Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوی شطرنج‌باز کشورمان با کسب یک نورم استاد بزرگی و افزایش ۲۳ واحد ریتینگ به کار خود در رقابت‌های آزاد هونان چین پایان داد. ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور نهم (پایانی) رقابت های آزاد هونان در چین صبح امروز برگزار شد و سارا خادم الشریعه نماینده شطرنج ایران برابر استاد بزرگ چینی با ریتینگ 2585 به تساوی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادم الشریعه با این تساوی مجموع امتیازات خود را به عدد 5 رساند و با ایستادن بر روی جایگاه شانزدهم به کار خود پایان داد. در پایان این رقابت ها گانگولی از هند (2638) با کسب 7 امتیاز قهرمان شد و پس از او یویانگی از چین (2736) و باسم امین از مصر (2707) با 6.5 امتیاز در رده های دوم و سوم ایستادند.

خادم الشریعه در رقابت های آزاد هونان در چین یکی از بهترین عملکردهای خود را داشت. نماینده شطرنج ایران در این رقابت ها، علاوه بر شکست ناپذیری موفق به کسب یک نورم استاد بزرگی و افزایش 23 واحد ریتینگ شد. با این افزایش ریتینگ خادم الشریعه در رده بندی زنده شطرنج بازان بانوان جهان به رده پانزدهم صعود کرد.

نکته قابل توجه این مسابقات آنجا بود که خادم الشریعه در هر 9 دور با حریفانی قوی تر از خودش بازی کرد. او برابر 6 استاد بزرگ 2600+ (شامل یک سوپراستاد بزرگ)، یک پیروزی و پنج تساوی به دست آورد. سه حریف دیگر نیز استادان بزرگ با ریتینگ نزدیک به 2600 بودند که آنها را نیز متوقف کرد.

ایران در رده 23 رده‌بندی فدراسیون جهانی شطرنج/ فیروزجا به رده 38 رسید، خادم الشریعه در جایگاه 21 ایستاد

 

انتهای پیام/

R1351/P/S3,32,33/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شطرنج

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شطرنج شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ از اواخر خرداد ماه به میزبانی کشور آلمان برگزار خواهد شد و تیم‌های مطرح و بزرگ اروپایی برای کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات با یکدیگر روبرو می‌شوند.

ستاره‌های بزرگ فوتبال اروپا به همراه تیم‌های ملی کشورشان در این مسابقات حضور دارند و رونالدو که در حال حاضر ۳۹ ساله است هم قصد دارد به همراه تیم ملی پرتغال به میدان برود و امیدوار است که بتواند به آنها در بالا بردن جام قهرمانی کمک کند.

این بازیکن پس از پیوستن به باشگاه النصر در لیگ فوتبال عربستان عملکرد درخشانی را به نمایش گذاشته و در این فصل موفق شده بیشتر از ۴۰ گل برای آنها به ثمر برساند اما کاپلو معتقد است که عملکرد او در این لیگ برای درخشش در رقابت‌های یورو کافی نیست.

این سرمربی سابق رئال مادرید به خبرنگاران گفت:« دو بازیکن هستند که می‌توانند در این مسابقات سرنوشت‌ساز و تعیین کننده ظاهر شوند، جود بلینگام و کیلیان امباپه. و باید ببینیم سالی که در عربستان گذشت برای کریستیانو چطور بوده است.»

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • (عکس) ورزشکار جنجالی مدل شد؛ سارا خادم‌الشریعه روی جلد مجله معروف
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام درباره ماشاریپوف
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس
  • تمجید دروسی از آزمون/ برای سردار خوشحالم
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس برای فصل آینده
  • تیاگو موتا: بازیکنان رم خسته بودند؟ در این سطح، خستگی معنا ندارد