Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت هیچ گونه مبارزه ای با مفاسد اقتصادی نداشته است و اگر جلوی این سیلاب مفاسد در بالا دست گرفته نشود و بندی زده نشود، در پایین دست هر چه را که سر راهشان باشد نابود می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ اظهار کرد: امروز با آمدن رئیس جدید قوه قضائیه پرونده های بسیاری رو شد که هر چند میزان این مفاسد اقتصادی نسبت به فعالیت های سالم ممکن است کم باشد اما کم آن هم برای ما زیانبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: اگر یک خطا کار در جامعه جولان دهد تمام جامعه دچار بحران می شود چرا که این اقدامات فضای عمومی جامعه را آلوده می کند و مانند انداختن یک شی نجس در ظرف بزرگ غذا و آب است.

شیخی خاطر نشان کرد: این حجم پرونده هایی که هم اکنون در قوه قضائیه رو می شود نشان دهنده این است که جلوی سیل مخرب مفاسد اقتصادی در بالادست گرفته نشده است و هیچ سدی در مقابل آن وجود ندارد که در حال حاضر تلمبار شده و در حال ویران کردن جامعه است.

وی عنوان کرد: اگر جلوی سیل در بالا دست گرفته نشود و بندی زده نشود آبراه ها به هم می پیوند و سیلاب عظیمی را خلق می کنند که در پایین دست هر چه را که سر راهشان باشد نابود می کند  و این ها نشان از کم کاری و تساهل دولت است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه این دولت هیچ گونه مبارزه ای با مفاسد نداشته است،اظهار کرد: اکثر رجالی که در راس قوه مجریه قرار دارند، وابسته فاسدی دارند که در حال حاضر در دستگاه قضا پرونده دارد و نمونه اخیر آن هم داماد یکی از وزراست که محاکمه شد و به کیفر خود رسید.

شیخی بیان کرد: امنیت اقتصادی؛ واژه وسیعی است که جنبه های مختلفی را شامل می شود و یکی از مظاهر آن این است که مردم مشاهده کنند متخلفین در بازار تنبیه و درستکاران تشویق می شوند ولی وقتی فساد اقتصادی باشد جرات فساد بالا می گیرد و نظم بازار را به هم می زند.

وی با تاکید بر اینکه فساد اقتصادی امنیت سرمایه گذاری را از بین می برد، مطرح کرد: وقتی فساد زیاد شود هیچ کسی برای سرمایه گذاری در امر تولید رغبت پیدا نمی کند چرا که افرادی را می بیند که با تخلف و جرم و با خرید پروژه های پتروشیمی از سازمان خصوصی یک شبه سوپر میلیاردر می شوند.

کارشناس مسائل اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: سرمایه گذار وقتی می بیند که او برای گرفتن یک مجوزجهت انجام فعالیت های تولیدی و اقتصادی باید یک پروسه طولانی و هزینه بر را طی کند که معلوم نیست با این نوسان قیمت ها برای او سودآور باشد، ترغیب می شود خود را به رانت ها وصل کند تا یک شبه و بدون تحمل ریسک، میلیاردر شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد تقی زاده در این خصوص اظهار کرد: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضائی تشکیل گردید.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به پرونده نامبرده در دادگاه بدوی و تجدید نظر، این متهم به انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال، دو سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم قوه قضائیه مبارزه با فساد است. گفت: فرصت طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضائی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6087938

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید