Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@20:45:03 GMT

تربیت معلمان ویژه برای «مدارس تیزهوشان»

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۸۳۴۰

تربیت معلمان ویژه برای «مدارس تیزهوشان»

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرروت توانمندسازی معلمان و بهره‌برداری از امکانات و خلق فرصت‌های متنوع یاددهی و یادگیری اظهار کرد: این برنامه را امسال دنبال می‌کنیم. باید دبیران متخصص در حوزه آموزش تیزهوشان داشته باشیم.

وی افزود: این مسیر آغاز شده و امیدواریم شاهد تربیت معلمان تیزهوشان در دانشگاه فرهنگیان در آینده نزدیک باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه در سال‌های گذشته و در زمانی که مرکز سمپاد به عنوان "سازمان" فعالیت می‌کرد، امر تربیت نیروی انسانی متخصص صورت می‌گرفت گفت:  در گذشته دبیران متخصص جذب می‌شدند و دبیرانی که در سمپاد بودند به جهت نوع کارشان مزایای ویژه هم داشتند، ولی از زمانی که سمپاد به مرکز تبدیل شده، این روند روز به روز رو به کاهش رفته است.

مهاجرانی ادامه داد: قصدا داریم این مسیر را دوباره کلید بزنیم و دبیران متخصص برای سمپاد تربیت کنیم.

وی با اشاره به نیاز مدارس سمپاد به نیروی انسانی متخصص افزود: هرچقدر روی نیروی انسانی سرمایه گذاری کنیم حتما نتیجه و بازخورد مثبت آن را خواهیم دید. چارت نیروی انسانی در مدارس استعدادهای درخشان مانند نیروی عادی دیده شده که بسیار ضربه زننده است. معلمین متعلق به ما نیستند و یکی دو سالی اینجا می‌مانند و بعد جابجا می‌شوند و به مدارس دیگر می‌روند. در حال حاضر به کادر نیروی انسانی مجرب نیاز داریم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درباره زمان تبدیل مرکز به سازمان و در وقع احیای دوباره سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که سال گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود گفت: ظاهرا سازمان امور اداری استخدامی ایرادهایی را به این مصوبه وارد کرده بود و دوباره به شورای عالی انقلاب فرهنگی برگردانده شده که امید است ایرادات هرچه زودتر برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود

 به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، شاه شرقی، مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن با بیان این که این مرکز با هدف آموزش و تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی با رویکرد حکمرانی قرانی ایجاد شده است، اظهار داشت: در سال جدید سومین دوره آموزشی نظام مهندسی تربیت مدیران حکمران قرآنی به همت این مرکز برگزار می شود.   وی افزود: دوره اول به نام شهید بهشتی در سال ۱۴۰۱ راه اندازی و یافته های پژوهشی در موضوع حکمرانی قرآنی در قالب دوره های ۲ ساعته و ۱۶ ساعته تدوین و برای مدیران و کارشناسان ارشد سازمان ها ارایه شد.   مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن با بیان این که دوره دوم نیز به نام شهید چمران در سال ۱۴۰۲ تدوین و در سازمان‌ها برای مدیران و کارشناسان ارائه شد، ادامه داد: در سال گذشته همچنین دوره‌های متعددی برای سازمان‌های معظم کشور با رویکرد اداری و بازرگانی تدوین و ارائه گردید.   وی بیان داشت: در سال جاری و در ادامه تدوین دوره های آموزشی، دوره امام موسی صدر با حضور کارشناسان و مدیران بنیاد قرآن و جمعی از قرآن پژوهان همزمان با نشست علمی «نقش محور مقاومت در حکمرانی قرآنی» راه اندازی شد.   شاه شرقی خاطرنشان کرد: ویژگی این دوره در این است که علاوه بر آموزش مواد قبلی از قبیل پیش نیاز ها؛ مبانی حکمرانی قرآنی و اصول حکمرانی قرآنی، محتوای جدید نیز به آنها اضافه شده که این محتوای جدید شامل بررسی تاریخ معاصر حکمرانی قرآنی در غرب آسیا است و در این بخش بیشتر به نحوه شکل گیری حکمرانی محلی در لبنان با راهبری امام موسی صدر و نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و حکمرانی منطقه ای ـ محور مقاومت ـ با حکمرانی امام خامنه ای و ظرفیت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و امنیتی این منطقه پرداخته می شود.   وی افزود: بدون شک گسترش فرهنگ و ادبیات مقاومت در منطقه ضمن این که بیانگر بسترسازی تحولی عظیم در تمدن سازی اسلامی خواهد بود، هر گام پیشرفت در این امر ما را به جامعه و حکمرانی قرآنی ناب مهدوی نزدیک‌تر خواهد کرد.   لازم به ذکر است: دوره های آموزشی بنیاد قرآن متنوع است و از ۲ ساعت تا ۲۴۰ ساعت را در بر می‌گیرد و بنیاد قرآن می‌تواند بر اساس اعلام نیاز سازمان ها و متقاضیان نسبت به تنظیم دوره با ساعت و رویکرد های مختلف اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود