گیاهان دارویی، باغات کم آب طلب و در اراضی شیب دار، گلخانه‌های آلوئه ورا و سبزی و صیفی جات در مجموع در سطح ۴۵۰ هکتار زمین‌های زیر کشت گناباد در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی گفت: ۱۰۵ هکتار از باغ‌های پسته گناباد در سال گذشته مشمول طرح اصلاح و هرس و باردهی قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • طرح جهاد میدانی محققان در استان بوشهر عملیاتی شد
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود