Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده موسوی، رئیس سابق پژوهشکده حج و زیارت، در گفت‌و‌گو با ایکنا به برخی فرقه‌های انحرافی درون اسلامی و درون شیعی از جمله فرقه ضاله بهائیت اشاره کرد و گفت: این فرقه اسلام را منسوخ می‌داند و خود را بدیل آن شمرده و نبوت جدید قائل است که با دوره خاتمیت، خاتمه نیافته است.

وی با بیان اینکه ریشه این تفکر انحرافی، حمایت‌های سیاسی اسرائیل  و استکبار است اظهارکرد: هیچ دینی(دین به زعم خودشان) در اسرائیل فعالیت ندارد زیرا تفکر یهودیان این است که سرزمین موعود تنها متعلق به آنان است و دیگران در آن جایی ندارند ولی با این وصف، بهائیت در این منطقه، پایگاه مرکزی به نام بیت‌العدل را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقابله با اعتقادات پایه‌ای اسلام

علیزاده موسوی با بیان اینکه بهائیت در حیفا پایگاه دارند به چرایی حمایت اسرائیل از این فرقه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این فرقه آن است که با برداشت خرافی و انحرافی ازدل اسلام بیرون آمده است و خود را منتسب به اسلام می‌داند و با اندیشه‌های کلیدی اسلام مقابله می‌کند، مقابله با اینکه نبوت در اسلام با وفات پیامبر اکرم(ص) خاتمه نیافته است؛ کنار زدن اندیشه مهدویت و اینکه سلسله نبوت ادامه دارد از جمله تفکراتی است که از سوی این فرقه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بهائیت به عنوان دین خود را در سازمان ملل جا داده است تصریح کرد: وهابیت هم خود را منتسب به اسلام می‌داند ولی با همه برداشت‌های انحرافی تنها شیعه و اهل سنت غیرهمسو را هدف قرار می‌دهد ولی بهائیت زیربنای اسلام را مورد حمله و خدشه قرار داده و به نحو چراغ خاموش عمل می‌کند.

این محقق و پژوهشگر حوزه همچنین با اشاره به بحث تصوف به عنوان یک مکتب فکری درون اسلامی بیان کرد: وضعیت تصوف در درون شیعه بسیار خراب است از اندیشه آنان گرفته تا کردار و رفتارشان ولی در اهل سنت طریقت و تصوف بهم نزدیک هستند و علمای آنان اهل طریقت محسوب می‌شوند برخلاف شیعه که طریقت به معنای کنارزدن شریعت و مناسک را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد.

تقطیع روایات؛ شگرد فرقه احمدالحسن 

رئیس سابق پژوهشکده حج و زیارت همچنین به جریان احمدالحسن به عنوان تفکر انحرافی درون شیعی اشاره کرد و افزود: این مدعیان دروغین در بحث امامت و مهدویت با شعار دنیا منتظر فریادرسانی است از طریق سحر و جادو افرادی را که متاسفانه برخی طلاب کم آشنا یا ناآشنا به مباحث مهدویت هم درمیان آنان هستند جذب خود کرده‌ و البته حمایت‌های مالی هم سبب دوام آنان شده است.

علیزاده موسوی با تاکید بر اینکه ویژگی اصلی این فرقه، سحر و جادو است تصریح کرد: به افراد تلقیناتی وارد می‌کنند که باورپذیری آنان را افزایش می‌دهد همچنین با تقطیع احادیث و روایات و استناد به احادیث ضعیف از افراد و کم‌دانشی آن‌ها سوء استفاده می‌کنند. از دیگر شگردهای آنان هم این است که مدعی می‌شوند اگر کسی خواب اهل بیت(ع) را ببیند ایشان او را تایید می‌کند که از نسل امام(عج) است.

وی با بیان اینکه احمدالحسن و پیروانش استناد به روایاتی می‌کنند که ضعیف است و سند قابل اعتنا ندارد از جمله اینکه او با استناد به برخی از همین روایات مدعی است که سیدیمانی است افزود: این فرد خودش را با چند واسطه از اولاد امام زمان می‌داند و  مدعی است که امام مهدی بعد از شهادت حکومت را به او خواهد داد؛ البته ادعاهای عجیب دیگری هم از سوی مطرح است که به علت تطبیق نادرست حوادث منطقه با برخی علائم ظهور، برخی افراد به این سمت گرایش یافته‌اند.

این پژوهشگر حوزه علمیه بیان کرد: از دیگر مدعیات خطرناک این فرقه آن است که پیروان امام مهدی(عج) در دوران غیبت آن حضرت نباید حکومت تشکیل دهند زیرا حکومت فقط از طرف خدا تعیین می‌شود و جالب اینکه خود او به دنیال تشکیل حکومت بوده است که البته به اعتقاد برخی کارشناسان، شیرازه این فرقه از هم پاشیده و رئیس آن سرنوشت نامعلومی دارد و افراد دیگری در حال حفظ این جریان هستند.

نتائج ناآشنایی با احادیث

وی تاکید کرد: مشکل اصلی طلابی که جذب این جریان می‌شوند این است که با منابع حدیثی آشنایی لازم را ندارند زیرا گاهی تحت تاثیر گرایشات عقل‌گرایی به نقل کم توجهی کرده و گاهی بر عکس وهمین شرائط سبب تذبذب فکری آن‌ها و گرایش به چنین تفکراتی است.

علیزاده موسوی تاکیدکرد: طلاب در حوزه باید خود را به دو بال عقل و نقل مجهز کنند تا کسانی نتوانند با تمسک به نقل تنها که غالبا با استفاده از روایات جعلی و ضعیف السند صورت می‌گیرد بال عقل را مخدوش و کسانی با استفاده از مباحث عقلی، روایات صحیح‌السند را زیر سؤال ببرند و اصل مهدویت را در ذهن آنان مخدوش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا علیزاده موسوی قم تقطیع سحر و جادو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

به گزارش ایسنا، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ «حسن البغدادی» گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث