Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفحه "اسرائیل به عربی صحبت می‌کند" در شبکه‌های مجازی به نقل از نویسنده و روزنامه‌نگار سعودی نوشت: "میان اسرائیل و عربستان هیچ دشمنی وجود ندارد".

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این صفحه که وابسته به وزارت خارجه اسرائیل است به نقل از سکینه المشیخص، نویسنده و روزنامه‌نگار عربستانی در گفت‌وگوی ویژه با شبکه "مکان" اسرائیل نوشت: "هیچ مشکل سیاسی میان ما و اسرائیل وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسرائیل حتی یک گلوله هم به سمت ما شلیک نکرده است".

این نویسنده سعودی در گفت‌وگوی مذکور مدعی شد: "میان مواضع اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج (فارس) برای مقابله با خطر ایران و شاخه‌های آن یعنی حزب‌الله و انصارالله که کاملا خاورمیانه را تهدید می‌کنند یک همخوانی آشکاری وجود دارد".

وی درباره سفر آتی خود به اراضی اشغالی گفت: همکارانی که به این اراضی سفر کردند توانستند آن را از داخل ببینند. من آماده هستم در آینده از این مناطق دیدن کنم.

این نویسنده سعودی در ادامه مدعی شد: "فرصت برقراری صلح با رژیم صهیونیستی به دست آمده است". صلح برای برقراری ثبات، رشد و توسعه، شکوفایی و بسیاری از بازتاب‌های مثبت دیگر ضروری است. به همین دلیل ما در برابر مرحله‌ای از تاریخ هستیم که در آن مطالبه برقراری صلح افزایش می‌یابد و از نظر من "صلح با رژیم صهیونیستی ضرری ندارد بلکه دستاوردی برای همه است". من معتقدم این فرصت به زودی به دست خواهد آمد.

پایگاه خبری "روتانا" عربستان نوشت: سکینه عبدالله علی المشیخص، نویسنده و سردبیر تعدادی از مطبوعات داخلی عربستان و سطح بین‌المللی از جمله مجله الشرق، روزنامه‌های دنیا الشرق، عکاظ، الوطن،‌ الشرق الاوسط، الیوم، شمس، "العرب" لندن و البلاد است. همچنین وی ناظر بخش فرهنگی روزنامه شمس عربستان بوده و در تعدادی از پایگاه‌های الکترونیکی مانند روزنامه الکترونیکی ایلاف و پایگاه "العربیه" همکاری داشته است. وی در امور رسانه و روابط عمومی متخصص است و مصاحبه‌های بسیاری با نخبگان عربستان و کشورهای عربی در دنیای اندیشه و فرهنگ از جمله ترکی الحمد، عبدالله الغذامی، محمد آل زلفه، عبده خال، قاسم حداد، عبدالله الجفری و دیگر شخصیت‌ها داشته است.

به نوشته روتانا وی تاکنون دو کتاب تحت عنوان "شواهد لا مشاهد.. بعیون أنثی" و کتاب "استقراءات فی المشهد الثقافی السعودی" منتشر کرده است. وی نخستین زن روشنفکر سعودی است که در سال ۲۰۱۱ در باشگاه ادبی جازان پشت تریبون قرار گرفت و در تعدادی از مسائل حقوقی نیز همکاری داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رابطه اسرائیل و عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز فارسی، نماینده عربستان در این مسابقه رومی القحطانی خواهد بود که تا کنون در چند مسابقه دختر شایسته از جمله مسابقه دختر شایسته عربستان سعودی، دختر شایسته صلح عرب و دختر شایسته خاورمیانه برنده شده است.

مسابقه دختر شایسته جهان (Miss Univers) بزرگترین و مهمترین مسابقه دختر شایسته جهان است که هر سال برگزار می‌شود.

رومی القحطانی ۲۷ سال دارد و به عنوان مدل فعالیت می‌کند. او در صفحه اینستاگرام خود که بیش از یک میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند خبر حضورش به عنوان نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان را اعلام کرد.

مسابقه دختر شایسته جهان در سال ۲۰۲۴ قرار است ماه سپتامبر در مکزیک برگزار شود.

مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳ عربستان سعودی را در فهرست کشور‌های جهان از نظر شاخص فاصله جنسیتی از بین ۱۴۶ کشور در جایگاه ۱۳۱ قرار داده بود.

دیگر خبرها

  • شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف اسپانیایی!
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف
  • عبدالله سیدران درگذشت
  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • عبدالله سیدران از دنیا رفت
  • عبدالله سیدران نویسنده بوسنیایی درگذشت
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • شکایت رودیگر از روزنامه‌نگار آلمانی به خاطر افترا